پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در ۵ رشته تحصیلی مشترک با دانشگاه‌های خارجی

رئیس دانشگاه اصفهان از پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در ۵ رشته تحصیلی مشترک با دانشگاه‌های خارجی خبر داد.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، هوشنگ طالبی  در شانزدهمین آیین نکوداشت دانش‌آموختگان غیر ایرانی که در تالار پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: در ایران چهار میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو به تحصیل اشتغال دارند که از این میان بیش از  ۱۵ هزار دانشجو در دانشگاه اصفهان تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه اصفهان رتبه دوم آموزش عالی کشور را دارد، ابراز داشت: دانشگاه اصفهان دارای استاندارهای خاص علمی است و بر این مبنا و جایگاه پژوهشی ویژه‌ای نیز در دنیا دارد.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه دانشگاه اصفهان در زمره دانشگاه‌های برتر دنیا است، بیان داشت: دانشجویان ایران در هر مقطع تحصیلی در دیگر دانشگاه‌های دنیا مشغول تحصیل می‌شوند در زمره افراد نخبه و زبده قرار می‌گیرند و این امر نشان از استانداردهای خوب آموزشی در کشورمان است.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه اصفهان مشغول به تحصیل هستند، تاکید کرد: ظرفیت‌های علمی دانشگاه اصفهان بسیار بیشتر از این تعداد دانشجوی خارجی را پوشش می‌دهد اما برای جذب دانشجوی بیشتر نیازمند معرفی درست این ظرفیت‌ها هستیم.

طالبی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۳۵ درصد اساتید دانشگاه اصفهان از دانشگاه‌های خارجی فارغ التحصیل شده‌اند امکان ارائه خدمات در سطح بین‌المللی و زبان خارجی برای دانشجویان ناآشنا به زبان فارسی وجود دارد که در آینده این امر را مدنظر داریم.

وی با اشاره به پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در پنج رشته تحصیلی به صورت مشترک با دانشگاه‌های خارجی اظهار داشت: بدین ترتیب در رشته بازی‌های رایانه‌ای با دانشگاه کره، مطالعات فرانسه با دانشگاه همین کشور دانشجو پذیرش می‌کنیم.

انتهای پیام/ س

وضعیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی دانشگاه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.