حسن‌بیگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نمایندگان مجلس از جزییات بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا اطلاعی ندارند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وظیفه دیپلمات‌ها انجام مذاکرات مجددا در این موضوع برای حفظ منافع ایران است.

اعتراض صریح همه مقامات کشور نسبت به بسته پیشنهادی اروپا/ لزوم مذاکره مجدد در موضوع بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا برای حفظ منافع جمهوری اسلامیابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا، اظهار کرد: بسته پیشنهادی اروپا به عنوان پیش بسته تحویل دیپلمات‌های کشورمان شده و همه مقامات کشور نسبت به این بسته اعتراض و صریحا اعلام کردند که خواسته‌های جمهوری اسلامی را تأمین نمی‌کند، به همین دلیل قرار شد این بسته مجددا به اروپا برگردد و اصلاحاتی در آن انجام گیرد.

وی با بیان اینکه پیش نویس بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا در اختیار دیپلمات‌هاست و ما از متن آن به طور جزئی اطلاع نداریم، گفت: وظیفه دیپلمات‌ها انجام مذاکرات مجددا در این موضوع برای حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران است.

حسن‌بیگی با اشاره به اینکه چین اعلام کرده در چارچوب قوانین بین‌المللی با ایران همکاری می‌کند و روسیه هم محکم‌تر از پکن صریحا اعلام کرده در چارچوب قوانین بین‌المللی نظرات آمریکا را اعمال نمی‌کند، افزود: حال اگر در این شرایط اروپاییان بخواهند با جنگ و عملیات روانی نظرات ترامپ را در نظر بگیرند، قطعا جمهوری اسلامی این موضوع را نمی‌پذیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فرصت یک ماهه برای مذاکرات در مورد بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا، بیان کرد: مجلس، دولت، قوه قضائیه و ملت ایران همواره حامی وزارت خارجه بودند که در رأس همه، مقام معظم رهبری قرار دارند و ایشان در این موضوع شفاف صحبت کردند و همیشه پشتیبان این وزارت خانه بوده اند.

وی ادامه داد: هرچند یک ماه زمان زیادی است اما برای یک مذاکره هیچ وقت نمی‌توان زمان تعیین کرد و ممکن است فرصت مذاکره کمتر یا بیشتر شود ولی به هرحال اروپاییان باید خواسته‌های جمهوری اسلامی را درک کنند.

حسن‌بیگی با تاکید بر اینکه دیپلمات‌های وزارت خارجه مکلف‌اند مرّ نظرات ملت ایران و مسئولین و مقام معظم رهبری را تأمین کنند تا نتیجه مطلوب برای کشورمان بدست آید، گفت: اگر اروپاییان به دنبال منافع خودشان هستند نباید به حرف ترامپ گوش دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در مذاکرات باید اتحادیه اروپا نظرات جمهوری اسلامی را لحاظ کند و این همان چیزی است که ما از روس‌ها و چینی‌ها خواستیم، یعنی قوانین بین‌المللی حاکم بر همه کشورها مد نظر باشد نه اینکه قوانین شخص ترامپ را در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: حرف‌های رئیس جمهوری آمریکا همواره مضحک، خواسته‌هایش غیرمنطقی و اقداماتش هم به گونه‌ای است که آمریکا را از بین می‌برد، این درحالی است که شیشه عمر دونالد ترامپ که در اختیار اسرائیل است، هم اکنون ترک برداشته و او دست و پای بی‌مورد می‌زند، لذا اروپاییان بایستی خود را از این صحنه جدا و به خواسته‌های جمهوری اسلامی تن بدهند.

حسن‌بیگی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا به خوبی می‌داند روز به روز در سطح بین‌المللی منزوی‌تر می‌شود و آمریکایی‌ها را با چالش‌های گوناگون در سطح بین‌المللی مواجه می کند، لذا در این شرایط ما باید با تمام قوا در مقابل هر نوع زیاده‌خواهی ترامپ بایستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه قلدری‌هایی که ترامپ از خودش به نمایش گذاشته به این معناست که در آینده مصرف کنندگان انرژی بایستی نفت بشکه‌ای 300 یا 400 دلار دریافت کنند، خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی به خوبی می‌دانند زمانی که نفت بشکه‌ای 150 دلار شد، بعد از مدت بسیار کوتاهی شرایط اقتصادی اروپا به گونه‌ای به بن‌بست رسید که به سوی ورشکستگی حرکت کرد و بعد از آن ایالات متحده همین وضعیت را پیدا کرد و این بن‌بست اقتصادی باعث شد آمریکایی‌ها لب پرتگاه قرار بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۲ تير ۱۳۹۷
ما باید خیلی مراقب باشیم نمیشه بهاروپا و امریکا اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۲ تير ۱۳۹۷
حرفهاي تهي وتكراري ومايوس كننده
آخرین اخبار