معاون وزیر صنعت مطرح کرد:

اختصاص ۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک کشور /هیچ دستگاه دولتی حق تعطیلی واحد‌های تولیدی را ندارد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به صندوق‌های کشارورزی، معدن و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اختصاص یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ صادق نجفی  معاون وزیر صنعت در دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کردستان که با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: مردم استان کردستان در تمام دوره‌ها نشان داده‌اند که باعزت، امیدوار و عاشق ایران اسلامی هستند، بنابراین باید با تمام وجود برای مردم این خطه از سرزمین کار کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید بوروکراسی اداری حذف و تبدیل به مدیریت جهادی شود، گفت: امروزه نیازمند مدیران کاری و جهادی هستیم چراکه دشمنان نظام با صد‌ها هزار نفر نیرو و برنامه‌ریزی و استراتژیک تمام کار‌های ما را رصد می‌کنند و به دنبال تمامیت ایران است و کُرد، فارس، بلوچ و لُر برای آن‌ها تفاوتی ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید همه با هم به یک گفتار مشترک برسیم و باتمام وجود کار و تلاش کنیم تا مشکل معیشت مردم و اشتغال جوانان برطرف شود، تصریح کرد: اگر مدیری می‌تواند به واحدی کمک کند که سرپا بماند و دریغ کند شایسته مدیریت نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

تعطیلی ۲۰ درصد از صنایع کوچک کردستان قابل قبول نیست

وی اضافه کرد: برای حل مشکلات کشور ستادی از سران سه قوه تشکیل و اختیارات کامل به آن‌ها داده شده است و باید در استان‌ها نیز مدیران همراه و همگام عمل کنند تا گرفتاری‌ها برطرف شود.

نجفی افزود: تعطیلی ۲۰ درصد از صنایع کوچک استان کردستان به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید برای حل این مشکلات رهکار ارائه شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان اضافه کرد: کردستان می‌تواند چند استان دیگر کشور را از لحاظ اقتصادی هدایت و کمک کند و سه بازارچه مرزی این خطه فرصتی برای تبدیل به مزیت حمایت و هدایت حوزه اقتصادی کشور است.

از ۲۹ شهرک و واحد‌های صنعتی کردستان، ۱۹ واحد فعال هستند

مدیرعامل شرکت صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه سرانه صنعت در کردستان کم است، گفت: از ۲۹ شهرک و واحد‌های صنعتی کردستان، ۱۹ واحد فعال هستند که انتظار داریم برای توسعه شهرک‌ها، اعتبارات در جایی هزینه شود که به درد مردم بخورد.

وی تاکید کرد: باید براساس سند آمایش سرزمینی، کل وضعیت صنعتی کردستان مورد مطالعه قرار بگیرد تا بتوانیم یک سری از طرح‌های صنایع کوچک و متوسط در این استان ایجاد کنیم و برای این کار هم سه‌ماه فرصت داده می‌شود.

آمار واقعی تولیدکنندگان کردستانی اعلام شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واحد‌های صنعتی بامشکل مواجه‌اند، خاطر نشان کرد: باید مدیران مشکلات واحد‌ها را مورد به مورد بررسی کنند و آمار واقعی تولیدکنندگان کردستانی مشخص و اعلام شود تا بلکه براساس آن بتوانیم برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشیم.

وی با اشاره به تبصره ۱۸ گفت: دیروز در جلسه کارگروه اقتصادی کشور، برای صندوق‌های ضمانت و کلینیک‌های صنعتی تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شد و همچنین یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به صندوق‌های کشارورزی، معدن و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اختصاص یافت که می‌تواند به توسعه اقتصادی کردستان نیز کمک می‌کند.

هیچ دستگاه دولتی حق تعطیلی واحد‌های تولیدی را ندارد

نجفی با بیان اینکه باید از واحد‌های صنعتی حمایت شود، افزود: هیچ دستگاه دولتی حق تعطیلی واحد‌های تولیدی را ندارد و اگر بانکی واحدی را تعطیل کرد باید با آن بانک نیز برخورد شود.

وی با تاکید برحمایت از کارآفرینان اظهار کرد: تسهیلات کارآفرینی به کسانی پرداخت شود که شرایط و توانمند هستند و از افرادی هم که واقعاً مشکل دارند، حمایت شود

مدیرعامل شرکت صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پایان با تاکید بر «ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان» عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه باید حتماً عملیاتی و اجرا و فرایند‌های قانونی لازم برای منطقه ویژه مریوان نیز انجام شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: معدن ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.