اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار برای عرصه‌ های جنگلی و مرتعی کشور

رئیس سازمان جنگل  ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۲۰۰ میلیون دلار برای آبخیزداری عرصه‌ های جنگلی و مرتعی کشور اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل  ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ساری گفت: بر اساس دستور مقام معظم رهبری و همکاری دولت و مجلس، امسال ۲۰۰ میلیون دلار برای طرح‌ های آبخیزداری در نظر گرفته شد که صد درصد آن تخصیص یافت و عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر، تجاوز به عرصه‌ های جنگلی و مرتعی را به صفر می‌ رساند، افزود: ۱۴ میلیون هکتار جنگل کشور امسال با اولویت جنگل‌ های هیرکانی شمال کاداستر می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال نقشه کاداستر ۲ میلیون و ۹۰ هزار هکتار از جنگل‌ های شمال کشور از آستارا تا گنبد تهیه می‌ شود، گفت: با تهیه این نقشه دست رانت خواران، زمین خواران و معارضان اراضی ملی شمال کوتاه خواهد شد و مدیریت و ساماندهی در حفاظت از این عرصه‌ ها دوچندان می‌شود.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: طرح آبخیزداری امسال در حدود ۷۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی کشور به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه امسال ۱۴۰ میلیارد تومان برای طرح تنفس جنگل یا همان طرح توقف بهره برداری از جنگل‌های کشور تخصیص یافته است، گفت: از اسفند سال گذشته قرارداد بهره برداری از جنگل در شمال به اتمام رسیده است و در واقع زودتر از موعد مقرر این همکاری عملیاتی شد.

انتهای پیام/ م

هزینه ۲۰۰ میلیون دلاری برای طرح‌ های آبخیزداری کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار