چطور با آب کرفس لاغر شویم؟! + نحوه و زمان مصرف

شنیده‌ها از تجربیات افرادی که از آب کرفس استفاده کرده اند معجزه آن را در لاغری اثبات می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ آب کرفس جزء آن دسته از موادی است که برای کاهش وزن و سلامتی تجویز می‌شود و اکثر افرادی که قصد لاغر شدن و تناسب اندام دارند سعی می‌کنند این ماده غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

شنیده‌ها از تجربیات افرادی که از آب کرفس استفاده کرده اند معجزه آن را در لاغری اثبات می‌کند، بر همین اساس باشگاه خبرنگاران جوان به سراغ این موضوع رفته است و سعی دارد تا در این مطلب شما را با نحوه لاغری با آب کرفس و نحوه و زمان مصرف آن آشنا نماید، پس اگر می‌خواهید لاغر شوید با ما همراه باشید.

چطور با آب کرفس لاغر شویم؟! + نحوه و زمان مصرف

کرفس چه نوع گیاهی است؟

کرفس سلطان سبزی هاست و تمام بخش‌های این گیاه مفید و شفابخش است. این گیاه به ارتفاع ۲۰ تا ۶۰ سانتی متر است و ساقه‌ای منشعب دارد. کرفس گیاهی است که در تمام دنیا به راحتی می‌روید. این گیاه در بسیاری از مناطق ایران از جمله سیستان، خوی و بندرعباس می‌روید.

کرفس جزو سبزیجاتی است که از ساقه و برگ‌های آن برای خوراک استفاده می‌شود کرفس دارای ویتامین‌های B۱، B۲، B۶، C است. این گیاه باداشتن برگ‌های سبز دارای ویتامین A و املاحی، چون منیزیم، آهن کلسیم، سدیم، پتاسیم، فسفر، اسید فولیک است.

آب کرفس باعث می‌شود تا سم‌های بدن خارج شود؛ این گیاه برای درمان نقرس و روماتیسم، سردرد و بی اشتهایی ناشی از سو هاضمه مفید است و به تصفیه خون و نفخ روده کمک می کند.


بیشتر بدانید: چگونه هضم بهتری داشته باشیم؟ 


شاید باورتان نشود، ولی کرفس دارای هشت ترکیب ضد سرطانی است؛ ماده‌هایی به نام acetylenics که باعث می‌شود تا رشد سلول‌های سرطانی متوقف شود.

آب کرفس باعث می‌شود که سطح چربی خون در بدن کم شود (LDL)، از کرفس می‌توان به عنوان یک ضد یبوست یاد کرد، زیرا این ماده دارای فیبر بالایی است و مانند یک ملین عمل می‌کند.

ادرار آور ، یک ماده مناسب برای پایین آوردن فشار خون است؛  کسانی که از فشار خون بالا رنج می‌برند با خوردن یک لیوان در روز از آب کرفس تا یک هفته می‌توانند فشار خون خود را به حد طبیعی برسانند.

در کرفس ماده‌های آرام بخش وجود دارد که در بهبود خواب کمک کننده است.

این ماده دارای کالری منفی است یعنی بدن برای سوزاندن انرژی کرفس به یک مقدار انرژی اضافه نیاز دارد اگر انرژی کرفس ۲۰ کالری باشد بدن برای سوزاندن آن به ۴۰ کالری انرژی نیاز دارد. این گیاه تقویت کننده معده واعصاب است؛ اگر دچار گرفتگی صدا هستید آب کرفس گزینه خوبی است چرا که  این گیاه باعث تقویت حافظه می‌شود.

اگر روزی یک لیوان از آب کرفس را میل کنید باعث می‌شود که روده‌های شما به کار بیو فتند و از یبوست جلوگیری شود این امر به لاغری و به کاهش وزن کمک می‌کند، زیرا مواد زائد از بدن خارج می‌شود. مصرف روزانه یک لیوان آب کرفس باعث می‌شود که فیبر زیادی وارد بدن شود و احساس سیری به آدم دست بدهد.

شما می‌توانید به جای نوشیدن آب میوه‌های چاق کننده از آب کرفس استفاده کنید که هم ویتامین‌ها واملاح به بدنتان برسد و هم چاق نشوید. شما می‌توانید آب کرفس را با دستگاه آب میوه گیری در خانه تهیه کنید و میل نمایید. با خوردن آب کرفس ولع خوردن به شیرینی جات در بدن کم می‌شود.

باید این را هم مورد توجه قرار دهید که در خوردن آب کرفس نیز نباید زیاده روی کرد، چون در آب کرفس ماده‌های به نام اگزالات وجود دارد که برای افرادی که دارای سنگ کلیه ویا مثانه هستند مضر است، زیرا باعث می‌شود که سنگ‌ها بزرگتر شوند. آب کرفس برای افرادی که دارای کیست تخمدان و کیست سینه هستند هم توصیه نمی‌شود.

چطور با آب کرفس لاغر شویم؟! + نحوه و زمان مصرف

۱۰۰ گرم کرفس و ارزش غذایی روزانه آن

ویتامین K. ۳۶.۹ ٪، فولات ۹ ٪، ویتامین B۲، ۳.۵ ٪، منیزیم ۲.۷ ٪، تریپتوفان ۳.۱ ٪، فیبر ۵.۶ ٪

ویتامین B۵، ۲.۵ ٪، کلسیم ۴ ٪، ویتامین C. ۵.۲ ٪، ویتامین A. ۹ ٪، پتاسیم ۷.۵ ٪، مولیبدنوم ۶.۷ ٪

کرفس دو نوع وحشی و پرورشی دارد؛ وحشی آن در کنار آب‌های راکد می‌روید و پرورشی آن همانی است که این روز‌ها در بازار میوه و تره بار به فروش می‌رسد.


بیشتر بخوانید: تقویت سیستم ایمنی بدن با نوشیدنی‌های سبز چربی‌سوز 


برگ‌های کرفس در مقایسه با ساقه اش ریزمغذی‌های بیشتری دارد و هرچه رنگ آن تیره‌تر باشد، از ویتامین A و B زیادتری برخوردار است، اما ساقه کرفس را هم دست کم نگیرید.

این ساقه فیبری که در مقایسه با سایر سبزیجات چوبی‌تر و تقریبا غیرقابل جذب بوده و این همان عاملی است که به کاهش وزن کمک می‌کند.

اما باید بدانید به گفته متخصصان علوم غذایی گرچه کرفس از هویج هم کم کالری‌تر است، اما مصرف مجاز روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم آن که به طور نسبی ۲۰ کالری انرژی دارد، تنها قادر است ۲۰ کالری از انرژی دریافتی ما بکاهد.

چطور با آب کرفس لاغر شویم؟! + نحوه و زمان مصرف

اما چطور این اتفاق رخ می دهد؟

این میزان کرفس برای هضم در بدن تقریبا ۴۰ کالری انرژی نیاز دارد. در نتیجه ۲۰ کالری کرفس می‌سوزد و تنها ۲۰ کالری به کاهش وزن ما کمک می‌کند و این مقدار در برابر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری دریافتی روزانه هر فرد ناچیز است.

در ضمن لازم است بدانید آب کرفس فاقد مواد فیبری بوده و اگرچه می‌تواند در میان وعده‌ها جایگزین آبمیوه‌های پرشیرین شود، اما نمی‌تواند جای میوه را بگیرد و باید در کنار میوه و سبزیجات مختلف و ترجیحا به صورت خام مصرف شود.


بیشتر بدانید: چرا باید هر روز کرفس مصرف کنیم؟ 


دانشمندان بر این عقیده اند که کرفس بهترین ماده غذایی برای برطرف کردن عفونت مجاری ادرار و اسید اوریک بالا از طریق ضدعفونی مجاری ادراری است، همچنین وجود روغن‌های فرار در کرفس علاوه بر ایجاد عطر خوشایند این گیاه، باعث گشاد شدن مجاری کلیه می‌شوند و دفع اسید اوریک را تسهیل می‌کند. تجربه نشان داده است که کرفس و غذا‌های حاوی آن بوی بد دهان را از بین می‌برد.

که احتمالاً به دلیل ترکیب موادی که در معده تولید می‌شوند با مواد معطر کرفس است.

چطور با آب کرفس لاغر شویم؟! + نحوه و زمان مصرف

آب کرفس برای لاغری

کرفس به دلیل مقدار زیاد منیزیم آثار مهمی در چربی سوزی دارد؛ و سیستم اعصاب رو قوی میکند، فشار خون را پایین می‌آورد و بهترین چیز برای میان وعده وقتی احساس گرسنگی میکنیم.

متخصصان تغذیه در خصوص این مساله توافق نظر دارند که مصرف کرفس به صورت روزانه باعث افزایش متابولیسم می‌شود و سوخت وساز به بهترین حد ممکن می‌گردد. افزایش متابولیسم به این معنی است که بدن شما کالری بیشتری می‌سوزاند و در نتیجه با افزایش مصرف انرژی از ذخایر چربی استفاده شده و کاهش وزن تسهیل می‌گردد.

نوشیدن آب کرفس منجر به کاهش اشتها و کاهش ویار به مواد بدون ارزش غذایی و پرکالری می‌شود؛ در نتیجه توصیه می‌شود آب کرفس قبل از صرف غذای اصلی مصرف شود تا تأثیرات خود را بهتر بگذارد. کرفس دارای خصوصیات یک دیورتیک خوب است.

دیورتیک بودن به این معنی است که باعث تخلیه بهتر و سریع‌تر آب از بدن می شود؛ این اثر باعث تسریع سوخت و ساز و در نتیجه مصرف توده چربی بدن خواهد بود.

کرفس خام دارای مقادیر بالای کلسیم به فرم قابل استفاده برای بدن است و این کلسیم ارگانیک قادر است سیستم هورمونی بدن را تحریک کند مثلاً با افزایش ترشح هورمون‌هایی نظیر تیروکسین باعث افزایش شکسته و مصرف شدن چربی‌های ذخیره شده در سلول‌ها می‌شود.


بیشتر بخوانید: روزی یک لیوان آب کرفس بنوشید 


ثابت شده است که کرفس و آب آن دارای موادی هستند که روند سوخت و ساز چربی‌های بدن را تسهیل می‌کنند کرفس بر اشتهای فرد در رابطه با مواد شیرین اثر می‌گذارد.

کرفس باعث می‌شود تمایل فرد به مصرف خوراکی‌های شیرین و شیرینی جات کاهش پیدا کند پس انرژی کمتری به شخص می‌رسد و از طرفی تحمل رژیم غذایی برای شخص آسان می‌شود.

سرعت کاهش وزن در افرادی که حداقل یک بار در روز یک ساقه متوسط کرفس به عنوان میان وعده می‌خورند، بیشتر از افرادی است که اصلاً کرفس مصرف نمی‌کنند.

با دارا بودن تنها ۳۰ تا ۴۰ کیلوکالری در هر فنجان، آب کرفس یک نوشیدنی انرژی زا و کمک کننده بزرگی در تامین یک رژیم غذایی سالم است. دلیل این میزان کم کالری در کرفس، محتوای بالای آب آن است. تقریباً ۹۵ درصد کرفس از آب تشکیل شده است. تمام قسمت‌های کرفس خوراکی است.

چطور با آب کرفس لاغر شویم؟! + نحوه و زمان مصرف

یک نکته مهم درباره استفاده از آب کرفس

بهترین زمان برای اثر بخشی صبح زود با شکم خالی و برای ورزشکاران بعد از تمرین است.


بیشتر بخوانید: آب کرفس تا حدی در سوخت و ساز نقش دارد، اما به تنهایی لاغر نمی‌کند 


البته لازم به ذکر است که ثمربخشی هرچیزی در گرو استفاده صحیح و به اندازه‌ی آن است. دراین مورد هم باید گفت که به همان اندازه که آب کرفس از باعث چربی سوزی می‌شود به همان میزان و یا حتی بیشتر از آن باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود و مقداری از لاغری که به دست می‌آید نیز به دلیل از دست رفتن آب بدن می‌باشد؛ بنابراین درحین استفاده مقدار و روز‌های استفاده از کرفس و مصرف همزمان آب بیشتر به جهت جبران آب از دست رفته باید مد نظر قرارگیرد.

هشدار؛ مبتلایان به صرع و ورم کلیه، کرفس نخورند...

خوردن کرفس برای بیماران مبتلا به صرع نیز مضر است، زیرا حملات آن‌ها را تحریک می‌کند. همچنین در افرادی که به ورم کلیه مبتلا هستند، منع مصرف دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۱۰ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
سلام من تازه می‌خوام رژیم بگیرم آب کرفس بخورم لاغر می شم.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۱۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
عالی نتبجه گرفتم صبحا قبل از صبحانه
Iran (Islamic Republic of)
نفیسه
۲۱:۳۵ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
اب کرفس همراه با رژیم معجزه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۱۷:۳۷ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
روزی یک لیوان صبح ناشتا معجزه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام من یک هفتس آب کرفس میخورن کیا بخورم زود لاغر بشم روزی دو لیوان میخورم قبلا خوردم نتیجه دیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۰ دی ۱۳۹۹
سلام من هرروز قبل از ناهار وشام یک لیوان آب کرفس استفاده میکنم عالیه واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
اصلا تاثیرنداره من ک نتیجه نگرفتم
Iran (Islamic Republic of)
.....
۲۰:۰۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سلام..تورو خدا جواب بدید
من 15کیلو اضافه وزن دارم.. واقعا اب کرفس تاثیر داره؟چ موقع هایی بخورم؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۱۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
سلام جناب ممنون از مطالب مفیدتون...
اگر کرفس رو شب أبگیری کرد و صبح میل کرد خواصش از بین نمیره؟
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۰۰:۵۱ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
سلام من نزدیک ۲۰ روز هست که میخورم ولی نتیجه ای نگرفتم .............کرفس رنگش سبز باشه کالری میسوزونه پرنگ یا کم رنگ.؟؟؟؟؟؟؟؟؟میشه جواب بدین ...من فقط بعد خوردن عرق میکنم یعنی کاهش وزنه ...؟؟ادامه بدم نتیجه میگیرم؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
پروین صفاری
۰۳:۰۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
من یکهفته س که شروع کردم وقبل ازصبحانه یک لیوان آب کرفس میخورم نمیدونم لاغرمیشم یانه؟
Iran (Islamic Republic of)
رز
۰۱:۲۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
سلام من ۱۲ روزه دارم اب کرفس میخورم ولی هیچ تغییری نکردم،،ادامه میدم ببینم چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۰۸:۱۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
تامن ازقبل رژم داشتم برنج نمیخورم نان هم کم استفاده میکنم تاچقدربایداب کرفسوادمه دادوخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
اگ کرفسو بپزیم ابو بخوریم چی میشهه؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی اسماعیلی
۰۹:۴۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
بنده عرق کرفس استفاده کردم مخصوصا یک لیوان قبل از غذا چون جلواشتهارامیگیردواقعآبرای لاغرشدن جواب گرفتم واگرمیخواهیدزودترجواب بگیریددرکنارش کمی پیاده روی کنید
Netherlands
مینا
۰۰:۵۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام دوستان عرق کرفس هم مثل آب کرفس واسه لاغری خوبه
Iran (Islamic Republic of)
Kiana
۲۳:۲۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
آیا شب ها قبل از خواب تاثیر دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۱۶:۳۴ ۳۱ تير ۱۳۹۹
سلام چطوری اب کرفس روبگیریم بزاریم بپزه
Iran (Islamic Republic of)
ارزو
۲۲:۳۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
عالی چکار کنم زود لاغر بشم
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۸:۴۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام من آب کرفس خوردم بسیار تاثیر گذار بوده من ۲ ماه ۲۰ کیلو وزن کم کردم
Iran (Islamic Republic of)
kave_khan86 اینستا
۱۲:۵۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اول از بدن خود اگاهی پیدا کنید بعد استفاده کنید ،
Iran (Islamic Republic of)
امیرمهدی
۲۱:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام چه موقعی بخوریم روزی چند لیوان
حالا واقعا تاثیر داره
باید چیزی قاتیش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۸:۲۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام چه زمانی وچندبار می توان استفاده کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام منم تازه شروع کردم امیدوارم که زود وزن کم کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
باسلام متم تازه شروع کردم توکل به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام خسته نبای ایا اب کرفس برا لاغری تاثیر داره و چند بار در روز باید استفاده بشه و چه مواقعی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام ببخشید لطف کنین بگین اب کرفسو چند بار در روز باید خورد و چ مواقعی
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۵۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
ایا اب کرفس برا لاغری تاثیری داره و چجوری باید استفاده کرد مثلا چند بار در روز
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۱۹:۱۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
با سلام من نمیدانم دروز چند لیوان اب کرفس بخورم چون واسه ی اینکه در رگ های قلبم فنر است
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۸:۳۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
من چربی ندارم ووقتی کرفس می خورم سر دردمی گیرم اشکالی ندارد دوست دارم وزنم کم شود هرروز کرفس می خرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
با سلام من یه بیست روز اب کرفس مصرف میکنم به ظاهر لاغر شدم اما وزن زیاد کم نکردم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۵۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام دوست عزیز شما چربی سطح بدنتان را کم کرده اید و این بسیار خوب است
شاید استخوان بندی درشت داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۵۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
من دارم استغاده مکنم عالیه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۰۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
سلام چ زمانی مصرف میکنید منم الان ده روز استفاده میکنم نیم ساعت قبل ناهار نیم ساعت قبل شام
Germany
Entezar
۰۰:۳۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
من این چن روزه دارم میخورم ولی روز۳ لیوان میخورم ضرری ک نداره؟
چقدباید استفاده کنم تاخودشونشون بده؟
Luxembourg
سعید
۱۷:۵۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
سه لیوان زیاد هست روزیزیک لیوان کفایت می کند
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۰۰:۳۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
منم اززامروز شروع کردم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
من از بارداری خیلی پف داشتم و چاق شده بودم و چون به دخترم شیر نمیدادم با خیال راحت آب کرفس رو خوردم . بعد از تقریبا یک ماه (کمتر)۹ کیلو کم کردم . بعد یک ماه بعد دوروز میخوردم دوروز نمیخوردم . تقریبا ۴ کیلو کم کردم . ولی بعدش قطع کردم بعد از ۲ ماه تقریبا ۴ کیلو برگشت . که بعد از اون با ورزش و رژیم و آب کرفس ۱۲ کیلو تو ۵۰ روز کم کردم . آب کرفش دقیقا چربی دور شکم رو از بین میبره . حلقه هم میزدم .
Iran (Islamic Republic of)
شبنم
۲۳:۳۷ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
منم امروز شروع کردم خدا کنه منم نتیجه بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۵:۰۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
آیا آب کرفس با آب هویج مخلوط کنیم تاثیر دارد برای لاغری؟؟
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
خانمهای که با اب کرفس وزن کم کردید فقط اب کرفس خوردید یا همراهش رژیم هم گرفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
سلام من شغلم ابمیوه گیری تو قم هستم.توصیه من به دوستان اینه که اب کرفس یا خود کرفس رو استفاده کنید واسه چربی سوزی فشارخون کبد چرب واقعا عالیه من مشتری دارم وتاثیرشودیده.....یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۳:۲۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
سلام منم هرروز قبل از هر وعده غذامیخورم، ازقبل میخوردمو وزنم خیلی پایین اومده بود، العانم 2روزه شروع کردم، همین دوروزه هم تاثیرشو دیدم.
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۱۱:۰۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
منم اب کرفس استفاده کردم واقعاجواب میده همراه باورزش
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۲۳:۱۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام من وقتی دماغمو عمل کردم دکترم گفت ابمیوه طبیعی باید بخورم مصرف کرفس روتوصیه کرد من ابمیوه های شرکتی رو میخوردم وقتی چون یمدت باید از دهن نفس میکشیدم اونقدر زبونم خشک میشد انگار یه تیکه چوب تودهنم بود مامانم کرفس رو میپخت ابشو میگرفت بهم میداد من حدود یه ماه اب کرفس میخوردم و خیلییی لاغر شدم بااینکه به قصد گذروندن دوره درمانم ازش استفاده میکردم بهتون توصیه میکنم از اب کرفس حتما استفاده کنید شما حتی اگه ورزش نکنید اونقدر تاثیر گذاره میتونم بگم درماه ۳یا۴کیلو بدون ورزش حداقل کم خواهید کرد منکه هرروز بیشتر از ۵یا۶لیوان میخوردم چون دهانم مدام خشک میشد هیچی حتی اب نمیتونست رطوبت رو به دهانم برگردونه
United States of America
افسون
۱۰:۳۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام عرق کرفس چی مثل اب کرفس تاثیر داره
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۱۸:۳۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
منم میخوام شرو کنم حالا
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۲۰:۵۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام من روزی 2لیوان اول صبح و اخر شب مصرف داشتم 7کیلو کم کردم و شب شام فقط سوپ میخورم اب کرفس خیلی عالی
Iran (Islamic Republic of)
شیما
۱۲:۰۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
ببخشید تا چند ساعت بعدش نباید چیزی بخوریم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام آقای دگترمن کبدم چربییشمیانه هست چه بخورم چه نخورم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۵۱ ۲۹ تير ۱۳۹۸
من خودکرفس راخام میخورم اصلا آب کرفس رانگرفتم بازم تاثیرداره حتماباید با لیمو وچیزهای دیگرقاطی شودیا خودکرفس رابخوریم کافیه برای لاغری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۷ تير ۱۳۹۸
سلام اب کرفس می شد با اب لیمو یا خیار ترکیب کرد وخورد چون کرفس گرمه
Iran (Islamic Republic of)
فاطی
۲۰:۲۸ ۱۹ تير ۱۳۹۸
من تازه شروع کردم بخورم توروخدا وقعاوزن کم کردید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
من برای پدرم که اسید اوریک بالا داشتند هر روز آب میگرفتم حدود یک ماه ولی حسابی وزن کم کرد،ند
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۳:۲۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام مو یکماه پشت سر هم روزی دو لیوان خوردم واقعا لاغر شدم چند کیلو نمیدونم ولی ۲۰ روز نخوردم دباره برگشتم سرجای اول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۵ تير ۱۳۹۹
س غذا هم کم کن برنج بانان کمتر شه خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
مریم علیمردانی
۱۶:۱۲ ۱۰ تير ۱۳۹۸
منم تازه شروع کردم روزی یک لیوان میخورم قبل صبحانه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۰۴ ۰۴ تير ۱۳۹۸
تازه شروع کردم کمک کنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حمید تهرانی
۲۱:۳۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
اب کرفس با کمی اب نارنج عالی میشه من با روزی یک لیوان بزرگ شروع کردم در عرض ۱۰ روز ۴ ونیم کیلو وزن کم کردم و پهلو هام خیلی
کوچک تر شده دوره اب کرفس خوردن سه ماه است و بعد از وزن مناسب گفته شده کم تر کنیم خوردن اب کرفس رو در هفته دو لیوان خوبه
ممنونم از تمامیه کرفس خورا
Germany
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
شما رژیم هم گرفتید؟
Iran (Islamic Republic of)
میترا
۲۳:۳۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
ایا عرق کرفس هم مثل آب کرفس واسه لاغری موثر است ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
من هم هرروز دولیوان میخورم ولی تایرخیلی خوبی داره 5کیلوتویک ماه کم کردم
United States of America
ناشناس
۰۵:۱۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام بله من آب کرفس خوردم روزی 1لیوان واقعان کاهش وزن داشتم ناشتا میخوردم پیاده روی میکردم و رقص 8کیلو کم کردم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی پوررضوان از تالش
۱۲:۰۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
من روزی دو لیوان اب کرفس میخورم فعلا کم نکردم میخام ادامه بدم ببینم چی مبشه
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۱۸:۰۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
مرسی .مطالب عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۸:۳۸ ۲۳ دی ۱۳۹۷
عاظفه خانم رژیم هم گرفتید ؟
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۱۸:۰۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
من از اب کرفس استفاده کردم و هر روز دو لیوان خوردم ۷کیلو تو یک ماه کم کردم
Iran (Islamic Republic of)
ز.م
۲۳:۰۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
سلام .ببخشید شما فقط آب کرفس خوردید یا اینکه رژیم خاصی هم داشتید .
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
خو لااقل جواب بدید وقتی میای اینجا و نظر میدین
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۲۳ ۰۳ دی ۱۳۹۸
اب کرفس برا لاغری عالیه
آخرین اخبار