معرفی ۶ سلاح فوق پیشرفته جدید ارتش روسیه+ تصاویر

راشا تودی در مطلبی، ۶ مورد از تسلیحات و تجهیزات پیشرفته روسی را که قرار است تا سال‌های آینده در ارتش این کشور به بهره برداری برسند، معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، یک مقام بلندپایه دولت روسیه اعلام کرد نیرو‌های مسلح این کشور در سال‌های آینده به تسلیحاتی دست خواهند یافت که مشابه آن‌ها در هیچ نقطه دیگری در جهان دیده نمی‌شود. گفته می‌شود این تسلیحات و تجهیزات نظامی تا ۱۰ سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه که بر سیاست‌های نظامی و تکنیکی این کشور نظارت می‌کند، در یک سخنرانی در آکادمی ستاد مشترک ارتش روسیه گفت: برنامه تجهیز نظامی نیرو‌های مسلح این کشور آغاز شده است و به این ترتیب، مسکو می‌تواند از برخی از پیشرفته‌ترین تسلیحات نظامی جهان استفاده کند.

بر اساس گفته‌های این مقام روس، برخی از این تجهیزات و تسلیحات نظامی که پیش‌بینی می‌شود بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۷ به بهره برداری برسند از سامانه‌های مشابه کنونی و حتی نمونه‌های آینده خود از جمله نمونه‌های مورد استفاده کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز عملکرد بهتری خواهند داشت. او در سخنرانی خود به ۶ مورد از تسلیحات پیشرفته روسی اشاره کرد.

موشک بالستیک قاره‌پیمای «سرمت»

این موشک یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های بالستیک قاره‌پیماست که درباره آن نیز بحث‌های بسیاری مطرح شده است. این موشک به عنوان بخشی از زرادخانه جدید روسیه معرفی شده است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور در تازه‌ترین سخنرانی سالانه خود از آن رونمایی کرد.

گفته می‌شود سرمت می‌تواند کلاهک‌های سنگینی را از قطب جنوب یا شمال به هر نقطه از جهان برساند. برخی از خبرگزاری‌های غربی این موشک را «سلاح روز رستاخیز» خوانده و هشدار داده اند سرمت به راحتی می‌تواند از سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا عبور کند.

این موشک همچنان در مرحله آزمایشی است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد عملکرد این موشک در مراحل پیش از پرواز و ابتدای پرواز مورد تایید قرار گرفته است. در ماه مِه، ولادیمیر پوتین اعلام کرد این موشک در سال ۲۰۲۰ به بهره برداری خواهد رسید.

معرفی 6 سلاح فوق پیشرفته جدید ارتش روسیه+تصاویر

سرمت به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند کلاهک مافوق صوت موسوم به «آوانگارد» را حمل کند. این مسئله، نگرانی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا را برانگیخته است. کلاهک بدون موتور مافوق صوت این موشک می‌تواند با سرعتی بیش از ۲۰ ماخ (۲۰ برابر سرعت صوت) حرکت کند و توانایی مقاومت در برابر گرمای ۲۰۰۰ درجه سانتی‌گراد را که به دلیل اصطکاک هوا تولید می‌شود، دارد.

جنگنده رادارگریز نسل پنجم

موشک‌های بالستیک قاره‌پیما تنها تسلیحاتی نیستند که به انبار مهمات ارتش روسیه افزوده خواهند شد. ارتش این کشور قصد دارد به تسلیحاتی دست یابد که در کیفیت با این موشک‌ها رقابت خواهند کرد. یکی از این تسلیحات، جنگنده نسل پنجم سوخو اس یو-۵۷ است. در اواخر ماه ژوئن، ارتش روسیه نخستین قرارداد برای تحویل ۱۲ فروند از این جنگنده‌ها را به امضا رسانده است. این هواپیما‌های نظامی پیشرفته قرار است تا سال آینده وارد ناوگان هوایی روسیه شوند.

اس یو-۵۷ مجهز به سامانه‌هایی است که در زمان انجام عملیات، برخی از اطلاعات را به صورت خودکار محاسبه می‌کند و در اختیار خلبان قرار می‌دهد. انتظار می‌رود این جنگنده در نهایت جایگزین جنگنده‌های قدیمی‌تر اس یو-۲۷ شود. در این جنگنده رادارگریز، سامانه راهبری و رادار جدیدی به کار برده شده است. به منظور کاهش احتمال رویت این جنگنده در رادارها، بخش اصلی تسلیحات آن در داخل این جنگنده تعبیه شده است. با این حال، این جنگنده می‌تواند تسلیحات اضافی را بر بال‌های خود حمل کند.

معرفی 6 سلاح فوق پیشرفته جدید ارتش روسیه+تصاویر

انتظار می‌رود این جنگنده‌ها به موتور‌های جدیدی که به طور مشخص برای جنگنده‌های نسل پنجم طراحی شده‌اند، مجهز شوند. بر اساس گزارش مجله «میلیتری واچ»، جنگنده‌های سوخو ۵۷ در مقایسه با جنگنده‌های جدید آمریکایی اف-۳۵، در بحث سرعت، ارتفاع، حسگرها، حمل موشک، بُرد حمله و مانورپذیری برتری چشمگیری دارند.

تانک تی-14 آرماتا

ارتش روسیه در بخش نیرو‌های زمینی نیز تقویت خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰، نیرو‌های روسی به حدود ۱۰۰ دستگاه از تانک‌های تی-۱۴ آرماتا مجهز خواهند شد. این ماشین‌های جنگی، برجکی تمام خودکار و دستی خواهند داشت که خواهد توانست اهداف را در فاصله ۷ کیلومتری نابود کند. نرخ آتش توپ این تانک، ۱۲ مرتبه در هر دقیقه خواهد بود.

معرفی 6 سلاح فوق پیشرفته جدید ارتش روسیه+تصاویر

همچنین خدمه این تانک در محفظه ویژه چندلایه ایمن محافظت می‌شوند که بر اساس گفته‌ها، می‌تواند افراد را در شدیدترین شرایط زنده نگه دارد. همچنین گفته‌ها حاکی است این تانک در آینده به پهپاد نیز مجهز خواهد شد.

سامانه دفاع موشکی اس-500

سامانه اس-۴۰۰ روسی نیز ممکن است در آینده نزدیک با سامانه‌ای جدیدتر جایگزین شود. اس-۴۰۰ یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های ضدهوایی روسیه است که برای نابود کردن اهداف آیرودینامیک تا شعاع ۴۰۰ کیلومتر و موشک‌های بالستیک تا فاصله ۶۰ کیلومتری طراحی شده است. پرتاب‌گر این سامانه می‌تواند از دستکم ۴ نوع از موشک‌های شناسایی استفاده کند که هر کدام برای اهداف خاصی به کار گرفته می‌شوند. یک واحد اس-۴۰۰ می‌تواند تا ۳۶ هدف را به طور همزمان نابود کند.

از آنجا که روسیه این سامانه را به فروش می‌رساند، کشور‌های بسیاری خواستار خرید آن شده اند. گسترش استفاده از اس-۴۰۰ در سراسر جهان، نگرانی مقامات واشنگتن را درباره افزایش قابلیت‌های دفاعی کشورها از جمله کشور‌های عضو ناتو برانگیخته است. برخی از قانون‌گذاران حتی ادعا کردند ادغام این سامانه دفاعی در سامانه‌های مورد استفاده کشور‌های عضو ناتو، می‌تواند «راز‌های فناوری» آمریکا را برملا کند. این نگرانی‌ها در حالی مطرح شد که هند و ترکیه تصمیم گرفتند این سامانه دفاعی را خریداری کنند.

گزارش‌ها حاکی است سامانه اس-۵۰۰ قادر به نابودی اهداف تا فاصله ۴۸۰ کیلومتری و رهگیری موشک‌های مافوق صوت خواهد بود. همچنین گفته می‌شود این سامانه موشکی می‌تواند جنگنده‌های اف-۲۲ رپتور و اف-۳۵ آمریکایی را ساقط کند.

انتظار می‌رود این سامانه دفاعی تا سال ۲۰۲۰ به بهره برداری برسد.

سپر دفاع موشکی «نودُل»

روسیه در پاسخ به گسترش استفاده از سامانه‌های دفاع موشکی آمریکایی، تصمیم گرفت سپر موشکی خود را به خصوص واحد‌هایی که برای حفاظت از مسکو استفاده می‌شوند، ارتقا دهد. سامانه رهگیری ضدموشک بالستیک جدید روسیه، «نودُل» نام گرفته است. با این حال، جزئیات اندکی درباره قابلیت‌های این تسلیحات منتشر شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، این سپر موشکی می‌تواند از خاک روسیه در برابر حمله چندگانه موشکی اتمی دفاع و تمامی موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای مدرن را منهدم کند. برخی از گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهند می‌توان از این سپر دفاعی برای هدف قرار دادن ماهواره‌ها نیز استفاده کرد.

مسدودکننده ماهواره‌ای تیرادا-2اس

در نهایت، روسیه دستگاه دفاع الکترونیکی جدیدی به نام «تیرادا-۲ اس» را در دست ساخت دارد. با این‌که ممکن است این دستگاه ویژگی‌های خارق‌العاده موشک‌های «رستاخیز» و یا جنگنده‌های رادارگریز نسل پنجم را نداشته باشد، از آنجا که تیرادا-۲ اس می‌تواند در عملکرد ماهواره‌ها نیز اختلال ایجاد کند، این تجهیزات می‌تواند در صحنه نبرد کاملا مفید واقع شود.

این فناوری‌ها که به طور موثر استفاده از ماهواره‌ها را بی‌فایده می‌کنند، در حقیقت توانایی استفاده از هرگونه ابزار مخابراتی را از دشمن سلب خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا عباسی
۰۰:۴۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
به نظر من آنچه در جنگ امروزی مهم است این است که موشک به عنوان سلاح اصلی میدان نبرد بتواند در جنگ الکترونیک بر سیستم های دشمن فائق آید در واقع جنگ اصلی در جنگال(جنگ الکترونیک) است.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۷ ۱۹ دی ۱۳۹۸
امیدوارم کشورمان به این جور فن اوری ها دست پیدا کند از نظر سلاح کیفیت سلاحهای روسیه بیشتر از امریکا یه
United States of America
نادر
۲۰:۵۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
خدایا اینها همه برای کشتن انسان ساخته شده آخه بشر همه خالق خدا هستن این همه قساوت برای چیست
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۵۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
امیدواریم روزی برسد که کشورمان به این نو موشکها دست پیدا کنیم وخودمان تولید کنیم آمریکا و اسراییل هیچی نیستند مرک بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
زمانه ،زمانه گفتگو است هزینه برای این تجهیزات دفاعی گران قیمت بی عقلی است اگر همه عاقل وقانع باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۷ دی ۱۳۹۸
اگریکه هرگز بوقوع نخاهد پیوست=همه عاقل وقانع باشند. زورگویان وجهانخاران واستثمارگران جهانی بنظر حضرتعالی عاقلندو قانع.اگه طالب صلحی همواره اماده جنگ باش
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۴:۴۲ ۰۳ تير ۱۳۹۸
سلام به همه نطر دهنده ها اگر ما همه چیز همه تسلیحات نداشتیم چنین محکم جلو ابر قدرتها ایستاده گی نداشتیم اگر کسی نمیداند بداند پاینده باد جمهوری اسلامی زنده باد خامنه ای رهبر جانم فدات
Iran (Islamic Republic of)
ادم
۰۱:۳۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
ای کاش دانشمندان دستگاه هایی درست میکردند که باعث میشدتامحبت بین انسانها بیشتر بشه،امیدوارم ،روزی برسه که اگاهی انسان بحدی برسه،که فقط پیش خالقش سرافکنده نباشه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۵ تير ۱۳۹۷
ما میتوانیم. بزودی ما هم میسازیم.
Germany
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۵ تير ۱۳۹۷
موشک در ثانیه ۱۰۰۰ متر حرکت کند در جهان شاید وجود نداشته باشد اما سرعت موشک :سرمت :را بالای ۷۰۰۰ متر در ثانیه پیش بینی کرده اند البته ممکن است عملیات روانی باشد .اکثر کشورها مخفیانه دنبال ساخت سلاح نابودکننده هستند ولی ساخت سلاح کشتار جمعی ممنوع و محکوم است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۵ تير ۱۳۹۷
انرژی هسته ای حق مسلم ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۵ تير ۱۳۹۷
همانطور که ما موشک میسازیم حتما هواپیما هم میتوانیم بسازیم فقط باید با جذب نخبگان با تخصص های مختلف مورد نیاز و سرمایه گذاری و تلاش شبانه روزی با جدیت به این هدف رسید.
خواستن توانستن است
اگر بخواهیم خیلی خوب میتوانیم
Iran (Islamic Republic of)
نخبه
۰۵:۰۷ ۱۵ تير ۱۳۹۷
ایران قدرتمند است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۱۵ تير ۱۳۹۷
انشا اله ایران هم بتوانددر کنار روسیه با نبوِغی دانشمندان ایرانی دارند از این گونه تجهیزات بسازند که این کار اتفاق خواهد افتاد
Netherlands
ک
۰۱:۴۲ ۱۵ تير ۱۳۹۷
ایران همیشه سرافراز و سربلند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۳۳ ۱۵ تير ۱۳۹۷
ایران از این تجهیرات هم داره ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۴ تير ۱۳۹۷
به ما چه
-
ali
۱۸:۵۱ ۱۴ تير ۱۳۹۷
روسیه کشوری که برای دفاع از کشورش از هیچ بیگانه ای اجازه نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۴ تير ۱۳۹۷
سوخو 57 بخریم
آخرین اخبار