سنای افغانستان: دولت از راه های مسالمت آمیز به تظاهرات فاریاب پایان دهد

برخی از اعضای مجلس سنای افغانستان تاکید کردند که دولت این کشور باید تظاهرات ولایت فاریاب را به گونه مسالمت آمیز پایان دهد.

سنای افغانستان: دولت از راه های مسالمت آمیز به تظاهرات فاریاب پایان دهدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از اعضای مجلس سنای افغانستان تاکید کردند که دولت این کشور باید تظاهرات ولایت فاریاب را به گونه مسالمت آمیز پایان دهد.

به دنبال بازداشت نظام الدین قیصاری و تظاهرات هواداران وی در برخی از شهرهای شمال افغانستان، برخی اعضای مجلس سنای این کشور هرچند از بازداشت افراد زورمند استقبال کردند اما اعلام نمودند که حکومت باید از راه های مسالمت آمیز به تظاهرات نقطه پایان دهد.

به گفته سناتورهای افغانستان، در شرایط کنونی مخالفین مسلح دولت در تلاش برای نفاق افکنی هستند و بیم آن می‌رود که از این تظاهرات به نفع خود استفاده کنند.

نظام الدین قیصاری، از فرماندهان برجسته جنرال دوستم در ولايت فاریاب، هفته گذشته زماني که در يک جلسه امنيتى حضور یافت بازداشت گرديد و در جريان درگيرى با نيروهاى امنيتى چهار تن از افراد قيصارى کشته و ٢٠ تن آنها خلع سلاح شدند.

پس از بازداشت قيصارى، صدها تن از شهروندان ولايات فارياب، سرپل و جوزجان در اعتراض به اين موضوع دست به تظاهرات زدند، شمارى از وسايط و ساختمان هاى دولتى را به آتش کشيدند و در جريان اين اعتراضات سه تن کشته و دست کم ده تن نيز زخمى گردیدند.

در پى اين تظاهرات خشونت آميز، دولت هياتی عالیرتبه به ولايت فارياب اعزام کرد و پس از گفتگو با معترضین، نظام الدین قیصاری فعلا آزاد گردیده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار