تولید 640 تن بذر دلینته در کارخانه لینترگیری کاشمر

مدیرجهاد کشاورزی کاشمرگفت: در سال جاری با ورود بیش از 830 تن بذر پنبه کرکدار به کارخانه لینترگیری کاشمر، 640 تن بذر دلینته (کرک زدایی شده) استحصال شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید ابوالقاسم موسوی افزود : کارخانه لینتر گیری بذر پنبه شهرستان کاشمر با ظرفیت اسمی 4 تن و ظرفیت عملکرد (واقعی) 8/2 تن در ساعت یکی از چهار کارخانه موجود درکشور است که در حال حاضر مهمترین کارخانه تامین کننده بذر پنبه کشوربه شمار می‌آید.

وی ادامه داد: بذر پنبه وارد شده به کارخانه درچهار طبقه نوکلئوس، سوپرالیت، الیت و گواهی شده در سال جاری عمدتا از شرکت‌های کشت و صنعت انابد (آستان قدس) ، شرکت بین المللی کشاورزی و بازرگانی فجر سبز خاورمیانه ، شرکت بهدشت بشرویه و ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کاشمرمی باشد که پس از عملیات لینترگیری ، انواع بذر بدون کرک تولید شده در این کارخانه به سایر استان‌ها بارگیری و حمل می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی کاشمرگفت : هر تن بذر پنبه حدود 15 تا 20 درصد کرک دارد که پس از انجام عملیات‌های شیمیایی و مکانیکی توسط راکتور کارخانه بذر عاری از کرک بدست می‌آید.

موسوی افزود : لینترگیری از بذر پنبه با هدف کاهش میزان بذر مصرفی ، افزایش درصد سبز بذر ، امکان کاشت مکانیزه و امکان ضدعفونی برای جلوگیری از شیوع آفات و بیماری‌ها انجام می‌شود .

انتهای پیام // و. ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.