معاون آموزشی اورژانس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

ابلاغ ۲۰ پروتکل اورژانس به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور/ باید در مواقع بحران بهترین عملکرد داشته باشیم

میرکتولی گفت: شناسایی اهداف جدید در تدوین پروتکل‌های علمی از اهداف ماست تا بهترین عملکرد را در مواقع بحرانی داشته باشیم.

ابلاغ ۲۰ پروتکل اورژانس به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور/ باید بتوانیم بهترین عملکرد را در مواقع بحران داشته باشیمنفیسه میرکتولی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سازمان اورژانس کشور برای انجام کار‌های حوزه آموزشی و پژوهشی اقدام به تدوین سند راهبردی کرده است که در این راستا پروتکل‌های آموزشی نوشته شده است.

پیگیری مرجعیت علمی در اورژانس با  تدوین پروتکل آموزشی

وی ادامه داد: تهیه پروتکل‌های آموزشی و پژوهشی، اقدامات پرسنل اورژانس در هنگام مواجهه با مصدومان و در بالین بیماران را مشخص می‌کند؛ یکی از بحث‌های جدی موضوع مرجعیت علمی در اورژانس است که با تدوین پروتکل آموزشی این مقوله انجام می‌شود.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: تهیه محتواهای علمی متناسب با توانمندی‌های پرسنل اورژانس از دیگر اهداف تدوین پروتکل‌های آموزشی و پژوهشی است و کارشناسان اورژانس تا به امروز ۲۰ پروتکل استاندارد را تهیه و به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده‌اند.

میرکتولی تأکید کرد: در سالیان گذشته توصیه‌ها و دستورات لازم‌الاجرا برای پرسنل اورژانس در یک کتاب نوشته شده بود، اما این پروتکل جنبه قانونی دارد و اگر شکایتی از پرسنل اورژانس در دادگاه مطرح شود بر اساس همین پروتکل‌های استاندارد به کار افراد رسیدگی می‌شود؛ عملکرد نیروی اورژانس هم بررسی می‌شود.

وی بیان کرد:  پروتکل‌های جدیدی در زمینه بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و سایر بیماری‌ها در حال تدوین و به زودی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان اورژانس کشور گفت: اورژانس کشور پروتکل‌های علمی و آموزشی را در زمینه اورژانس هوایی به دلیل شرایط خاص و ویژه امدادرسانی به بیماران تدوین و به سراسر کشور ابلاغ کرده است.

تدوین پروتکل جدید برای ترسیم بهتر چارت پرسنل اورژانس

میرکتولی افزود: پروتکل‌های جدید در راستای ترسیم بهتر چارت پرسنل اورژانس در سراسر کشور تدوین شده است و من امیدوارم تولید محتوا‌های علمی و پزشکی با هدف ارتقای سطح امدادرسانی به مردم انجام شود.

وی اضافه کرد: آموزش نیرو‌های اورژانس برای چهارشنبه‌های آخر سال از دیگر اقدامات و اهداف تدوین پروتکل و تولید محتواست تا پرسنل فوریت‌های پزشکی بتوانند در کمترین زمان و در شرایط ویژه بهترین و سریع‌ترین اقدامات را ارائه دهند.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: شناسایی اهداف جدید در تدوین پروتکل‌های علمی و پژوهشی از دیگر برنامه‌های سازمان اورژانس کشور است تا بتوان بهترین عملکرد را در مواقع بحرانی داشته باشیم.

میرکتولی یادآوری کرد: باید موضوع پژوهش و آموزش در اورژانس جدی‌تر از سالیان گذشته دنبال شود تا با ارائه راه‌های جدید بتوان خدمات مناسب‌تری به مردم ارائه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار