در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ایجاد هسته‌های فناورانه برای اشتغالزایی جوانان/ بسترسازی برای تربیت نسلی فناور از سطح دانش آموزی

رئیس مرکز توسعه فناوری­‌های راهبردی معاونت علمی از ایجاد هسته‌های فناورانه جدید با هدف اشتغالزایی جوانان خبر داد.

برنامه حمایتی معاونت علمی برای حمایت از جوانان / ایجاد هسته‌های فناورانه در راستای اشتغالزایی جوانان / اشتغالزایی برای جوانان از سنین کودکیاسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری­‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف برای فناوران جوان گفت:‌ برگزاری مسابقات اهمیت بسیاری دارد اما با برگزاری مسابقه و مدال آوری موافق نیستیم، زیرا این مسابقات باید مقدمه‌ای باشد که به دنبال آن جوانان به فکر تجاری‌سازی یافته‌های علمی خود بیفتند.

رئیس مرکز توسعه فناوری­‌های راهبردی معاونت علمی ربوکاپ را یکی از مسابقات موفق در عرصه دانش آموزی و دانشجویی دانست و گفت: این مسابقه توانسته است در سنین دانش‌آموزی و دانشجویی دستاوردهای قابل قبولی انجام دهد و جوانان ما مدال‌های رنگارنگی را در مسابقات جهانی به ارمغان آورده‌اند.

وی با اشاره به  اینکه معاونت علمی از مسابقات ربوکاپ حمایت می کند، گفت:  تشویق جوانان برای پیاده سازی ایده‌های فناورانه، تبدیل آن‌ها به محصول و ایجاد شرکت دانش‌بنیان و استارت آپ‌  از جمله اهدافی است که دنبال در این حمایت ها دنبال می کنیم.

قادری فر ادامه داد: ربات امدادرسان، آتش‌نشان، تشخیص موانع دریایی و بسیاری ربات های دیگر از جمله دستاورد‌های جوانان ما بوده که تجاری‌سازی آن‌ها امروز با موفقیت انجام گرفته است.

تمرین نوآوری و کارآفرینی جوانان را به سمت اشتغال سوق می‌دهد

رئیس مرکز توسعه فناوری­‌های راهبردی معاونت علمی با اشاره به حمایت از جوانان گفت: معاونت علمی هسته‌های فناورانه مختلفی را برای ایجاد کسب و کار‌های نوین به وجود آورده است و در این هسته‌ها،  برنامه‌های حمایتی متعددی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان قرار دارد.

وی در خصوص بسترسازی مناسب برای پژوهش‌های کاربردی اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه باید از سطح پایه شروع شوند یعنی از زمانی که کودک وارد مهدکودک می‌شود تا زمانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شود باید با فعالیت‌های پژوهشی آشنا باشد و بتواند در این حوزه  ایده‌های خود را پیاده کند.

مراکز رشد دانش آموزی نوجوانان فناور پرورش می دهد

قادری فر با اشاره به فعالیت مراکز رشد دانش‌آموزی که به پرورش کودکان و نوجوانان فناور می پردازد؛ اظهار کرد: هیچکس از یک جوان ۱۷ ساله‌ای که هنوز مدرک خود را دریافت نکرده انتظار کار کردن ندارد، پیشنهاد ما این است که دانش‌آموزان در مراکز رشد دانش‌آموزی تمرین نوآوری کنند تا پس از یادگیری پژوهش‌های کاربردی در مراکز رشد و کارآفرینی، به سمت اشتغال سوق داده شوند.

رئیس مرکز توسعه فناوری­‌های راهبردی معاونت علمی درباره اشتغال جوانان گفت: فردی که به سن اشتغال رسیده است، نباید به فکر کار دولتی باشد او باید استخدام را فراموش کند و خود به فکر تاسیس یک شرکت و یا استارت‌آپ بیوفتد.

وی یادآور شد: تمرین کارآفرینی و نوآوری در سطوح پایه دانش‌آموزی و آشنایی با مفاهیم کارآفرینی از جمله وظایف ما در معاونت علمی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار