سرپرست میراث فرهنگی اردبیل؛

مسابقه عکس و فیلم در جشنواره ملی آش نیر برگزار می شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری مسابقه عکس و فیلم همزمان با سیزدهمین دوره جشنواره ملی آش شهرستان نیر واقع در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جلسه هماهنگی برنامه های جشنواره آش نیر تصریح کرد: این مسابقه در دو سطح آماتور با گوشی همراه و حرفه ای با دوربین عکاسی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه محور عکس و فیلم تولیدی از خود جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر است، اضافه کرد: مدت زمان فیلم تولیدی 15 الی 30 ثانیه تعیین شده  و فیلم تولیدی باید به صورت افقی تهیه شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: علاقه مندان شرکت در جشنواره می توانند حداکثر سه عکس در بخش آماتور و حداکثر سه عکس در بخش حرفه ای به دبیرخانه جشنواره واقع در روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان ارسال کنند.

فلاحی با تاکید به اینکه عکس ارسالی باید بدون دستکاری ارائه شود، اضافه کرد: با اهدای جوایزی از سه نفر برتر مسابقه عکاسی آماتور، سه نفر برتر مسابقه عکاسی حرفه ای و سه نفر برتر مسابقه فیلم به انتخاب هیئت داوران تجلیل خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری مسابقه آشپزی ویژه خانواده ها در سیزدهمین جشنواره ملی آش نیر خبر داد و افزود: این مسابقه با هدف نشاط افزایی در طول جشنواره آش و غذاهی سنتی نیر برگزار می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: علاقه مندان می توانند غذای طبخ  شده خود را جهت شرکت در مسابقه به غرفه مربوطه در محل برگزاری نمایشگاه تحویل دهند.

فلاحی تاکید کرد: از غذاهای طبخ شده شاخص در مسابقه آشپزی با اهدای جوایزی تجلیل خواهد شد.

وی همچنین به برگزاری مسابقه نقاشی کودک اشاره کرد و بیان داشت: این مسابقه نیز با محوریت جاذبه های گردشگری استان اردبیل برگزار می شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: جشنواره ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.