ایتالیا خرید جنگنده اف-۳۵ از آمریکا را متوقف کرد

وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد این کشور دیگر جنگنده‌ی اف-۳۵ از آمریکا خریداری نخواهد کرد و قرارداد‌های قبلی در این خصوص مورد بازبینی دقیق قرار گرفته‌اند.

ایتالیا به خرید جنگنده اف-35 آمریکا ادامه نمی‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الیزابتا ترنتا، وزیر دفاع ایتالیا در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد: ایتالیا دیگر جنگنده اف-35 از آمریکا خریداری نخواهد کرد. وی همچنین تاکید کرد کشورش در حال بررسی دقیق درباره ادامه توافقات قبلی صورت گرفته در این خصوص است.

ترنتا در این باره افزود: ما دیگر جنگنده اف-35 نخواهیم خرید. ما در حال بررسی قراردادهایی هستیم که پیش از این به امضاء رسیده است. وزیر دفاع ایتالیا با این حال، با اشاره به مجازات‌های مالی سنگین ناشی از لغو چنین قرادادهایی گفت که لغو این قراردادها ممکن است نسبت به حفظ آن هزینه‌های بیشتری را بر ایتالیا تحمیل کند.

 این مقام دولتی ایتالیا همچنین با تاکید بر منافع تکنولوژیکی و تحقیقاتی مرتبط با این نوع جنگنده در ایتالیا خاطرنشان کرد در صورت لغو این قراردادها، افراد زیادی که در بخش تولید این جنگنده مشغول بودند نیز شغل خود را از دست می‌دهند.

وی در عین حال تاکید کرد با توجه به اینکه قراردادهای موجود توسط دولت پیشین ایتالیا به امضاء رسیده‌اند ما در حال بررسی‌های دقیقی هستیم که منحصرا منافع ملی ما را مدنظر قرار می‌دهد.

بنا به اعلام رسانه‌های ایتالیایی نیروی هوایی این کشور پیش از این 10 جنگنده اف-35 را دریافت کرده است. این در حالی است که این کشور یک برنامه بلندمدت برای تولید و خرید مجموعا 90 فروند از این جنگنده را تدوین کرده است. وزیر دفاع ایتالیا همچنین یادآور شد که قرارداد قبلی این کشور برای خرید 90 فروند جنگنده اف-35 که در سال 2012 صورت گرفته،  مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

بسیاری از کشورها از جمله ترکیه، نروژ، ژاپن، هلند ، انگلیس و استرالیا و نیز رژیم صهیونیستی تاکنون قرارداد خرید جنگنده اف- 35 را به امضاء رسانده‌اند. وزارت دفاع آمریکا، هزینه کلی برنامه جنگنده اف-35 را در حدود یک تریلیون دلار برآورد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار