۱۰ کشوری که بیشترین ذخایر طلا را در جهان دارند+ جدول

نشریه فوربز فهرست کشور‌هایی که بیشترین ذخایر طلا در جهان را به خود اختصاص داده‌اند، منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه «فوربز» در مطلبی نوشت: از سال ۲۰۱۰ تاکنون بانک‌های مرکزی سراسر جهان به جای فروش طلا به خریداران اصلی این فلز گرانبها تبدیل شده اند. جایگاه ۱۰ کشوری که بیشترین ذخایر طلا را دارند در چند سال اخیر تا حدودی بدون تغییر باقی مانده است. آمریکا با داشتن تقریبا ۸۰۰۰ تُن اندوخته طلا، جایگاه نخست این فهرست را از آن خود کرده است. در واقع ذخیره طلای آمریکا از مجموع سه کشور بعد از آن هم بیشتر است.

۱۰ کشوری که بیشترین ذخایر طلا در جهان را دارند+ جدول

در زیر فهرست این کشور‌ها و مقدار ذخایر طلای آن‌ها تا ماه ژوئن ۲۰۱۸ گردآوری شده است:

۱. آمریکا: ۸۱۳۳.۵ تن
۲. آلمان: ۳۳۷۱ تن
۳. ایتالیا: ۲۴۵۱.۸ تن
۴. فرانسه: ۲۴۳۶ تن
۵. روسیه: ۱۹۰۹.۸ تن
۶. چین: ۱۸۴۲.۶ تن
۷. سوئیس: ۱۰۴۰ تن
۸. ژاپن: ۷۶۵.۲ تن
۹. هلند: ۶۱۲.۵ تن
۱۰. هند: ۵۶۰.۳ تن

بر اساس اطلاعات شرکت تحقیقاتی فلزات گرانبهای «GFMS» وابسته به «تامسون رویترز»، تاریخ نشان داده است که بانک‌های مرکزی علاقه زیادی به ذخیره طلا به عنوان یک پناهگاه امن دارند. بانک مرکزی روسیه برای شش سال متوالی بزرگترین خریدار طلای جهان بوده است و توانسته با گرفتن جایگاه چین در رتبه پنجم این جدول قرار بگیرد. در واقع روسیه سطح ذخیره طلای خود را در سال ۲۰۱۷ به ۲۲۴ تن رسانده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا بیشتر ذخایر طلای خود را در پایگاه «فورت ناکس» در کنتاکی نگهداری می‌کند. در رتبه دهم این جدول هم، کشور هند قرار دارد. این کشور آسیایی دومین مصرف کننده این فلز گرانبهاست.

بر اساس گزارش «شورای جهانی طلا»، سال ۲۰۱۸ هم تقاضا برای این فلز گرانبها افزایش یافته است. در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸، تقاضا برای خرید طلا ۴۲ درصد افزایش یافته به گونه‌ای که سطح خرید طلا در این مدت به ۱۱۶.۵ تن رسیده که این بالاترین سطح خرید فلز زرد از سال ۲۰۱۴ محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد که بانک‌های مرکزی و سرمایه گذاران تصمیم گرفته اند از فروش طلا اجتناب کنند و بیشتر به خرید آن روی آورند؛ زیرا تاریخ نشان داده است که طلا در دوره‌های رکود اقتصادی عملکرد خوبی داشته است.

انتهای پیام/

فهرست کشورهای دارای بیشترین ذخایر طلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۰ تير ۱۳۹۸
سلام اگر از، زنان ایرانی بخواهیم طلاهایشان درتولید واشتغال بکار گیرند، فکر کنم درایران دیگر جوان بیکاری وجود نخواهد داشت!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۷
سوئیس ذخیره سرانه ی طلایی که دارد به ازای هر نفر بالاترین میزان در جهان است
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۲۵ ۱۶ تير ۱۳۹۷
بابا ما یه نفر داریم فقط 2 تن سکه داره
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۰۶ ۱۶ تير ۱۳۹۷
ذخیره طلای زنان ایرانی بدون احتساب ذخیره دولتی می شود 7000تن یعنی یک رده از آمریکا بالاتر در دنیا هیچ کشوری به اندازه ایران از طلا برای زینت آرایش استفاده نمی کند
آخرین اخبار