تشدید تدابیر امنیتی حوزه شنگن در آستانه دیدار ترامپ و پوتین در فنلاند

وزارت کشور فنلاند به منظور ارتقای تدابیر امنیتی همزمان با نشست آتی سران آمریکا و روسیه، بازرسی گذرنامه و روادید مسافران اروپایی در حوزه شنگن را تشدید می‌کند.

تشدید تدابیر امنیتی در حوزه شنگن در آستانه دیدار ترامپ و پوتین در فنلاندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت کشور فنلاند در نظر دارد به منظور ارتقای تدابیر امنیتی همزمان با دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بازرسی گذرنامه و روادید مسافران اروپایی در حوزه آزاد شنگن را تشدید کند.

روزنامه هلسینگین سانومات چاپ فنلاند با انتشار این خبر اعلام کرد گارد مرزی فنلاند به منظور برقراری نظم عمومی و مقابله با تهدیدات و حملات تروریستی احتمالی به مدت چهار روز گذرنامه مسافران اروپایی حوزه شنگن را تک به تک و با دقت مضاعفی بازرسی می کند.

به گفته سرهنگ دوم «کیمو الوما»، معاون مدیر پروژه بازرسی گارد مرزی فنلاند، بازرسی پیشرفته  و دقیق مدارک هویتی از روز جمعه 13 ژوئیه تا سه شنبه 17 ژوئیه ادامه دارد. این بازرسی ها شامل مسافرانی که قصد خروج از فنلاند را دارند نیز می شود.

وی گفت: هدف از بازرسی مدارک هویتی و مسافرتی، ممانعت از ورود افرادی است که احتمال دارد تهدیدی برای امنیت عمومی و اختلال در روند برگزاری نشست سران آمریکا و روسیه به شمار آیند.

گارد مرزی فنلاند بازرسی ها در پایانه های دریایی، هوایی و همچنین نقاط شلوغ و پرجمعیت را اجرایی خواهد کرد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند بازرسی گذرنامه و روادید همه مسافرین برای گارد مرزی فنلاند اقدام طاقت فرسایی است و این روند با آغاز فصل تابستان و ورود بیش از 2 میلیون و 800 هزار گردشگر دشوارتر خواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه،روز 16 ژوئیه [دوشنبه25 تیر] در هلسینکی، پایتخت فنلاند دیدار می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار