دور دنیا با نوآوران؛

از خودرویی که با باد حرکت می‌کند تا عینکی که مکانیک می‌شود

محققان موفق به طراحی خودرو‌های پیشرفته‌ای شده‌اند که به کمک انسان‌ها می‌آیند و آن‌ها را از سوانح رانندگی در امان نگه می‌دارند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد جوانان و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی است محصولات و اختراعات مخترعان در سراسر جهان بپردازیم.

 خودرویی که بدون بنزین حرکت می‌کند

خودروهای مختلفی طراحی و تولید شده‌اند و هر کدام با قابلیت‌های متعدد مورد استفاده  مردم قرار گرفته‌اند؛ به تازگی یکی از شرکت‌های خودروساز موفق به تولید خودروهای هیدروژنی شده است که شباهت بسیار زیادی با سایر خودروهای عادی دارد این خودرو ظاهری منحصر به فرد دارد و به کمک هیدروژن حرکت می‌کند یعنی کافی است به جای آن که باک خودرو را با بنزین پر کنید در داخل آن هیدروژن تزریق کنید تا خودرو به حرکت درآید.

از خودرویی که با باد حرکت می‌کند تا عینکی که مکانیک می‌شود

 خودرویی که با دو برابر سرعت حرکت می‌کند

یکی از شرکت‌‌ها خودرویی را طراحی کرده که مجهز به جعبه دنده دستی و اتوماتیک است و این خودروی 4 سیلندری 200 اسب بخار دارد و به جعبه دنده 6 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک مجهز است که همین موضوع سبب می‌شود تا با سرعت بیشتری حرکت کند.

از خودرویی که با باد حرکت می‌کند تا عینکی که مکانیک می‌شود

نرم افزاری که سرعت ماشین را کنترل می‌کند

یکی از شرکت‌های خودرو ساز نرم افزاری را طراحی کرده است که به  سیستم خودرو متصل می‌شود و  رانندگان به کمک آن می‌توانند سرعت خود را کنترل کنند، این نرم افزار برای کمک به والدین طراحی شده تا آنها بتوانند فرزندان جوان خود را به راحتی کنترل کنند؛ حداکثر سرعتی که در این نرم افزار پیش‌بینی شده است حدود 90 مایل بر  ساعت است و بیش از این به رانندگان اجازه حرکت داده نمی‌شود.

از خودرویی که با باد حرکت می‌کند تا عینکی که مکانیک می‌شود

عینک واقعیت افزوده برای تعمیر ماشین‌های پیشرفته

خودروهای با کیفیت و پیشرفته ای طراحی شده‌اند که با ویژگی های بسیار خوب به بازار عرضه می‌شوند و با فناوری پیشرفته ای که دارند باید متناسب با همین فناوری هم آنها را تعمیر کرد؛ در همین راستا یکی از شرکت‌های خودروساز عینک واقعیت افزوده ای را طراحی کرده که برای تعمیر ماشین به کار گرفته می‌شود و به کمک این عینک می‌توان قسمت‌های پیچیده ماشین را تعمیر کرد و بخش‌های ریزی که شاید در دید نباشند را مشاهده کرد.

از خودرویی که با باد حرکت می‌کند تا عینکی که مکانیک می‌شود

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار