کاهش چشمگیر کالاهای وارداتی از گمرک استان همدان

کالاهای وارداتی استان همدان امسال کاهش بیش از 50 درصدی دارد.

کاهش چشمگیر کالاهای وارداتی از گمرک استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمال خشوعی، مدیرکل گمرک استان همدان از کاهش 72 درصدی میزان واردات 10 قلم کالای عمده در سه ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

وی گفت: امسال، 10 قلم کالای عمده به میزان 4 میلیون و 252 هزار و 937 دلار انواع کالاها از گمرک همدان وارد شده است.

مدیر کل گمرک استان همدان با بیان اینکه جذب حداکثری صادرکنندگان برای انجام صادرات از گمرک همدان یکی از اولویت‌های تعیین شده گمرک استان همدان است، افزود: میزان صادرات کالا این 10 قلم عمده در مدت مشابه سال گذشته 14 میلیون و 986 هزار و 723 دلار بوده که بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان واردات از گمرک همدان امسال 72 درصد کاهش داشته است.

وی افزایش تعداد صادرکنندگان، درآمدهای گمرکی و ارزش کالاهای صادراتی را از موفقیت‌های گمرک همدان برشمرد و گفت: روند تسهیل امور گمرکی به شدت ادامه داشته و در تلاش هستیم تا به صادرات حداکثری از گمرک همدان دست پیدا کنیم.

خشوعی با اعلام اینکه گمرک ملایر نیز روند رو به رشدی را نسبت به سال‌های قبل در پیش گرفته است، بیان کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های انجام صادرات از گمرک ملایر به شکلی فراهم شده تا صادرکنندگان کشمش و سایر اقلام دیگر حضوری در همدان نداشته باشند.

وی بیان کرد: همدان ظرفیت‌های بالایی در زمینه صادرات کالا دارد که باید تلاش شود با تقویت صادرکنندگان و تامین زیرساخت‌های صادراتی این ظرفیت بالقوه را بالفعل کرد.

مدیرکل گمرک استان همدان تصریح کرد: مسیر صادرات کالا برای تجار و صادرکنندگان می‌تواند هموارتر از وضعیت فعلی باشد ولی برای رسیدن به این وضعیت نیاز است تا دستگاه‌های موثر و ذینفع ورود پیدا کنند در غیر این صورت نمی‌توان انتظار رفع مشکلات و بهبود وضعیت صادرات همدان را داشت.

خشوعی اظهار داشت: از سوی دیگر انتظار می‌رود تجار و صادرکنندگان استان همدان نیز تنها به بازار برخی کشورهای همسایه تکیه نکرده و نسبت به شناسایی و کشف بازارهای جدید و بکر اقدام کنند چراکه بقیه استان‌های ایران در تجارت با کشورهای همسایه گوی سبقت را از همدان ربوده‌اند و نیاز است بازارهای جدید صادراتی برای همدان ایجاد کرد.

وی عنوان کرد: گمرک استان تمام تلاش خود را بر این داشته تا صادرکنندگان بدون دغدغه صادرات خود را انجام دهند و برای رضایت تجار اقداماتی از جمله راه‌اندازی پنجره واحد گمرکی، اعزام کارشناس به محل دپوی کالا و کاهش زمان ترخیص کالاهای وارداتی انجام داده است.

خشوعی اظهار کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌هایی همچون امور مالیاتی، تامین اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و بانک‌ها به گونه‌ای عمل کنند تا تجار و صادرکنندگان بیشتری میل و رغبت برای صادرات کالا از گمرک همدان داشته باشند.

انتهای پیام/ا

کاهش 72 درصدی واردات در 10 قلم کالای از گمرک همدان

برچسب ها: گمرک ، واردات کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار