آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

کشور امروز نیازمند یک برنامه تهاجمی است/باید با مفسدان به شدت برخورد کرد/تاثیر نامه سردار سلیمانی در انسجام ملی

کشور امروز نیازمند یک برنامه تهاجمی است/باید با مفسدان به شدت برخورد کرد/تاثیر نامه سردار سلیمانی در انسجام ملیامام‌جمعه موقت تهران با تقدیر از نامه سردار سلیمانی به رئیس‌جمهور آن را کاری عقلانی دانست و گفت:‌ این نامه در انسجام ملی خیلی موثر بود و دشمن از چنین حرکاتی می‌ترسد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آیت الله امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته  تهران با اشاره به وحدت ، انسجام و دوری جستن از تهمت در جامعه، اظهار کرد: همان‌طور که رهبر عزیزمان تأکید کردند، باید از توهین و تهمت دور بود؛ چرا که الان در برابر دشمن هستیم و نباید چنین فضایی ایجاد شود.

وی ادامه داد: برای اینکه تفکر اسلام روشن شود و در ضد و خورد افکار از بین نرود، اما صادق ایستاد و این‌چنین مواضع اسلام رت تبین کرد، لذا سرّ طلوع امام صادق در دنیای اسلام همان مقام ولایت و امامت و حجت خدا بر روی زمین بودن است.

آیت‌الله امامی‌کاشانی افزود: این یک واقعیت است که به ما نشان می‌دهد در هر عصر و زمان حجت خدا باید در روی زمین باشد،زیرا حجت خدا حرف‌ها را کنار می‌زند و بحث‌ها را دور می‌ریزد و حق را روشن می‌کند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه دنیای امروز ما متبرک است به وجود اقدس چهاردهمین حجت خدا بر روی زمین، اضافه کرد: در غیبت کبری ولی فقیه جامع‌الشرایط معیار وحدت در جامعه است.

وی ادامه داد: در اسلام حرف فقط برای یک نفر است؛ حجت خدا، ولی‌خدا در عصر غیبت کبری، فقیه جامع‌الشرایط همه ضابطه‌ای است که بر محور وحدت استوار است ،چراکه این موضوع انسجام را به نمایش می‌گذارد و جامعه را قدرتمند می‌کند.

آیت‌الله امامی‌کاشانی گفت: من از برادر بسیار بزرگوارمان سردار سلیمانی تشکر می‌کنم که با نامه گرم خود به رئیس جمهور در انسجام ملت بسیار موثر عمل کردند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تصریح کرد: به دلیل اینکه دشمن در شرایط کنونی می‌ترسد و پیش خود حساب می‌کند کشور ما یک‌کاسه است و یک محور دارد،این موضوع و مسئله اساسی است که بر مبنای شواهد علمی، نقلی، دینی و عقلی اثبات می‌شود، زیرا اسلام همیشه یک سخنگو دارد.

وی با اشاره به مطلب دوم از آموزه‌های امام صادق بر موضوع برنامه‌ریزی اقتصادی اشاره دارد، در ادامه افزود: امام صادق (ع) در عصر خود برای هرکاری برنامه‌ریزی می‌کرد و به هرکسی کار را نمی‌سپرد، بنابراین برنامه ریزی مطلب مهمی است که در عصر امام صادق در هر دو بعد اقتصادی و فرهنگی وجود داشت، اما الان موضوع اقتصادی آن اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

آیت‌الله امامی‌کاشانی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) در مورد امانتداری در حوزه اقتصاد، بیان کرد: کسی که مال را به آن می‌سپاریم، باید 4 ویژگی داشته باشد: اول اینکه شفیق باشد و نسبت به امانتی که دارد دلسوزی کند و ترس از دست رفتن آن را داشته باشد، دوم باید ناصح ، سوم باید امین و چهارم اینکه فردی حفیظ باشد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران اضافه کرد: باید با کسانی که فساد کردند و در روزهای اخیر به اوج رسیده، به شدت برخورد کرد.

وی تأکید کرد: باید با کسانی که فساد اقتصادی کرده‌اند برخورد قانونی و شرعی شود، زیرا تا این برخوردهای قاطع نباشد، دشمن نمی‌ترسد، چرا که چشم دشمن به این اراذل و اوباش است و باید برخورد محکم و جدی وجود داشته باشد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی گفت: ما الان در یک جنگ سرد اقتصادی هستیم، در حالیکه دفاع نمی‌کنیم و آنها هجوم آورده‌اند، ما هم باید برنامه‌های تهاجمی در حوزه جنگ اقتصادی داشته باشیم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: مردم نقدینگی زیادی دارند، این نقدینگی باید به سمت تولید هدایت شود و راه تولید و کاسبی باز شود.

وی اضافه کرد: این وظیفه برعهده دولت و قانونگذار است تا ثروت مردم در جامعه ول نباشد و به سمت تولید برود، زیرا پول حاصل از تولید علاوه بر اینکه حلال است، اشتغالزا نیز هست.

آیت‌الله امامی‌کاشانی خاطرنشان کرد: ملتی اگر می‌خواهد ایستادگی کند باید اقتصادش اصلاح شود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به حدیثی از امام صادق که وظیفه دولت را تأمین امنیت، عدالت و فراوانی نعمت در کشور دانسته، تصریح کرد: باید برای این امر برنامه‌ریزی کرد و آدم‌های قوی، دلسوز ، برنامه ریزی و پیگیر را در برابر جنگ دشمن انتخاب کرد تا این فعالیت‌ها خنثی شود.

وی ادامه داد: کسانی که پول، طلا، ارز جمع می‌کنند دچار عذاب در هر دو دنیا می‌شوند.

آیت‌الله امامی‌کاشانی با بیان اینکه رهبر انقلاب برحمایت از کالای ایرانی توجه کرده‌اند، اظهار کرد: دوست داشتن وطن نیمی از ایمان است و کسانی که کالای قاچاق می‌آورند حس وطن‌دوستی و وجدان ندارند و باید به حس ایرانی و وطنی کسانی که قاچاق می کنند، شک کرد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: البته تولیدکنندگان هم باید تلاش کنند که تولید خوب شود و مصرف کنندگان به خرید تولید ایرانی افتخار کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: نباید جنس خارجی را در برابر کالای ایرانی تبلیغ کرد، چرا که این امر یک غصه بزرگ است.

آیت‌الله امامی‌کاشانی گفت: کسانی که قاچاق می‌کنند پا روی فطرت خود می‌گذارند، چرا که این فطرت ایرانی است که از موفقیت کشور خوشحال می‌شود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تاکید کرد: به ملت عزیزمان بشارت می‌دهم که همانا براساس آیه قرآن بعد از هر سختی آسانی است. نباید ناامید شد و فعالیت پشت فعالیت باید وجود داشته باشد و بدون شک کشور ایران از این گردنه های‌دشمن ‌ساز مانند گذشته به سلامت عبور خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۶ تير ۱۳۹۷
با سلام از دولت مردان و مجلس محترم تقاضا دارم که ارز کشور را برای زمان های بحرانی ذخیره و جلوی ورود اجناس خارجی و مسافرت های خارجی را بشدت بگیرد با تشکر از مدیر محترم
Iran (Islamic Republic of)
شرافت
۰۶:۰۵ ۱۶ تير ۱۳۹۷
با سلام اولویت اول وضعیت اقتصاد برای مردم قابل مشاهده همزمان برخورد با مفسدان اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۵ تير ۱۳۹۷
باید با مفسدان اقتصادی برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۵ تير ۱۳۹۷
چرا از دو برابر شدن نرخ دلار وسكه و علت ان براي نمازگزاران چیزی نگفتن
Iran (Islamic Republic of)
شکوهی
۱۹:۳۳ ۱۵ تير ۱۳۹۷
لطفا اسامی مفسدان را به همه عموم اطلاع رسانی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۵ تير ۱۳۹۷
6 درصد افزایش سکه تو روز جمعه ..6 درصد فقیر شدیم
قیمت سکه
29,145,000 1,675,000 (6.1%)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۵ تير ۱۳۹۷
تهاجم اونهم فرهنگ انشاالله بدونیم داریم چکار می کنیم زور و ظلم هیچگاه پابرجا نبوده و باید به فرهنگ و عقیده مردم احترام گذاشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۵ تير ۱۳۹۷
زنده باد سردار شجاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۵ تير ۱۳۹۷
هرچه زودتر با اختلاسگرا برخورد جدی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۵ تير ۱۳۹۷
چگونه بدون گردش مالی و تعطیلی اینها اختلاس هم میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۵ تير ۱۳۹۷
چرا از ارز وسكه و معيشت مردم صحبت و مشكلات مردم حل نميشه ؟
آخرین اخبار