عضو هیئت مدیره انجمن دندان پزشکان عمومی مطرح کرد؛

به بیش از ۱۶۰۰ قلم مواد و تجهیزات دندانپزشکی ارز ۴۲۰۰ تومانی ندادند/ صادرات آمالگام ایرانی به اروپا

ظفر‌مند گفت: از ۲ هزار قلم مواد و تجهیزات دندان پزشکی تنها به ۳۹۲ مورد ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالحمید ظفرمند دندان پزشک عمومی اطفال و عضو هیئت مدیره انجمن دندان پزشکان عمومی در حاشیه نشست خبری اولین همایش سراسری سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران اظهار کرد: یکی از مهم ترین حوزه ها در نظام سلامت، سلامت دهان و دندان است که متاسفانه این حوزه جایگاه مشخصی در وزارت بهداشت و درمان ندارد و بدون اغراق سلامت دهان در برنامه  کلان نظام سلامت جایگاهی ندارد.
 
عضو هیئت مدیره انجمن دندان پزشکان عمومی از نبود حمایت های بیمه ای در خدمات تخصصی دندان پزشکی انتقاد کرد و گفت: افزون بر این بیش از 2 هزار قلم مواد و تجهیزات دندان پزشکی  تنها 392 قلم از اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ارز 4200 تومانی گرفتند.

در آموزش از برخی کشورهای اروپایی جلوتر هستیم

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش بسیار موفق عمل کرده‌ایم، گفت : در حوزه  آموزش دندان پزشکی از بسیاری کشورهای اروپایی جلوتر هستیم اما متاسفانه در عرصه علم و جذب دانشجوی خارجی موفق عمل نکرده ایم .

پوشش بیمه ای سلامت دهان و دندان اجرایی نشد

ظفرمند بیان کرد : در سال۹۲، در چهل و نهمین اجلاس شورای عالی بیمه سلامت کشور ، برنامه  بیمه سلامت دهان در پایه ی بیمه سلامت گنجانده شده است اما تاکنون برای اجرای آن تلاشی نشده است.

این متخصص دندان پزشکی اطفال با اشاره تولید مواد مصرفی دندان پزشکی در کشور گفت : در این حوزه عملکرد خوبی داشته ایم برای مثال پودر آمالگام در کشور تولید و به اروپا صادر می شود که برای ارتقای این بخش و توانمند کردن شرکت های این حوزه نیازمند حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

ظفرمند بیان کرد: برای ارتقای سلامت دهان در کشور ، نیاز به همکاری وزارت خانه های بهداشت ، آموزش و پرورش ، صنعت و معدن و وزارت رفاه است.

ظفرمند در خصوص شایعه آلودگی وسایل دندان پزشکی گفت : امکان ندارد همکاران دندان پزشک ، از وسایل یکبار مصرف مجدد استفاده کنند.

ظفرمند در پاسخ به این سوال که با توجه به آمار عمل های زیبایی در کشور ، چرا سلامت دهان در اولویت آخر است، گفت : این جامعه آماری مربوط به تهران و جمعیت اندکی از شهرستان ها است اما اکثریت جمعیت، اول به دلیل هزینه بالای دندان پزشکی و دوم فرهنگ سازی صحیح به سلامت دهان توجه نمی کنند.

لازم به ذکر است؛ اولین همایش سراسری سلامت دهان ، ۲۷ تا ۲۹ تیرماه ۱۳۹۷، در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار