در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تشکیل کارگروهی ویژه برای اصلاح قانون نظام پرستاری/ نسبت پرستار به بیمار با استاندارد جهانی فاصله دارد

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور از تشکیل کارگروهی ویژه برای حل مشکلات پرستاران و اصلاح قانون نظام پرستاری خبر داد.

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛محمدعلی شریفی مقدم  قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور و دبیر کل خانه پرستاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: جلسه‌ای با اعضای شورای عالی بیمه، معاونت پرستاری، سازمان نظام پرستاری و اعضای کمیسیون بهداشت مجلس  با هدف تشکیل کارگروهی در خصوص حل مشکلات پرستاران برگزار شد همچنین  اصلاح قانون سازمان نظام پرستاری که 17 سال پیش تدوین شده است، مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر کل خانه پرستاری ایران عنوان کرد: با گسترش و توسعه حرفه پرستاری قانون سازمان نظام پرستاری نیازمند اصلاح و به روز رسانی است که کلیات این قانون در کارگروهی با حضور اعضای شورای عالی بیمه، ‌معاونت پرستاری وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس مطرح شد.

شریفی مقدم با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری در مراکز درمانی و سطح جامعه دچار کمبود نیروی انسانی است،  تأکید کرد:  از نظر تعداد جمعیت بیمار به پرستار با سطح ایده آل فاصله داریم  در حالی که در فنلاند و دانمارک به ازای هر هزار نفر 17 پرستار وجود دارد.

مشکل اخذ مجوز استخدامی عامل  بیکاری پرستاران

وی با اشاره به اینکه علی رغم کمبود نیرو متأسفانه بسیاری از پرستاران بیکار یا در مشاغل دیگر مشغول به فعالیت هستند، افزود: این مشکل  به دلیل مجوز ندادن دولت برای جذب نیرو است که  این مسئله می‌تواند سلامت مردم را  تحت تأثیر قرار دهد.

دبیر کل خانه پرستاری ایران با اشاره به اینکه در کارگروه مجلس موضوع انجام خدمات گوناگون به وسیله پرستاران و کاهش هزینه‌های دولت مطرح شده است، عنوان کرد: این کارگروه قرار است با حضور دستگاه‌های ذیربط دیگر ادامه پیدا کند تا هرچه سریع‌تر مشکلات پرستاران برطرف شود.

شریفی‌مقدم اظهار کرد: یکی از بحث‌های مطرح شده در کارگروه مجلس مسئله نبود فوریت‌های پرستاری در کشور است که قرار است این موضوع در جلسات آتی به طور جدی‌تر مطرح و بررسی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار