آماری از فیلم‌هایی که از اکران جا مانده‌اند

آمار اعلام شده از فیلم‌های سینمایی اکران نشده، نشان می‌دهد سینمای ایران ظرفیت اکران این تعداد تولیدات سینمایی را در سال ندارد.

آمار تکان دهنده از فیلم هایی که مجالی برای اکران ندارندبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز سه شنبه ۱۹ تیر، نشست خبری بیستمین جشن سینمای ایران در خانه سینما برگزار شد و آمار عجیبی توسط تورج منصوری دبیر این مراسم عنوان شد.

در این نشست که علی نصیریان، مازیار میری و منوچهر شاهسواری نیز حضور داشتند؛ آمار فیلم‌های اکران شده در سال‌های مختلف از جمله سال گذشته بیان شد.

اما نکته قابل توجه تعداد فیلم‌هایی بودند که پروانه ساخت حرفه‌ای برای تولید فیلم سینمایی را دریافت کرده اند، اما هنوز مجالی برای اکران آن‌ها به وجود نیامده است یا توقیف هستند.

تورج منصوری در این نشست عنوان کرد: سال ۹۴ چهل فیلم، سال ۹۵ چهل و پنج فیلم و در سال ۹۶ هم چهل و سه فیلم تولید، اما به دلایل مختلف اکران نشده اند.

با در نظر گرفتن هزینه‌ متوسط یک میلیارد تومان برای هر فیلم در شرایط کنونی، با یک ضرب و تقسیم ساده می‌توان دریافت که چیزی در حدود چند ده میلیارد تومان هزینه صرف فیلم‌هایی شده است که شاید هیچ وقت فرصتی برای اکران و بازگشت سرمایه پیدا نکنند.

این آمار نشان می دهد پروانه ساخت بدون توجه به شرایط موجود سینمای ایران و صرفاً با نگاهی سطحی صادر می‌شود و قوانین این بخش ناکارآمد هستند.

به نظر می رسد؛ برای پیشگیری از رشد قارچ گونه فیلم‌های سخیف و نازلی که از نظر کیفیت سینما را به پایین ترین سطح خود تنزل داده اند و ذائقه مخاطب را به سمت نادرستی هدایت می‌کنند، چاره اندیشی درست می‌تواند راهگشا باشد.

شایان ذکر است؛ ارتباط جدی و موثر بخش‌های مختلف سازمان سینمایی اعم از شورا‌های مختلف ساخت و نمایش و توجه همزمان به دو واژه نظارت و ارزشیابی در کنار هم، جهت گیری سینمای ایران را به سمت ارتقا و رشد روزافزون سوق خواهد داد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.