سناتور ایالت آلاباما اعلام کرد نباید فراموش کرد که روسیه «یک ابرقدرت» و رقیب است، اما دشمن آمریکا نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در جریان دیدار یک هیئت جمهوری خواه آمریکایی از مسکو، پایتخت روسیه، ریچارد شلبی، سناتور ایالت آلاباما اعلام کرد نباید فراموش کرد که روسیه «یک ابرقدرت» و رقیب است، اما دشمن آمریکا نیست.

ریچارد شلبی افزود این هیئت آمریکایی برای «گفتگویی باز و یکپارچه» به مسکو آمده است. به گفته سناتور آلاباما، که به همراه یک هیئت جمهوری خواه آمریکایی در مسکو به سر می برد، نباید به روسیه به دیده یک دشمن نگریست.

وی بعد از دیدار این هیئت با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مسکو، در گفتگویی با روزنامه نگاران گفت «ما باید روسیه را به عنوان یک ابرقدرت و یک رقیب در نظر بگیریم اما نباید آن را دشمن تلقی کنیم».

شلبی خاطر نشان کرد روابط میان مسکو و واشنگتن در حال حاضر ساده نیست اما این روابط به لطف «منافع مشترک در سراسر جهان» می تواند بهبود یابد. این سناتور آمریکایی افزود «امیدوارم که بتوانیم در آینده باهم کار کنیم. بله ما رقیب هستیم اما نیازی نداریم باهم دشمن باشیم».

وی گفت «ما درباره بسیاری از مسائل جدی به ویژه درباره دیدار آینده میان رئیس جمهور روسیه و رئیس جمهور آمریکا مذاکره کرده ایم». ریچارد شلبی اطمینان داد هئیت آمریکایی برای «گفتگویی باز و یکپارچه» در مسکو است، نه برای متهم کردن روسیه به چیزی.

سناتورهای آمریکایی با نمایندگان پارلمان روسیه از جمله ویاچسلاو وولودین، رئیس دومای روسیه دیدار کردند. این دیدار دو هفته پیش از دیدار میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برگزار شد.

روز پنجشنبه گذشته، کرملین و کاخ سفید اعلام کردند دیدار میان روسای جمهور دو کشور 16 ژوئیه در هلسینکی، پایتخت فنلاند برگزار خواهد شد.

کرملین تصریح کرد دو رئیس جمهور به چشم اندازهای توسعه روابط دو جانبه و مسائل جاری خواهند پرداخت. این در حالی است که به گفته کاخ سفید دونالد ترامپ امیدوار است این دیدار کاهش تنش در روابط دو کشور را امکان پذیر سازد و همکاری سازنده میان آنها را فراهم کند.

انتهای پیام/

دیدار هیات پارلمانی آمریکا از روسیه

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۱۴ تير ۱۳۹۷
آمریکا نه رفیق میخواد نه رقیب.فقط نوکر .سرسپرده میخواد
آخرین اخبار