معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

جزئیات اعمال سوابق تحصیلی قطعی برای داوطلبان در کنکور ۹۸/ ۱۱ ساعت آموزشی در پایه دوازدهم غیرحضوری است

زرافشان با اشاره به سهم ۸۱ درصدی پذیرش در دانشگاه مبتنی برسوابق تحصیلی، تاثیر قطعی ۳۰ درصدی کنکور را کمک به دانش آموزان دانست.

جزئیات اعمال سوابق تحصیلی قطعی برای داوطلبان در کنکور ۹۸/ ۱۱ ساعت آموزشی در پایه دوازدهم غیرحضوری استعلی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره تاثیر ۳۰ درصدی قطعی نمرات امتحان نهایی دانش آموزان در کنکور سال آینده اظهار کرد: این مسئله قانون مصوبه مجلس است و پیش از این هم در سال ۹۳ و ۹۴ به صورت تاثیر مثبت اعمال شده بود، اما در سال ۹۵ با اصلاحیه مجلس این قانون تغییراتی داشت و اکنون طبق برنامه جدید مصوبه به طور کامل اجرا خواهد شد یعنی تاثیر مثبت و منفی در کنار هم لحاظ می‌شوند.

وی ادامه داد: بیش از ۸۱ درصد ظرفیت رشته‌های دانشگاهی در شرایط فعلی بر مبنای نمرات وسابقه تحصیلی است بنابراین این مصوبه نقطه قوتی برای داوطلبان کنکوری محسوب می‌شود علاوه بر دانشگاه آزاد در دانشگاه‌های دولتی هم ۱۲ درصد پذیرش از طریق سوابق تحصیلی در نظر گرفته شده است.

زرافشان درباره تاثیر نمرات امتحان نهایی در سوابق تحصیلی گفت: نمرات امتحانات نهایی با توجه به روندی که برای برگزاری این امتحانات در نظر گرفته شده است کاملا استاندارد بوده و حتی دانش آموزان بعد از فارغ‌التحصیلی برای مهاجرت به خارج از کشور می‌توانند از این مدرک استفاده کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش افزود: با توجه به سازوکاری که برای طرح سوالات امتحانات نهایی وجود دارد، یادگیری دانش آموزان به خوبی سنجیده‌ می‌شود  و کیفیت قابل قبولی دارد بنابراین می‌تواند به عنوان ملاکی در پذیرش دانشگاه محسوب شود.

۱۵ درصد از رشته‌های دانشگاهی نیاز به آزمون غربالگری دارند

وی با اشاره به اینکه برای ۱۵ درصد از رشته‌های دانشگاهی علاوه بر سابقه تحصیلی نیاز به برگزاری کنکور ضرورت دارد، گفت: در برخی رشته‌ها و دانشگا‌ه‌های پر طرفدار نیاز به آزمون غربالگری داریم  تا داوطلبان بر اساس این آزمون ادامه تحصیل دهند.

زرافشان درباره امنیت برگزاری امتحانات نهایی و جلوگیری از لو رفتن سوالات بیان کرد: مهمترین موضوعی که در برگزاری امتحانات به آن توجه می‌شود امنیت برگزاری امتحانات است و امسال سعی کردیم با اتخاذ روش‌های جدید روند برگزاری امتحانات نهایی را با امنیت بالاتری دنبال کنیم که تجربیات موفقی کسب کردیم و در امتحانات شهریور و دی ماه این تجربیات را لحاظ خواهیم کرد.

نیمی از داوطلبان کنکور در نظام قدیم آموزشی تحصیل کردند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش با اشاره به طرح ۲ نوع سوال در کنکور برای داوطلبان نظام جدید و قدیم اظهار کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد از داوطلبان کنکور در نظام قدیم تحصیل می‌کردند بنابراین در شورای سنجش و پذیرش تصمیم بر این شد تا داوطلبان نظام جدید و قدیم آموزشی متناسب با منابع آموزشی که در اختیار دارند در کنکور شرکت کنند و سازمان سنجش با توجه به فرمول‌های در نظر گرفته شده نمرات  آنها داوطلبان را تراز کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیش از این سازمان سنجش در تغییر نظام آموزشی چنین تجربه‌ای را داشته است بنابراین در اجرای این روش داوطلبان نگران پذیرش خود در کنکور نباشند.

جزئیات ساعت آموزشی دانش آموزان پایه دوازدهم

زرافشان درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای برنامه درسی دانش آموزان پایه درسی دوازدهم با توجه به تقارن امتحانات نهایی و کنکور اظهار کرد: از سال گذشته جلساتی با مدیران مدارس عادی دولتی، غیر دولتی و مدارس خاص برگزار کردیم تا تصمیمی برای رفاه حال دانش آموزان اتخاذ شود که پس از بررسی‌های انجام شده تغییر ساعت آموزشی در پایه دوازدهم به تصویب رسید.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: با توجه به تصمیم اتخاذ شده ۳۵ ساعت آموزشی پایه دوازدهم به صورت ۲۴ ساعت حضوری و ۱۱ ساعت غیر حضوری برای دانش آموزان در نظر گرفته می‌شود تا بتوانند علاوه بر گذراندن دروس پایه دوازدهم به مطالعه دروس کنکوری هم بپردازند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این تصمیم به سازمان سنجش پیشنهاد دادیم تا زمان برگزاری کنکور را جابجا کند و این آزمون به نیمه دوم تیرماه منتقل شود تا بین امتحانات نهایی دانش آموزان و کنکور فاصله زمانی حدود ۲۰ روزه‌ای اعمال شود.

 تامین نیروی انسانی برای استقرار پایه دوازدهم

زرافشان درباره وضعیت تامین نیروی انسانی برای پایه دوازدهم اظهار کرد: از مهر سال گذشته کارگروهی برای استقرار پایه دوازدهم شروع به فعالیت کرد و در این کارگروه تامین نیروی انسانی در اولویت قرار گرفت بر همین اساس با روش‌های متعددی تامین نیروی انسانی برای مهر ۹۷ را به طور کامل انجام دادیم همچنین دوره‌های آموزشی در تابستان برای معلمان این پایه تحصیلی در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش اظهار کرد: برای آمادگی دانش آموزان طی رایزنی‌هایی که با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی داشتیم کتاب‌های آماده شده پایه دوازدهم در سایت این سازمان قرار گرفتند تا امکان آشنایی با محتوای آموزشی این دوره فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۷ دی ۱۳۹۷
تاثیر معدل فقط کلاس 12 دس یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۰۷:۵۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
خداروشکر تاثیر معدل مثبت شد
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
نه تنها کنکور حذف نمی شه بلکه چند تا کنکور دیگه هم در کنارش به شکل امتحان ایجاد می شه.
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
نه تنها کنکور حذف نمی شه بلکه چند تا کنکور دیگه هم در کنارش به شکل امتحان ایجاد می شه.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۲۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۷
کسایی که میخوان حقشون زایه نشه برن سایت دیوان عدالت و در عرض 1 دقیقه متن شکایتشونو بنویسن اگه حوصله نوشتن ندارین من متنشو میزارم فقط کپی کنید......... (با سلام و خسته نباشید.بنده امسال داوطلب کنکور سراسری 98 هستم و شکایتی در خصوص تاثیر قطعی معدل در کنکور دارم.در کنکور 98 قصد تاثیر قطعی نمرات نهایی سال سوم وپیش دانشگاهی را دارند در حالی که نمرات نهایی سوم وپیش دانشگاهی به دفعات مکرر لو رفته و افراد زیادی انها را خریداری کردند و به معدل های بالایی رسیده اند لذا ما دانش اموزانی که طبق توانایی های خود در این امتحانات شرکت کرده بودیم نمرات خیلی پایین تری گرفتیم.و قطعا امسال طبق قانون جدید(تاثیر قطعی معدل)افرادی مانند بنده بسیار متضرر خواهند شد.پس از شما خواهشمندیم که به این موضوع رسیدگی کنید تا کنکور باعدالت برگزار شود.باتشکر)
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۲۰:۲۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
ضايع درسته نه زايه
United States of America
علی
۰۰:۳۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
کنکور غول هستش حذف کنید
United States of America
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
باید لغو بش، خیلی نامردیه. خوب تاثیر رو مثبت کنین چرا قطعی می کنین ؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۵۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
کنکورروحذف کنین خواهشن
United States of America
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
درسته که کنکور آسیب های اجتماعی داره، ولی حذف بی حساب و کتاب کنکور بدترین حالت ممکنه. کنکور رو حذف کنند ملاک ورود به دانشگاه یک چیز نامشخص و ناعادلانه تر د بد تر از کنکور خواهد شد و اون هم معدله که به مراتب غیر استاندارد تره.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۵۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
کنکورروحذف کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
بچه هاامیدتون به خدا باشه...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
سلام . آقای وزیر کجا سطح امنیتی امتحانات نهایی بالا رفته که تلویزیون هنگام امتحانات سطح تقلب را نشان میدهد چطور صد هزار نفر معدل بین 19 الی 20 رو دارند که 99.99 در صد از آن ها با خریداری سوالات از همکارانتان در حوضه چاپ این معدل های نجومی رو کسب کردند که این افراد حتی در درس های ساده قادر به کسب این نمره نیستند این را خودتان بهتر اما دانش آموزان میدانید.پس این اظهارات شما یا منافع مادی را در پی دارد یا از بی برنامگیتان بوده است.ما دانش آموزان باید تکلیفمان را باید خود تعیین کنیم نه یه سری مسؤل نا آگاه از وضع دانش آموزان.پس تاثیر سوابق تحصیلی برای پشت کنکوری ها ودوازدهمی ها باید مثبت باشد.حداقل یک بار بگذارید دانش آموزان تکلیف خودشان را تعیین کنند شمایی که معتدید باید در همه ی عرصه دانش آموزان شرکت داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
سوالات امتحانات نهایی بارهاوبارها لورفته بنابراین نبایدتاثیرقطعی داده بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
واقعا جای بسی تاسف داره
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۷
دوستان شکایاتتون رو در قسمت شکایات مردمی سایت دیوان عدالت اداری وارد کنید.
Germany
هستی
۱۹:۰۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
سلام . تو مشاوره کنکور تحصیلیکو هم زده تاثیر معدل در کنکور 98 قطعی شده بلخره چی شد تاثیر داره یا نداره؟قطعی شده یا هنوز بحثه سرش؟؟ای باباااا آدم نمیدونه چیکار کنه من کلا انگیزمو از دست دادم برای کنکور 98 اصلا گیج گیجم
Iran (Islamic Republic of)
شیما
۱۳:۲۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
من مخالفم با این طرح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
ماخواستاراعمال تاثیر++++++++++++سوابق هستیییم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
بی عدالتی وبیکاری بیدادمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
بچه ها ی نظام قدیم شما الان چیکار میکنین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
بچه ها من تو قسمت شکایات مردمی سایت دیوان عدالت اداری با وارد کردن مشخصاتم حرف دلمو زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
بچه ها شما الان چیکار میکنید ؟؟؟؟یه چیزی بگید چیکار میکنین
Iran (Islamic Republic of)
معين
۲۰:۲۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
گريه مي كنيم
Poland
بلوچی از زاهدان
۰۰:۰۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
سلام خدمت خبرنگاران جوان لطفا با ما هم درد باشید گزارشی تهیه کنید به این معدل قطعی ۸۵ درصد داوطلبان کنکور راضی نیستن با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
خدایا به فریادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
لطفا این قانونو لغو کنید تازمینه ی اعتراضات دیگه فراهم نشه. تاکی تاکی تاکی تاکی؟؟؟؟؟؟.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
به فکر باشیددددددددددددددددد
United States of America
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
تاثیر قطعی معدل بر مبنای قانون اساسی کشور غیر قانونی هست و باید با شکایت به دیوان عدالت اداری و نمایندگان مجلس پیگیری بشه. بر مبنای اصل ۱۶۹ و ماده ۴ قوانین مدنی قانون اساسی کشور تاثیر قانون نسبت به اینده هست نه گذشته. لذا اجرایی شدن این قانون برای افرادی که در گذشته تحصیل می کردند بر خلاف قانونه اساسی کشوره.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۳۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
کی میخوان بذارن مصوبه مجلس اجرابشه؟کی میخوان تاثیرمستقیم کنکور رواجراکنن؟تاکی بایدمنتظربمونیم تاتاثیرمستقیم اجرابشه؟خب درس میخوندیدمعدلتون 20بشه تاازاعمال سوابق ناراضی نباشین،
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۵:۱۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
خوب عزیز دلم،شماهم بشین درس بخون تا کنکور قبول بشی و نخواهی منتظر حذف کنکور باشی،در ضمن کسی که برا کنکور تلاش میکنه باید چند سال زحمت بکشه و نتیجشم میبینه،ولی اون نمره بیستو با یک شب تا صبح خوندن میشه گرفت
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
دوست خوبم، ما تنها کشوری هستیم که داره یک سازمان جدایی برای دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو، تعیین تکلیف می کنه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
فکر نکن معدلت 19یا20بشه رشته ی دلخواهت قبول میشی.چون حتی اگرهم20باشی اولویت پذیرش با فارغ التحصیلای قبل 84هستش چون معدلی ندارن براشون لحاظ بشه بنابراین افت ترازم پیدا نمیکنن خیلی راحت میتونن بارتبه ی خوب تو دانشگاه های تاپ قبول بشن...
Iran (Islamic Republic of)
س
۰۰:۵۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
اون کسی که از ۸۴ تا حالا داره کنکور میده مثل خودت اینشتین هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
اقای محمد ...منظور ازفارغ التحصیلان قبل 84کسانی هستن که به دلایل مختلف میخان دوباره کنکوربدن مثل کسانیکه ترک تحصیل کردن_یا ازرشته ی تحصیلی دانشگاهشون ناراضین_یاشغل متناسب با رشته ای که توش تحصیل کردن وبراش زحمت کشیدن پیدانکردن_ بعضی ها حتی بامدرک دکتری هم نمیتونن کار پیداکنن و مجبورن دوباره کنکور بدن.... ازوضعیت بیکاری جامعه که مسلما خبرداری؟؟ مثلا مسن ترین فرد درکنکور سراسری97 ,83سالش بود خب این اقای 83ساله ازعهدبوق تاحالا که هرسال کنکور نمیداده به دلایلی. که ما ازش خبر نداریم بازم کنکور داده... پس متوجه شدی اقامحمد؟؟منظور از فارغ التحصیلان قبل84کسانی استکه دیپلمشونو قبل 84گرفتن و به دلایلی مثل پیدانکردن شغل مناسب و... تصمیم میگیرن دوباره کنکور بدن نه اینکه از اون موقع تا حالا کنکور میدن ...حالا معلوم شد که خودت انیشتنی. متوجه شدید ایا؟؟
Iran (Islamic Republic of)
linda
۱۹:۵۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
منم مخالفم با تاثير قطعي

مخالفم با تاثير قطعي

بابا من مخالفم

مخاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالف......................................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
من‌ مخالفم با این طرح
United States of America
ناشناس
۱۰:۱۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
دوستان. به جای اعتراضات پراکنده همه به سایت دیوان ادالت اداری برید و در قسمت شکایت های مردمی، با ارائه مشخصاتتون متن شکواییه و دلایل ناعادلانه بودن این قانون رو بفرستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
دیوان اداری چندماه یاچندسال طول میکشه رسیدگی کنه....
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۳۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
ساعات غیر حضوری یعنی چی مثلا کلا مدرسه نمیریم یا اینترنتی یا چیز دیگه؟؟
United States of America
مهديس
۲۰:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
بچه ها خبر خوش.........آقاي خدايي گفته احتمالا لغو بشه .......البته من خودمم اينو از كس ديگه اي شنيدن و نميدونم واقعا حقيقت داره يانه.....ولي ميشه اميدوار بود.............اخ جوووووووووووووووون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
احتمالاااااااا؟چراسازمان سنجش همیشه میگه احتمالن?خب میخان. تاثیرو مثبت کنن زودتر اعلام کنن خیلیا ناامیدن امیدوارشن
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۶:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
دوستان لطفا برای اعتراض به تاثیر قطعی معدل در کنکور به صفحه ی ثبت شکایات مردمی دیوان عدالت اداری مراجعه کنید
United States of America
علی
۰۲:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
شنیدم که دیوان عدالت اداری سال ۹۵ به تاثیر قطعی معدل در پذیرش دانشجو رای منفی دادن! چه طور مجدد می تونن این قانون رو اجرایی کنن! دقیقا این قانون در کنار به اصطلاح مافیای کنکور چند مافیای دیگه از جمله ترمیم معدل و امتحانات نهایی و ... هم ایجاد خواهد کرد. وضعیت خیییلی بد تر می شه و موسسات کنکور و امثالشون هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
الان معلوم شده که تاثیر ۳۰درصدی قطعی امتحانات کتبی سوم دبیرستان هم برای نظام قدمیه و هم برای نظام جدید؟؟؟خواهشااااااا ثبت بشه
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۰:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
از كجا فهميدي؟؟ وزير تو حالا خورشيد گفت فقط براي نظام جديد هاست.....مگه دوباره يه چيز ديگه شده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
الان معلوم شده که تاثیر ۳۰درصدی قطعی امتحانات کتبی سوم دبیرستان هم برای نظام قدمیه و هم برای نظام جدید؟؟؟خواهشااااااا ثبت بشه
Poland
علی
۲۲:۵۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام ۸۵ درصد کنکورییها مخالفن با قطعی بودن معدل لطفا احترام بگذارید به نظره آینده سازان کشور
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۱:۵۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
خواهش میکنم یه کاری بکنید
ما بچه های پایین ک نمیتونیم پول ترمیم معدلو بدیم
یعنی ما هیچوقت نمیتونیم پیشرفت کنیم
این بی عدالتیه
توروخدا لغوش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
لغو خوبهه
Germany
همايون
۱۹:۰۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
چرا حرف هاي نظام قديم ها و مشكلاتشون شنيده نميشه؟؟/؟
Germany
مهرداد
۱۹:۰۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
ما دهه هفتاديا هميشه سر بدبخت تر بودنمون با دهه شصتي ها داشتيم....حالا با اين قانون دهه شصتي ها خودشون لقب جزغاله نسل رو با احترام به ما اهدا كردن.....
Iran (Islamic Republic of)
عطابک
۱۲:۴۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام
ببخشید میشه بگین چرا اعتراض دارین؟

به نظر من و خیلیا تصمیم خیلی مفدیه.

یه عده ای که اصلا درس نخوندن براشون فرقی نداره
تازه فاصله امتحانات نهایی تا کنکور مگه چند روزه! !؟
بلاخره زندگی سخته
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام.
اول،
غیر قانونی بودن این موضوعه. بر مینای قانون اساسی کشور قوانین جدید عطف به ماسبق نمی شن. یعنی منی که سال ۸۴ دیپلم گرفتم یا اونی که سال های اخیر گرفته اطلاعی از این قانون که در آینده می خواسته تصویب بشه نداشته یعنی نمی دونستیم که تاثیر معدل قراره که به صورت قطعی به میزان ۳۰ % در پذیرش دانشگاه موثر باشه. پس نباید این قانون شامل حال قبلی ها بشه.
دوم،
باز هم غیر قانونی بودن این موضوع هست. این قانون به صورت غیر مستقیم حق تحصیل آزاد تو خیلی از رشته ها رو داره از خیلی از افراد می گیره. حالا یه کسی به قول شما درس نخوند یه دوره ای مشکلات داشت یا به هر دلیلی نشد بخونه.
آیا باید تا پایان عمر اجازه تحصیل تو یک رشته خاص رو از دست بده؟ در صورتی که حق تحصیل برای همه هست.
سوم،
غیر منطقی بودن این موضوع هست.
اگر این قانون می خواد کمکی به کسی بکنه چرا تاثیر رو به صورت مثبت لحاظ نمی کنند. شما وقتی تراز کنکورت بالا بود یعنی خوب کار کردی از بقیه بهتر بودی، چه دلیلی داره که از این نمره کم بشه چون یه زمانی خوب نبودی تو اون درس؟ با کدوم منطق!
چهارم،
امتحانات پایان دوره دیپلم و پیش دانشگاهی اعتبار کنکور رو ندارند.۱. به خاطر ماهیت کتبی بودن و خطای تصحیح در برگه ها. ممکنه حقی از کسی ضایع بشه چون نگاه افراد تصحیح کننده متفاوته. ۲. ماجراهایی مثل لو رفتن سوالات یا تقلب افراد در حین امتحان زیاد اتفاق می افته که در کنکور سراسری اتفاق نمی افته.
پنجم،
فقط محدود به سال سوم و پیش شدن نمره هست، در صورتی که سابقه تحصیلی افراد بیشتر و طولانی تره. اگر واقعا سابقه تحصیلی انقدر اهمیت داشت چرا فقط به یک مقطع محدود شده؟ شاید فردی به دلیل مشکلات از جمله از دست دادن یکی از اقوامش یک مقطع رو نتونسته بخونه خوب. تا پایان عمر فرصت جبران رو از دست می ده. و با وجود این قانون باید باز هم کنکور بدن و فقط تنش های روانی کنکور بیشتر می شه.

بنابر این اگر با منطق و با وجدان کسی به این قانون نگاه کنه می فهمه که کاملا نا عادلانه هست.
Germany
مهدي
۱۹:۰۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
آقا عطابك حالا با اين توضيحات توجيه شدين چرا اعتراض داريم؟؟يا هنوز نفهميديد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
ایشاالله
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۳۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
چي قراره بشه خدايا......چرا درست وحسابي نميگين چي كار ميخواين بكنين؟
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۹:۳۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
تو برنامه ي حالا خورشيد آقاي وزير گفتن اين قانون شامل نظام قديما نميشه/؟يا گفتن قبل مهر درمورد نظام قديم ها تصميم گيري ميشه؟؟من درست نفهميدم.......
Iran (Islamic Republic of)
هديه
۱۷:۲۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
چرا تو حالا خورشيد نگفتن تكليف پشت كنكوري هايي كه ديپلمشونو 90 به بعد گرفتن چي ميشه؟ مثلا من سال 96 ديپلم گرفتم نميدونستم كه اون موقع قراره تاثير 30 بشه كه....چون ناو ن موقع +بود.مگه نميگيم قانون نبايد عطف به ما سبق بشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۷:۲۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
اينا كي بودن تو برنامه حالا خورشيد ؟ مثلا نماينده ي دانش اموزا بودن؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۱۷:۱۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
چرا اقاي بطحايي تو برنامه حالا خورشيد گفت فقط با دوازدهمي ها مناظره ميكنم و حرفاي پشت كنكوري ها رو جواب نداد؟؟
United States of America
علي
۱۳:۵۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
فقط بگيد كي بوده كه پيشنهاد تصويب اين قانونو داده؟/؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
بچه ها بالاخره چی کار میکنید؟؟بااین طرحی که تصویب شده هر چقدربخونیم به جایی نمیرسیم. تو ترمیمم شرکت کنیم از کنکورمون میمونیم فقط وقتمون تلف میشه توشهر ماکه برگه هارو با بی اصافی وسختگیری تصحیح میکنن .من خیلی استرس دارم وامیدمو ازدست دادم حالا چی کار کنیم؟؟چراکسی رسیدگی نمیکنه؟این قانونو کی تصویب کرد؟؟ای خدااااا
United States of America
ناشناس
۰۳:۱۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
چی بگم واقعا
United States of America
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام. دوست عزیز با توجه به اینکه هنوز این قانون در قالب یک بخشنامه مصوب به سازمان های مربوط ارجاع نشده، پیشنهادم اینه که با قدرت به برنامه خودتون ادامه بدید، چون قوانین غیر منطقی از این دست که حقی رو از فردی داره به طور مشخص ضایع می کنه. حتی اگر تصویب هم شده باشه. پس شما از انگیزه خودتون کم نکنین با قدرت ادامه بدید. صرفا اکتفا به خبر متشر شده از مصاحبه با یک نفر قابل اکتفا نیست. از این دست قوانین زیاد بودند که در پاسخ به شکایت مردم به دیوان عدالت اداری حذف شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
بچه ها بالاخره چی کار میکنید؟؟بااین طرحی که تصویب شده هر چقدربخونیم به جایی نمیرسیم. تو ترمیمم شرکت کنیم از کنکورمون میمونیم فقط وقتمون تلف میشه توشهر ماکه برگه هارو با بی اصافی وسختگیری تصحیح میکنن .من خیلی استرس دارم وامیدمو ازدست دادم حالا چی کار کنیم؟؟چراکسی رسیدگی نمیکنه؟این قانونو کی تصویب کرد؟؟ای خدااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
توکل بر خدا
United States of America
ناشناس
۰۳:۴۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
فرصت رو از یکی که گذشته تحصیلی بدی داشته می گیرید. متاسفم برای کل این سیستم آموزشی. این خیلی بده!و چرا برای همه دارید اجرا می کنید؟ مگه اونایی که قدیم در س می خوندن خبری داشتن از تاثیر قطعی معدل روی کنکور؟ واقعا خلاف قانونه حتی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
پس نمایندگان مجلس چیکار میکنن؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۰۳:۱۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
سایر موارد رو نمی دونم
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۱۲:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
دوستان چقدر اینکه پذیرش نظام قدیم به جدید 30 به 70 است حقیقت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
بله کاملا درسته ظرفیت نظام قدیم 30%هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
کاملن حقیقت داره باااااااید اعتراض کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
شایعه‌ست
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۱۲:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
دوستان چقدر اینکه پذیرش نظام قدیم به جدید 30 به 70 است حقیقت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
کاملا حقیقت داره
Iran (Islamic Republic of)
متضرر
۰۹:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
قطعی شدن تاثیرمعدل یعنی اینکه کاملا مردم محروم و طبقه پایین قراره از افراد ثروتمندجدا شوند.چ
ون خیلی ها راحت باپول نمره خواهندگرفت ودرزمینه کنکور نیز نگرانی خاصی ندارند وازبهترییین اموزشها وامکانات استفاده میکنند. خیلی زود و راحت به اهدافشان میرسند ودر نتیجه جامعه به دستان انها می افتد . قطعی شدن یعنی مردم محروم هیچگاه نباید به اهداف خود برسند یعنی علاوه بر محرومیتهای دیگرشان باید از تحصیل دررشته ودانشگاه مورد علاقه شان نیز محروم بمانند.ایا این باعدالت منافات ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟هدف ازاین قانون چیست؟؟؟چطور همه ی قوانین چندین سال طول میکشد تصویب شود اما این قانون درطول یک هفته تصویب شد بدون اینکه به جوانب و پیامدهای ان اندیشیده شود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
درسته اصلا به پیامدهای منفی وزیانبار ومشکلات این طرح قطعی شدن فکر نکردن فقط الکی تصویب کردن و خواستن با مسائلی مثل ترمیم معدل صورت مسئله رو پاک کنن اما واقعیت چیز دیگریست....خصوصا که ما نظام قدیما با این فرصت محدود اصلن نمیتونیم هم برای کنکور بجنگیم هم ترمیم... امید وارم به جوانب این طرح حداقل نیم ساعت فکر کنن مسلما لغومیشه..تازه چطور براساس نمرات یکسال تحصیلی دانش اموز را میسنجند و قضاوت میکنن اگر پذیرش براساس سوابق تحصیلی قراره باشه پس باید از اول ابتدایی تا پایان متوسطه دانش اموزان را سنجید نه براساس نمرات یکسال ....
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۰۷:۴۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
باسلام بچه های نظام قدیم قشراسیب دیده ی جامعه.امام باقر(ع):درهرشب جمعه,ازاول شب تا اخرآن,فرشته ای ازسوی خداوند ازعرش الهی ندامیکند:آیامومنی هست که پیش ازطلوع صبح برای اخرت ودنیای خود,توبه,روزی,شفای بیماری,ونجات از زندان,, ,مرا بخواند تا من دعای اورامستجاب,توبه اش راقبول,روزی اش رازیاد,بیماری و غم اش را برطرف,وستم ستمگررا ازاودفع کنم؟؟(بچه بایید امشب دسته جمعی بادعا کردن و خواندن دعای کمیل از خداوند کمک بخواهیم.امید وتوکلتون به خداوند باشه اواز احوال هممون اگاهه ).درضمن همتون برید سایت دیوان عدالت اداری دربخش ارسال شکایات اعتراضتونومطرح کنید.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۲۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
سلام
من ساکن شهر بم هستم و دیپلمم رو سال ۸۴ گرفتم یعنی یک سال بعد از زلزله بم حالا کی میتونه معدل کتبی من رو که تمام خانواده ام و معلمین خوبم رو توی زلزله از دست دادم با معدل کتبی شخصی که سال ۹۶ در شهر های بزرگ مثل تهران گرفته مقایسه کنه و ادعا بکنه که عدالت برقراه شده ؟؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۰۱:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
خدا رحمتشون کنه و روحشون رو قرین شادی و آمرزش کنه. کاملا مشخصه که این قانون۳۰% تاثیر قطعی معدل با همین دلیلی که شما می گین کاملا غیر قانونی و غیر منطقی هست. چون اون زمان شما یا امثال شما که خیلی زیاد هستند از تاثیر این قانون در آینده بی خبر بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
خیلی جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
عدالت؟؟؟؟؟منظورت؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۹:۲۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
تو رو خدا ی کاری کنید من دارم از استرس میمیرم.کاش لغو بشه یا حداقل برای نظام جدیدا باشه به قران وقتی برای خوندن دوباره کتابا اونم برای ترمیم نداریم ی کاری بکنید چرا کسی صدای ما رو نمیشنوه من معدلم خوب نیس یعنی باید با پزشکی خداحافظی کنم تو روخدا ی کاری کنید دارم از استرس میمیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
شما میخای بمونی سال بعد ؟انتخاب رشته کردی یا نه؟من ازاین قانون بیخبر بودم و انتخاب رشته نکردم...ای کاش لغو بشه این قانون و کسی رسیدگی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
کسانی که با تاثیرقطعی مخالفن برن سایت دیوان عدالت اداری دربخش ارسال شکایت مطرح کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
کسی میدونه حالاباید چه کار کرد؟ من امسال انتخاب رشته نکردم چون ازین قانون بی خبر بودم حداقل مهلت انتخاب رشته رو تمدید کنید؟؟؟؟؟باشگاه خبرنگاران حالا باید چه کرد .میشه اقدامی کرد؟کسی چیزی میدونه ؟حداقل چند روز دیگه برای انتخاب رشته دوباره وقت بدین خیلیا از این قانون قطعی شدن بی اطلاع بودن انتخابرشته نکردن موندن سال بعد.... یعنی دیگه هیچکس نمیتونه تورشته دلخواهش تحصیل کنه وباید قید هدفشو بزنه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
لااقل برای نظام قدیما +اعمال کنید چون ما فقط همین ی فرصتو داریم. وقت و انژی و هزینه زیاد برای کنکور و معدل نداریم .الان مابااین وضعیت واسترس چطور میتونیم درس بخونیم؟؟؟؟؟ چرا صدای ما رو کسی نمیشنوه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
باشگاه خبرنگاران لطفا صدای مارو به گوش مسئولان برسونید... ی کاری کنید تاثیرقطعی لغو بشه این بی انصافیه واقن .ینی مسئولان ما مافیارو به دانش اموزان بیچاره ترجیح میدن؟؟؟؟دیگه الان چند روزه کارمون شده گریه و اضطراب کسیکه معدلش19باشه وحتی همه درسارو بالای 80بزنه رتبش حداقل100000میشه ...سرزمینی که توش باید براساس قوانین اسلام و باعدالت رفتاربشه سرزمینی که نباید تبعیض و بی عدالتی دران وجود داشته باشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
من فکر نمیکنم معدل تاثیر چندانی داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
شما اشتباه فك ميكني عزيزم....چون همون چندانش واسه ما خيلي ..
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۵۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
به میزان خیلی زیاد تاثیر داره یعنی اگر معدلت خوبه امتحان بده اگر نیست نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
من فکر نمیکنم معدل تاثیرچندانی داشته باشه .بچه های گل کنکوریهای نظام قدیم منم نظام قدیمم درکتون میکنم .میفهمم چقدراضطراب دارین ...ولی ب نظرم بهتره حواستونو جمع کنین ببینید معدل مهمه یاکنکور چون مسلمن نمیشه برای هردوش خوند .اینم درنظرداشته باشین که وعده ی ترمیم معدل فقط جیب یک عده رو پرمیکنه به جای این که فکر این موضوع باشین درستون رو خوب بخونید البته من نمیدونم نمرات رو چطور لحاظ میکنن ولی از ی مشاور شنیدم که اونقدر تاثیرجدی نداره ی عده عمدا بزرگنمایی میکنن تا هم از کنکور ب جیب بزنن هم ازکنکور خودتونم یکم فکرکنید متوجه میشین .مثلن همین موسسه هایی که تو تلویزیون هستن الان از دو راه جیبا رو خالی میکنن هم از راه کنکور هم ترمیم معدل ولی ایا همه دانش اموزایی که باهاشون کار میکنن موفق میشن؟به هیچ وجه این طور نیس.. موفق باشین دوستای گلم .امیدوارم همتون به هدف قشنگتون برسید و برای خودتون ,خانوادتون,و سرزمینمون افتخار بیافرینید. خدا پشت و پناه هممون
United States of America
رضا
۱۲:۴۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
دوست عزیزم. این قانون برای کسی که معدل نه چندان مناسبی داشته باشه، کاملا به ضررش هست در صورتی که بخواد یک رشته خوب قبول بشه. شما اگر کنکوری هستین به جای حمایت کردن از مسئولینی که از نا دانسته یک همچین قانونی رو تصویب کردن، طرف مردم و بچه های مظلوم بد بخت رو بگیر بلکه بتونیم این بی عدالتی رو لغو کنیم. اینا فقط می خوان از این راه پول بیشتری به جیب بزنن و جیب ما رو خالی تر کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
شايد براي يكي مثل شما زياد مهم نباشه چه دانشگاهي قبول ميشه...اما من كه پارسال 500 آوردم والان 3 ساله كه دارم براي شهيد بهشتي ميخونم برام خيلي مهمه...و حتي كوچيك ترين تاثيري تو قبوليم تفاوت ايجاد ميكنه....
Iran (Islamic Republic of)
یک مخالف تاثیر
۲۱:۳۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
مسئولان محترم وکسانی که مارا باقوانینتان شوکه میکنید...مسئله ی ما بودن یا نبودن ترمیم مدل نیست.مسئله مارایگان بودن یا هزینه داشتن ترمیم معدل نیست... مشکل ما اینه که مانظام قدیمای بیچاره نمیتونیم دوتا استرس رو با حواشی اونها تحمل کنیم .وقت و انرژی وهزینمون تلف میشه... ضمن اینکه ما فقط این یک فرصت رو داریم اما نظام جدیدا سالهای بعد رو هم دارن شماخودتونو بذارین جای ما میتونین هم برا کنکور بخونید وتست بزنید هم تشریحی بخونیدوسوالای نهایی رو تمرین کنید؟؟؟تاثیر قطعی یعنی استرس.تاثیر قطعی را لغو نمایید.باسپاس
United States of America
ناشناس
۰۳:۰۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
آخه بالفرض هم که بخوان این قانون رو اجرا کنند مشمول قدیمی ها که نمی تونه بشه قانونا. اونی که مثلا ۹۰ ۹۱ یا ۸۶ ۸۷ فارغ التحصیل شده بوده، مگهباید همه به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم. هیچ قانونی عطف به ما سبق نباید بشه. یعنی اون موقعی که ما امتحان می دادیم نمی دونستیم که قراره معدل ۳۰ % تاثیر اون هم قطعی روی پذیرش دانشگاه داشته باشه. اگر قانونی قراره وضع بشه باید بعد تصویبش چند سال بعد اجراییش کنن که همه مطلع باشن. ۹۲ یه قانونی گذاشتن تاثیر مثبت بوده قبول. یه دفعه که نمی شه تاثیرش رو قطعی کنند. کسی خبر نداشته. اونایی که برای دانشگاه قبول شدن ۳۰% معدلش تاثیر قطعی خواهد داشت. پس قطعا این قانون اگر واقعا به این شکل و با همین صراحت باشه قطعا مشکل اساسی داره و می شه ازش شکایت کرد. همینه دیگه فقط یه قانونی تصویب میشه که آینده این همه جوانها رو از بین میبره. البته بچه های خودشون یا با سهمیه هیئت علمی یا هزار چیز دیگه قبول میشن یا میرن اروپایی جایی برای تحصیل. ما آدم معمولیای بدبختیم که باید تا پایان عمرمون واسه ۴ تا نمره دینی و ادبیات پایین از حق تحصیل تو خیلی از رشته ها محروم شیم حتی اگر تمام کاستی های علمی اون دوران رو جبران کرده باشیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
محزون
۲۱:۱۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
مسئولان گرامی...ایامیدانید که تاثیرقطعی روی کنکوریها خصوصا نظام قدیمها چه اثاربدی گذاشته همه ازالان خودشان را باخته اند.گیریم که ترمیم معدل هم گذاشتید ;اصلا کاملا رایگان هم برگزار شد ...استرسش را چه کنیم ؟مگر چقدر وقت داریم که هم برا ی کنکوربخوانیم هم ترمیم؟هم تستی بخوانیم هم دوباره برای نهایی ؟هم. تست بزنیم هم وقتمان رابا نهایی وترمیم تلف کنیم؟بااینکه فقط همین سال98راوقت داریم؟
Iran (Islamic Republic of)
میترا
۲۰:۲۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
واقعن ینی چی تاثیرقطعی؟ترمیم؟واقعن بی انصافیه هم وقت بذاریم واسه کنکور هم واسه ی ترمیم معدلی که نتیجش معلوم نیست که نمرمون بهتربشه یا بدتر... دو تا استرس تحمل کنیم در صورتیکه فقط همین 98روفرصت دادن بهمون لااقل باید تا1400دوتاکنکور برگزارمیشد .الان کلی استرس وفشار روی کنکویای نظام قدیمه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۴۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
اصلا بگید ببینم چرا ظرفیت پذیرش نظام جدیدیا برای 98باید بیشتر از نظام قدیما باشه؟؟مگه ما چه گناهی کردیم ی سال زودتر به دنیا اومدیم و اسممون شده نظام قدیم . اتفاقا باید ظرفیت پذیرش نظام قدیم بیشترباشه چون. فقط همین ی فرصت رو داریم . یاحداقل ظرفیتا برمبنای سطح علمی افراد باشه ن نظام قدیم یاجدید...کسی نیست رسیدگی کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
باسلام .اصلاح مورد پنجم:نداریییییییییم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
واقعن چطورانتظار دارن ما نظام قدیما هم برای کنکو بخونیم وهم برای ترمیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
واقعن چطورانتظار دارن ما نظام قدیما هم برای کنکو بخونیم وهم برای ترمیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
اگر راست میگویید ترمیم معدل را رایگان بر گزار کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
اگر راست میگویید ترمیم معدل را رایگان بر گزار کنید.
Iran (Islamic Republic of)
دنادلداری
۱۸:۱۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
باسلام وخسته نباشید خدمت دانش اموزای نظام قدیم و مظلوم. وهم چنین مدیر سایت... به نظر من تاثیرقطعی معدل برای سال 98 بایدمثبت میبود. فکرمیکنم کسانی که این قانون رو تصویب کردن از یکسری موضوعات بیخبرن. 1_سوالات نهایی لو میرود وبا اینکه فروشندگان سوالات دستگیرمیشن بازهم کتمان میکنن!!!!!!!!!!2_تصحیح ناعادلانه اوراق:من خودم بارها از دبیرامون شنیدم که میگن ماچون حوصلمون نمیکشه الکی تصحیح میکنیم.میدونین این ینی چی؟؟؟؟3_ نحوه تدریس دبیران وکیفیت اموزش یکسان نیست4_گیریم که ترمیم معدل وجود داره... اگر راست میگویید ترمیم معدل را رایگان کنید چون مسلما هیچکس یک میلیون تومان برای ترمیم هزینه نمیکنه5_ماپول کتاب های کنکورمان را به زحمت تامین کردیم پول برای ترمیم دارییییییم 6_چطورانتظاردارید هم انرژی روی ترمیم بگذاریم وهم کنکور ؟7_شایدکسی عزیزش را ازدست داده نتوانسته برای نهایی خوب بخواند8_شایدکسی در ان سال به بیماری خاصی مبتلا شده نتوانسته باشرایط جدیدش درست درس بخواند9_شایدکسی به دلایلی مجبور بوده درکنار درس کارهم بکند....10_شاید کسی در زمان برگزاری امتحانات نهایی واقعن مشکل خاصی داشته 11_شما که میخاستید قطعی کنید از اول بگویید چرا هر روز یک ساز میزنید؟ 12_سرجلسه امتحانات تقلب میشود.انوقت شما از عدالت و استاندارد بودن حرف میزنید13_مراقبان جلسه فقط یک گوشه الکی میایستند و با هم حرف میزنند انها نه تنها نقشی ندارند بلکه صدای پچ پچشان حواس ادم را پرت میکند من خودم یک سوال را به لطف مراقبان یادم رفت جواب بدهم14_منبارها شاهد بوده ام دانش اموزان از جیب خود حتی برگه ی تقلب دراورده اند مراقب هم با اینکه دید اما برخوردی با متقلب نشد فقط مراقب بهش لبخندزد ومتقلب به کار تقلب ادامه داد!!!
Germany
حسام
۲۰:۵۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
كنكوري ها پشت كنكوري ها بميرم براي خودمون....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
کنکور فرصتی برای دانش آموزانی هست که به دلایل مختلف موفق نشدن معدل خوبی داشته باشند پس بهتره حذف نشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۳۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
آقاجون، بر خلاف قانونه چون نباید عطف به ما سبق بشه. ما نمی دونستیم که قراره معدلامون تاثیر قطعی داشته باشه. باید اول تصویبش می کردید چند سال بعد اجرایی می شد. چون یه بند اصلاح شده سال ۹۵ که نمی شه اجرایی بشه، اون هم برای همه. اونی که سال ۸۴ تا ۹۲ دیپلم گرفته چی؟ حق تحصیل رو از یه عده صلب می کنیند این جوری بازهم خلاف قانون خودتونه. یه قانونی هم که می گذارین مال از حالا به بعده نه از حالا به قبل. من موندم چه جور همچین قانونی رو توی مجلس تصویب کردن؟ باید شکایت کنیم، تنها راهه.
Iran (Islamic Republic of)
هدي
۱۶:۵۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
چه وضعشه؟.............تاثيرو+كنيد.........
Germany
حميد
۱۳:۵۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
بابا ما داريم ديوونه ميشيم.........نميشه كه 85 درصد داوطلبا رو همين جوري رو بين زمين و اسمون معلق نگه داريد....تكليف روشن كنيد......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
مگه متقاضیان سال های دور یا نزدیک خبری از تاثیر قطعی معدل جهت ورود به دانشگاه داشتند؟؟ عطف به ما سبق نباید بشه که؟ شما یک بار دیپلم می گیری و قابل تغییر نیست. بنا بر این، این قانون به صورت غیر مستقیم بر خلاف حق تحصیل آزاد شماست. چون دیگه هر رشته ای رو تا پایان عمر، نمی تونی شرکت کنی. تنها باید به دیوان ادالت اداری شکایت کنیم. کاملا خلاف عدالت هست این قانونشون خنده داره.
گناه که نکردیم اینجا زاده شدیم !
Germany
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
ما الان باید چیکار کنیم ؟
Germany
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
تو خیلی از حوزه ها تقلب میشه
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
نباید کنکور حذف شه
United States of America
Ad
۱۰:۵۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
از روابط عمومی سازمان سنجش، بخش نامه این قانون رو خواستم. گفتند به ما اصلا چیزی ابلاغ نشده!! بد بختی اینه که یک چیزی می گن توی گروه های خبری و تا آخر که بخواد اجرایی بشه از هیچ کدوم از جزئیاتش با خبر نمی شید. اگر چنین قانون ظالمانه ای تصویب شده همه باید به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
عزیزان برای اینکه شکایت کنید جایی, انفرادی نمیشه بایدهمه ی نظام قدیما باهم جمع شن واعتراض کنن یا شکایت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
يه سال يه سازي ميزنيد سال ديگه يه ساز ديگه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
جووووووونه مادرتون مثبتش کنین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۳:۴۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
با سلام. اگه تاثیر 30 درصد باشه خیلی سخت میشه قبول شد من خودم میخوام بعد از ده سال کنکور بدم چون فوق لیسانس گرفتم و هیچ امیدی به کار نیس بهتون پیشنهاد میکنم فقط رشته های پزشکی و پیراپزشکی رو بخونید
Iran (Islamic Republic of)
ناسناس
۲۲:۲۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
وضع تربیت معلم چطوریه الان.انگار حقوق و... هم میدن یا وضع رشته نفت چطوریه؟خواهشاااااا حتما ثبت بشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۳۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
مسئولین از دید فرزندان خودشون به کنکور و تاثیر معدل نگاه میکنن...نه ما که هم درس میخونیم هم کار میکنیم...آخه تاثیر مثبت اشکالش کجاست..
Iran (Islamic Republic of)
مغزی ک فرار خواهد کرد
۰۱:۲۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
خیلی ناعادلانه هست
وقتی پنجم ابتدایی تموم شد خوشحال شدیم که میریم راهنمایی یهو کلاس ششم سر د حالا که میخوایم کنکور بدیم تاثیر قطعی معدل.... ب اندازه بیمار روانی دارم فشارهای مختلف رو تحمل میکنم نداشتن پول از یه طرف زندگی تو منطقه محروم و نبود معلم کافی از طرف دیگه.
حالا با این کاری که کردن پولدارا میرن غیرانتفاعی معدلشونو میخرن آخرشم میشن پزشکای آینده و نتیجش افزایش اختلاف طبقاتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
ای خدا من چی بگم تو این شرایط؟؟.یعنی چی تاثیر مستقیم؟؟شاید ی بیچاره ای حین امتحنات مشکلی براش پیش اومده باشه؟؟یعنی اگ معدلش پایینه نباید امید ب قبولی تو رشته دلخواشو داشته باشه؟؟اگه کسی سوالارو خریده یعنی تو کنکورم بهش کمک میشه؟؟خداوکیلی من چی بگم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
تاثیرمستقیم 30درصدکم هست،این تاثیربایدحداقل50وبصورت مستقیم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
واقعا برایت متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۳:۰۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
منم همين طور ............بي عدالتي تا كجا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
تاثیر قطعی ناعادلانس.شماکه معدلت بالاست فکرنکن بااین قانون بوووووووووق موفق میشی چون حتی معدلای19هم نمیتونن حتی پرستاری قبول شن چه برسه رشته های تاپ ... ایا بیماری خاصی داری. دوست ناشناس بخاطر غم ما شادی؟؟؟متاسفم. برایت جناب ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
#نه_به_تاثیر_قطعی_سوابق_تحصیلی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۳۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
تاثیرقطعی جزو مصوبه مجلس هست و بایدامسال اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
یه جوان تحصیلکرده
۱۷:۰۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
به فکر چاره باشید لطفاااا
Germany
من
۱۶:۳۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
کنکور نباید حذف بشههههه
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۱۴:۲۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
سلام برای اون ۸۱ درصد شغل مناسب و موقعیت اجتماعی خوبی هست؟؟
شرایط برگزاری امتحانات نهایی یکی هست؟؟؟
سطح علمی دبیران و مدارس و امکانات مدارس در کل کشور یکسان است؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۰۰:۴۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
همه ی دبیران ما باسواد هستندبه جز عده ی کثیری که فقط سرکلاس میشینن و خاطره تعریف میکنن
Iran (Islamic Republic of)
راحیل
۰۲:۱۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
این قانون رو لغوش کنید.ما داریم نابود میشیم.نسل جوانی که مهمترین
Iran (Islamic Republic of)
راحیل
۰۲:۱۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
این قانون رو لغوش کنید.ما داریم نابود میشیم.نسل جوانی که مهمترین
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۲۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
توجههههههههههههههه
سلام بچه ها تو رو خدا گوش بدین پشت هم باشیم میتونیم یه کاری کنیم
همه برن داخل سایت دیوان عالی شکایت کنن و این که حتما برید داخل پیج آقای قاسم احمدی لاشکی مخالفت هاتونو بگید
بگید که داخل امتحان نهایی تقلب شده و سوال ها رو فروختن
انسان شریفی هستن میتونن کمک کنن چون مخالف تاثیر قطعی هم هستن
هر کی که میشنوه این کار رو بکنه
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری
۱۷:۲۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
سلام این قانون اگه لغو نشه معدل ۱۹ها باید با پزشکی خدا حافظی کنن باید دوباره شکایت بشه دیوان اعدالت اداری
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری
۱۷:۲۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
سلام این قانون اگه لغو نشه معدل ۱۹ها باید با پزشکی خدا حافظی کنن باید دوباره شکایت بشه دیوان اعدالت اداری
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری
۱۷:۲۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
سلام این قانون اگه لغو نشه معدل ۱۹ها باید با پزشکی خدا حافظی کنن باید دوباره شکایت بشه دیوان اعدالت اداری
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۲۳:۰۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
من با این قانون بشدت مخالفم هر سال ی قانون میزارن، همون تاثیر مثبت باید باشه
Slovakia
حسن
۱۴:۳۶ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
برای ما که ۸۵ درصدیم که خواهان معدل مثبت هستیم اهمیت نمیدن
Canada
Sevil
۱۷:۴۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
ما نظام قدیمیا چ گناهی کردیم لغو کنید بابا
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۷:۴۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
مگه امتحان نهایی که هرسال لو میره میتونه سنجش رقابت اینقدر داوطلب باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
تفلک بچه های نظام جدید
Iran (Islamic Republic of)
مستانه
۱۳:۰۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
مانظام قديميا نسل سوخته رو هم ديگه رد كرديم....لطفا نسل جزغاله صدامون كنين.......
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۲۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
آدمی که امیدشو از دست میده میمیره نکنید اینکارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
والا به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
قطعا همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
سهيل
۱۳:۰۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
گل گفتي
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۳:۲۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
این ظلم است این کنکور برای ماست
۱۲۳