ندیری خبر داد:

اعزام نزدیک به ۳ هزار نفر زائر به سرزمین وحی از آذربایجان غربی

رئیس سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی از اعزام نزدیک به ۳ هزار نفر زائر به سرزمین وحی از این استان خبر داد.

اعزام نزدیک به ۳ هزار نفر زائر به سرزمین وحی از آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیهمحمد رضا ندیری رئیس سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی در همایش آموزشی توجیهی زائرین حج تمتع  آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال ۸۵۰۰۰ نفر زائر از کشور عازم مکه می‌شوند افزود: سهم استان آذربایجان غربی از این تعداد نزدیک به سه هزار نفر است که ۲۸۴۵ زائر و ۱۰۴ نفر نیز خدمه، روحانی، مدیر کاروان و معاون کاروان را شامل اعزام می‌شود.

ندیری با اشاره به اینکه ۲۱ کاروان از استان آذربایجان غربی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند گفت: این کاروان‌ها از ۸ تا ۱۱ مرداد به مقصد جده اعزام خواهند شد.

ندیری ضمن توصیه به حضور فعال و مستمر در جلسات آموزشی گفت: با توجه به نبود روابط دیپلماتیک ایران و عربستان هیچ دیپلمات ایرانی در عربستان برای حمایت از حجاج ایرانی وجود ندارد و به همین دلیل احترام به قوانین کشور میزبان و توجه به تمام نکات امنیتی، اجتماعی و فرهنگی در حج از الزامات حجاج است.

وی حفظ آرامش و متانت برای مواجه با مشکلات احتمالی را بسیار مهم بیان کرد و گفت: سازمان حج و زیارت تلاش زیادی در زمینه انجام این سفر معنوی کشیده و امید است حجی آرام و بدون استرس و مشکل با همکاری حجاج ایرانی انجام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی نیز در این مراسم بازگشت حجاج را ۸ لغایت ۱۱ شهریور ماه اعلام کرد و گفت: زائران از آوردن پول ایرانی به همراه خود خودداری کنند و وقت سفر معنوی خود را صرف بازار و خرید لوازم نکنند و سوغات را نیز برای حمایت از کالای ایرانی در داخل کشور تهیه کنند.

حجت الاسلام اسد میرزایی رییس دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان، زائران خانه خدا را به پرهیز از هزینه‌های اضافی، دوری از تجملات و سوق دادن هزینه اضافی به امور خیریه سفارش کرد.

در پایان این همایش زائران نماز ظهر و عصر را به امامت حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماینده، ولی فقیه در آذبایجان غربی اقامه کردند.

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان آذربایجان غربی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.