مرکل در پاسخ به انتقادات ترامپ در خصوص نفوذ روسیه در آلمان: به طور مستقل تصمیم می‌گیریم

آنگلا مرکل در واکنش به اتهامات دونالد ترامپ در خصوص نفوذ روسیه در آلمان اعلام کرد کشورش تصمیم‌ها و سیاست‌های مستقلی اتخاذ می‌کند.

مرکل در پاسخ به انتقادات ترامپ در خصوص دخالت روسیه در آلمان: به طور مستقل تصمیم می‌گیریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز،  آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، قبل از آغاز نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «نخست به شما روز بخیر عرض می‌کنم و سپس از اینکه در اجلاس سران ناتو شرکت می‌کنم، خوشحالم. ما در این نشست، روی طرح مسائل بحث انگیز حساب کرده ایم. البته برای طرح این مباحث، پیشتر، آمادگی‌ها خوب بوده است، اما طبیعی است که در نشست‌های مباحثه، شاهد مواضع متفاوت نیز خواهیم بود».

وی افزود: «آلمان، خود را بسیار مدیون سازمان ناتو می‌داند و مصالحه (دو) آلمان و مصالحه و توافقی که امروز تحت عنوان (اتحادیه) اروپا محقق شده است، همگی نشان از آن دارند که سازمان ناتو، خدمات بسیاری را در این زمینه انجام داده است. در مقابل، این نکته را باید در نظر گرفت که آلمان نیز متقابلا، خدمات زیادی برای این سازمان داشته است».

او در ادامه گفت: «ما دومین قدرت بزرگ به لحاظ تامین نیروی نظامی در این سازمان هستیم و بیشترین سهم از توانمندی‌ها و قابلیت‌های نظامی مان را در خدمت این سازمان قرار داده ایم». 

مرکل افزود: «ما امروز این آمادگی را داریم که طبق مصوبه و تعهدی که در نشست ولز سران ناتو دادیم، بودجه هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهیم. این افزایش بودجه را به طور سالانه انجام می‌دهیم و حتی در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نیز چنین خواهیم کرد. تصمیم ما این است که در سال ۲۰۲۴ میلادی، میزان هزینه‌های دفاعی خود را به یک و نیم درصد تولید ناخالص داخلی مان برسانیم و به همین خاطر من بسیار خوشحالم که ما آگاهانه، سهم مهمی از هزینه‌های ناتو را پوشش می‌دهیم و در این نشست در موردش صحبت می‌کنیم».

مرکل همچنین در واکنش به اتهامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در خصوص نفوذ روسیه در آلمان اعلام کرد کشورش تصمیم‌ها و سیاست‌های مستقلی اتخاذ می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، آمریکا ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار