اسماعیلی دهج در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا افق ۱۴۰۴/ سازمان زمین شناسی و معاونت معدنی باید همگام شوند

یک مقام مسئول گفت:برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا افق ۱۴۰۴، نیاز به مواد اولیه معدنی همانند سنگ‌آهن احساس می‌شود.

شکوفایی در معادن در گروی همگامی سازمان زمین شناسی و معاونت‌های معدنی / تولید ۵۵ میلیون تن فولاد که در افق ۱۴۰۴ پیش بینی می‌شودنادعلی اسماعیلی دهج رئیس شورای مرکزی و رئیس سازمان نظام مهندسی معدن در گفت وگو باخبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان درمورد وضعیت فعلی معادن و شیوه شکوفایی این صنعت، اظهار کرد: در کشور ما بیش از ۴ هزار کاداس و یا به عبارت دیگر کالکا وجود دارد که این مواد قابل صادرات است.

رئیس شورای مرکزی و رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ادامه داد: برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد  تا افق ۱۴۰۴، نیاز به مواد اولیه معدنی همانند سنگ‌آهن احساس می‌شود؛ بنابراین تولیدکنندگان این دست از مواد معدنی می‌توانند با فروش محصولات خود به واحد‌های فرآوری، نیاز صنایع معدنی را تامین کنند.

وی تصریح کرد: محدودیت‌هایی در معاونت‌های معدنی است که با افزایش اختیارات این حوزه اقدامات و تصمیم گیری‌های سازنده ایی می‌توان اتخاذ کرد.

اسماعیلی دهج ابراز کرد: شورای معادن باید راه حلی برای مزاحمت‌هایی که در اجرای طرح‌های معدنی برای سرمایه گذاران به وجود می‌آید را حل و رفع کند و به عبارتی با ایجاد بستر‌های لازم زمینه را برای شکوفایی فعالان این عرصه به وجود بیاید.

رئیس شورای مرکزی و رئیس سازمان نظام مهندسی معدن معتقد است، برای ایجاد تحول و شکوفایی در این عرصه باید از یافته‌های روز سازمان زمین شناسی بهره برد. اکنون اطلاعات بسیاری از تحولات اخیر بافت‌های کشور وجود دارد که در امور معادنی تطبیق‌های لازم انجام نشده است.

اسماعیلی دهج گفت: خانه معدن ارتباط تنگاتنگی با معدن کاران دارد، به این واسطه می‌توان با نیازسنجی صحیح زیربنا ، اساس مناسبی را برای ترقی معدن داری و افزایش کاربری معادن به وجود آورد.

انتهای پیام/

نیاز سنجی صحیح خانه معدن موجب ترقی معادن می‌شود

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار