گامی دیگر در راه درمان و پشگیری

آنژیو گرافی مغز با بهره گیری از فناوری برتر در همدان

با تلاش متخصصان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان امکان درمان سکته حاد مغزی با آنژیوگرافی در بیمارستان بعثت فراهم شد.

آنژیو گرافی مغز با بهره گیری از فناوری برتر در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، دکتر خزایی استادیار دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: با بهره گیری از عمل آنژیوگرافی پیشرفته مغز، این امکان فراهم میشود تا استنت (فنر) لخته به وجود آمده در مویرگ‌های مغز را خارج کند و به این وسیله تا ۲۴ ساعت از عوارض سکته مغزی جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بین ۱۰۰ تا ۱۴۹ نفر در هر صد هزار نفر دچار سکته مغزی می‌شوند که در مقایسه با میانگین کشور‌های آسیایی و اروپایی بسیار بالا است.

جراح مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به اینکه بهترین زمان مراجعه بیمار به بیمارستان زیر سه ساعت است افزود: در هر دقیقه بعد از سکته حاد مغزی حدود ۲ ملیون نرون سلول‌های پشتیبانی از بین می‌رود و بهترین زمان طلایی مراجعه بیمار به مراکز درمانی زیر ۹۰ دقیقه است.

دکتر خزایی گفت : عمل کنونی آنژیوگرافی مغز از عمل‌های پیشین، بسیار پیشرفته‌تر و موثر تر، در درمان و پیشگیری است.

وی در ادامه افزود: هم اکنون ۴ تا ۵ دانشگاه علوم پزشکی در کشور، عمل آنژیوگرافی مغز انجام می‌دهند که حالا بیمارستان بعث همدان هم با انجام نخستین عمل آنژیوگرافی پیشرفته مغز، به جمع این دانشگاه‌ها پیوست.

انتهای پیام/د.ا

انجام عمل آنژیوگرافی مغز در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.