وزیر زنان افغانستان به سوالات نمایندگان سنا پاسخ گفت

مجلس سنای افغانستان دلبر نظری، وزیر امور زنان را به منظور پاسخگویی در خصوص افزایش خشونت علیه زنان به این مجلس فرا خواند.

وزیر زنان افغانستان به سوالات نمایندگان سنا پاسخ گفتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس سنای افغانستان دلبر نظری، وزیر امور زنان را به منظور پاسخگویی در خصوص افزایش خشونت علیه زنان به این مجلس فرا خواند.

افزایش خشونت ها علیه زنان، عدم آگاهی برای زنان درمورد پروسه ثبت نام رای‌دهندگان، افزایش تعداد خانم‌های معتاد، زمینه‌‌سازی کورس‌های سوادآموزی برای زنان و فعالیت‌های وزارت امور زنان در این موارد از سوالات عمده سناتوران بود.

دلبر نظری، وزیر امور زنان در سخنانش ناامنی، معافیت از قانون، رسوم ناپسند، عدم آگاهی از حقوق و وجایب و فقر را عوامل عمده خشونت در این کشور عنوان کرد و از ایجاد برخی لوایح و مقررات و بازنگری چندین عنوان قانون برای مبارزه با پدیده خشونت یاد کرد.

وزیر امور زنان افغانستان افزود که در سال قبل به صدها قضیه خشونت از طریق مشاوره‌‌های حقوقی و معرفی آن به مراجع عدلی و قضایی رسیدگی صورت گرفته و بر اساس آمارهای موجود نزد این وزارت، سطح خشونت علیه زنان تا حدی پایین آمده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار