ناراحتی‌های گوارشی را با مصرف این گیاه برطرف کنید

متخصص طب ایرانی گفت: مصرف گیاه «رزماری» می‌تواند به درمان ناراحتی معده، یبوست، نفخ و اسهال کمک کند.

ناراحتی‌های گوارشی را با مصرف این گیاه برطرف کنیدبه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم ایراندوست متخصص طب ایرانی در خصوص خواص رزماری اظهار داشت: رزماری به عنوان یک عامل ضد باکتری طبیعی، برای خوش بو کردن دهان استفاده می‌شود همچنین این گیاه باعث بهبود سلامت دهان و دندان می شود.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین خواص رزماری می‌توان به خاصیت ضد التهابی آن اشاره کرد.

ایراندوست افزود: مصرف این گیاه می‌تواند به درمان ناراحتی معده، یبوست، نفخ و اسهال کمک کند؛ اضافه کردن این گیاه به وعده‌های غذایی باعث هضم بهتر غذا خواهد شد.


بیشتر بخوانید:خواص شگفت‌انگیز گیاه «رزماری» که نمی‌دانستید 


این متخصص طب ایرانی گفت: رزماری به تنهایی با بهبود خلق و خوی انسان، پاکسازی ذهن، و کاهش استرس خواهد شد. هنگامی که این گیاه مصرف می‌شود یا به صورت موضعی مورد استفاده قرار می گیرد می‌تواند آثاری مشابه داشته باشد.

وی افزود: اگرچه استفاده از روغن عصاره‌ای آن رایج تر است، اما برگ‌های رزماری می‌توانند هم از داخل و هم به صورت موضعی روی پوست اثرگذار باشند و به بهبود کیفیت جوانی و شادابی پوست بدن انسان کمک می‌کند. افزون بر این، رزماری به درمان لکه‌ها و پوست نیز کمک می‌کند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

با مصرف این گیاه بیماری گوارشی را برطرف کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعیدالماسی
۱۴:۵۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام چند وقتیه که من کبدم چرب هست و عسناعشرم زخم شده خونریزی هم کرده دکتر متخصص هم رفتم درحال درمان هستم الان یکماهه که من اشتها ندارم غذا و میوه هیچی نمیتونم بخورم جز اب میوه چکار کنم بتونم غذا بخورم
Iran (Islamic Republic of)
منیر
۰۸:۲۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
سلام من یکسال هست که معده م دزدمیکنه و پهلوی سمت راست زیر دنده هام دردمیکنه اندوسکوپی سونوگرافی عکس از ریه دادم ولی هیچ مشکلی نبود این پهلودرد خیلی دردناکه گاهی دردش تا زیر بغلم میکشه گاهی تا پایین روی شکمم موقع دسشویی رفتن یا یبوست دارم یا اسهال و درهر صورت دردخیلی وحشتناکی در قسمت شکم و مقعد احساس میکنم
لطفا راهنمایی کنید مشکل من چیه
آخرین اخبار