رئیس پلیس راه نیروی انتظامی:

وضعیت حمل و نقل کشور در شرایط قابل قبول است

رئیس پلیس راه نیروی انتظامی گفت: وضعیت حمل و نقل کشور با اقدامات انجام گرفته در چند سال اخیر قابل قبول است.

وضعیت حمل و نقل کشور در شرایط قابل قبول استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه نیروی انتظامی در کمیسیون اجرایی ایمنی و حمل و نقل سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی در چند سال اخیر برای کاهش تصادفات فوتی در کشور انجام شده به طوری که میزان تصادفات فوتی بین ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر در سال است.

وی ادامه داد: اقدامات پلیس برای کاهش میزان تصادفات در کشور کوتاه مدت و کم هزینه است.

وی بیان کرد: اصلاح برخی از قوانین و ایمن سازی جاده‌ها از جمله اقدامات ارزنده‌ی پلیس راهور برای کاهش میزان تصادفات در کشور بوده است.

وی فرهنگ سازی را یکی از مهمترین عوامل کاهش تصادفات عنوان کرد و افزود: فرهنگ سازی باید به طور جدی در دستور کار تمام دستگاه‌های دست اندر کار در این زمینه باشد.

رئیس پلیس راه نیروی انتظامی با تاکید بر ایمن سازی راه‌ها گفت: متاسفانه در برخی از نقاط کشور برای اینکه زوتر جاده تحویل داده شود استاندار‌های لازم را رعایت نمی‌کنند.

سردار حمیدی اظهار داشت: ایمن سازی راه‌ها تاثیر بسیار مستقیمی در میزان کاهش و یا افزیش تصادفات دارد.

وی با تاکید بر ایمن سازی خودرو‌ها افزود: دنیا اگر در صنعت خودرو سازی پیشرفت کرده به دلیل این بوده که برای خودرو‌های با کیفیت هزینه و یارانه پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: هزینه خودروی ایمن و سالم در کشور بسیار گزاف است و مردم مجبورند از خودرو‌های بی کیفیت استفاده کنند.

رئیس پلیس راه نیروی انتظامی گفت: با توجه به توسعه سواحل مکران و قرار گرفتتن بار ترافیکی در جاده‌های سیستان و بلوچستان ضروری است تا وضعیت راه‌های این استان بهبود پیدا کند.

سیستان وبلوچستان  از راه‌های غیر استاندار برخوردار است

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این استان از راه‌های غیر استاندار برخوردار است.

سید دانیال محبی اظهار داشت: گستردگی و فاصله دور شهر‌های سیستان و بلوچستان یکی از عوامل تصادفات جاده‌ای در این استان است.

وی با تاکید بر ایمن سازی خودرو‌ها گفت: ایمنی خودرو‌ها نقش بسزایی در کاهش تصادفات دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: هم اینک ۲۶۴ کیلومتر بزرگراه در این استان داریم که در مقایسه با آمار کشوری بسیار کم است.

مسعود مالکی افزود: در سیستان و بلوچستان هزار و ۹۳۱ کیلومتر راه اصلی و ۴ هزار و ۱۱۹ کیلومتر راه فرعی وجود دارد.

وی ادامه داد: ۸۰ نقطه پرحادثه در جاده‌های سیستان و بلوچستان شناسایی و برای رفع و ساماندهی آن‌ها ۳۷۳ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.