اجرای طرح تنفس جنگل‌های کشور با ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار

۱۴۰میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح تنفس جنگل‌های کشور اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور در املش گفت: برای اجرای طرح تنفس جنگل‌های کشور ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص یافته است افزود: مشارکت بخش خصوصی برای حفاظت و صیانت از جنگل و توسعه آن ضروری است و حضور و مشارکت بخش خصوصی می‌تواند به اجرای طرح‌های گردشگری و توسعه طبیعت گردی بیش از پیش کمک کند.

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور از اختصاص ۳۰ تا ۴۰ درصد اعتبار برای تجهیز و اطفاء حریق به این سازمان خبر داد و خاطر نشان کرد: از مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار این سازمان امسال حدود ۴۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات حفاظت و اطفاء حریق شامل خودروی ۲ کابین ویژه اطفاء حریق مناطق جنگلی تخصیص یافته است.

خلیل آقایی با تاکید بر اینکه استان‌های شمالی باید در بهره گیری و حفاظت از طبیعت بیشتر تلاش کنند افزود: از مجموع ۱۴ میلیون هکتار جنگل‌های کشور، ۲ میلیون و ۹۰ هزار هکتار آن در شمال کشور از آستارا تا گنبد واقع شده است که فقط توانایی حفاظت از ۹۰۰ هزار هکتار آن را داریم.

وی همچنین اعتبار طرح‌های آبخیزداری را ۲۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: از این میزان اعتبار تاکنون ۱۳۰ میلیون دلار آن تخصیص یافته است.

همچنین عباسی نماینده مردم شهرستان‌های املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: املش با ۲۰ هزار هکتار عرصه جنگلی بکر و طبیعی موقعیت استثنائی برای اجرای پارک تفریحی گردشگری جنگلی دارد که می‌تواند در ایجاد اشتغال جوانان جویای کار و شکوفایی و رونق اقتصادی مردم منطقه تأثیر به سزایی داشته باشد.

محمودی فرماندار املش هم گفت: شهرستان املش علاوه بر کشاورزی، از نظر جاذبه‌های گردشگری و تاریخی از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است که در صورت سرمایه گذاری، علاوه بر گردشگران بومی محلی و داخلی، زمینه حضور گردشگران خارجی هم فراهم خواهد شد.

 

انتهای پیام/م.ع

اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح تنفس جنگل‌های کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.