در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تدوین پروتکل نحوه مواجهه نیرو‌های اورژانس با بیماران روحی روانی

معاون فنی اورژانس کشور گفت: پروتکل نحوه مواجهه و برخورد نیروهای اورژانس با بیماران روحی و روانی تدوین شده است.

تدوین پروتکل نحوه  مواجهه نیروهای اورژانس با بیماران روحی روانی/ لزوم درمان زودهنگام پرسنل اورژانس که دچار آسیب های روحی شده اندحسن نوری ساری معاون فنی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: امروزه سلامت جسمی و روانپزشکی پرسنل اورژانس  هنگام حاضر شدن بر بالین بیماران و نحوه برخورد با بیمارانی که دچار اختلالات روحی و روانی هستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همین مسئله کیفیت کار نیروهای فوریت پزشکی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: برخی از پرسنل اورژانس به دلیل مواجه با حوادث پرتلفات حین ماموریت ها دچار اختلالات روانی می‌شوند بنابراین  باید هر چه سریعتر کار درمان این افراد انجام شود تا به عارضه‌های دیگری مبتلا نشوند.

معاون فنی اورژانس با اشاره به اینکه اختلالات خواب، کشیک‌های شبانه و تغذیه نامناسب سلامتی پرسنل اورژانس را تهدید می‌کند، افزود: دوری از خانواده  هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی و مشکلات دیگر سبب بروز آسیب‌های روحی و روانی پرسنل اورژانس کشور می‌شود و در همین راستا سازمان اورژانس برنامه‌ریزی دقیقی برای حفظ سلامتی جسمی و روحی کارمندان خود کرده است.

نوری عنوان کرد: پرسنل اورژانسی که بر بالین بیماران روحی و روانی حاضر می‌شوند به دلیل شرایط ناپایدار اینگونه افراد ممکن است به خود و خانواده‌شان آسیب وارد کنند به همین دلیل سازمان اورژانس کشور پروتکل درمان نحوه برخورد با بیماران روحی و روانی را تدوین کرده است.

ورود اورژانس اجتماعی به مسائل کودک آزاری

وی درباره سایر وظایف معاونت فنی اورژانس کشور گفت: رسیدگی به حال بیماران روحی و روانی و افرادی که اقدام به خودکشی کردند جز وظایف اورژانس محسوب می شود که این مساله در در پروتکل اورژانس ویژه پرسنل لحاظ شده است.

نوری ساری ادامه داد: البته هنگام بروز یک خودکشی علاوه بر اورژانس کشور،  اورژانس اجتماعی نیز در این مسئله ورود پیدا می‌کند به همین دلیل جلسات مشترک زیادی در جهت تعامل و همکاری هر چه بیشتر بین 2 سازمان انجام شده است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار