هنرمندان در استان بوشهر کمبود فضای آموزشی و اسکان دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: کمبود فضای آموزشی و اسکان از مشکلات هنرمندان در استان بوشهر است.

هنرمندان در استان بوشهر کمبود فضای آموزشی و اسکان دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمیده ماحوزی ظهر سه‌شنبه در نشست با فرماندار دیر اظهار داشت: نگاه ویژه‌ای به بخش هنر و فرهنگ داریم و توسعه فعالیت‌های در شهرستان‌ها به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: علی رغم تنگا‌هایی که بخاطر اعتبارات با آن مواجه بودیم، اما خوشبختانه کمک‌های خوبی از سوی فرمانداری شهرستان دیر در حوزه فرهنگ وهنر تزریق شد که امیدواریم امسال نیز این گونه باشد.

حمیده ماحوزی با بیان اینکه یکی از مشکلات هنرمندان نبود خانه هنرمندان وکمبود فضای آموزشی است افزود: گاهی اوقات هنرمندانی که از جایی دیگر برای اجرا و یا شرکت در جشنواره‌ها در شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کنند با مشکل اسکان مواجهند که با احداث خانه هنرمندان بخشی از این مشکلات مرتفع می‌شود.

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام

فرماندار دیر گفت: با توجه به کاهش اعتبارات و شاخص‌هایی که در نظر گرفته می‌شود اولویت اصلی ما تکمیل طرح‌های نیمه کاره و تعمیرو تجهیزاتی است که از سال‌های قبل برجای مانده است.

حمزه اعتماد بیان کرد: از محل اعتبارات بسته فرهنگی که با همت نماینده مجلس از سوی وزارت نفت به شهرستان‌های جنوبی استان تزریق شده خوشبختانه پروژه‌های فرهنگی خوبی در شهرستان دیر در حال اجرا است.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها کتابخانه عمومی آبدان است که در حال حاضر بین ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حمایت از هنرمندان سرمایه گذاری است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر نیز اظهار داشت: شهرستان دیر همواره در زمینه هنری چه در سطح استان و چه کشور خوش درخشیده است.

غلامرضان ناطقی پور با بیان اینکه حمایت از هنرمندان سرمایه گذاری است یاد آور شد: امیدواریم با احداث خانه هنرمندان و نگارخانه بخشی از مطالبات بحق هنرمندان این دیار محقق شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.