اسامی متقاضیان تسهیلات اشتغال فراگیر اعلام شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی هر چه سریع‌تر اسامی متقاضیان تسهیلات اشتغال فراگیر را به دبیرخانه ستاد اعلام کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در جلسه کارگروه اشتغال افزود: واحد‌هایی که در رسته شهرک‌های صنعتی برای دریافت تسهیلات قرار نگرفته اند و در روستا‌ها یا اطراف آن قرار دارند هم می‌توانند از این وام‌ها بهره‌مند شوند.

حبیبی سهم استان قزوین از تسهیلات اشتغال فراگیر را هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال بیان کرد.

وی با اشاره به اشتغال روستایی گفت: برای ایجاد اشتغال روستایی تا به امروز ۵۰۰ میلیارد ریال پرونده در بانک‌ها منجر به عقد قرارداد شده و ۲۵۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: بیشترین میزان پرداخت تسهیلات مربوط به جهاد کشاورزی با ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است.

حبیبی در ادامه از مدیران بانک‌های عامل خواست مشکلات تخصیص ندادن برخی پرونده‌های را بلافاصله به دبیرخانه این ستاد اعلام کنند تا با رفع موانع، روند پرداخت‌ها سرعت بگیرد.

به گفته وی، تسهیلات بخش فراگیر و روستایی ۲ تا ۶ درصد امکان کاهش سود را دارند.

حبیبی یادآور شد: از ۲ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال سهم استان از یارانه فراگیر تا به امروز از آن هیچ استفاده‌ای نشده است.

وی با اشاره به میزان تسهیلات دریافتی از سوی واحد‌های تولیدی، گفت: شهرستان بوئین زهرا با ۸۰ میلیارد ریال بالاترین و شهرستان البرز نیز دارای کمترین میزان دریافتی‌ها بوده اند.

وی با اشاره به میزان اشتغال ۷۵ درصدی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و معدن و میراث فرهنگی استان، افزود: باید دستگاه‌های ذیربط میزان ظرفیت را هر چه بیشتر افزایش دهند.

حبیبی با اشاره به بازگشت سرمایه در بخش نیروگاه‌های خورشیدی خانگی، اظهار داشت: کمیته امداد برای معرفی واجدان شرایط دریافت تسهیلات در قالب تبصره ۱۶ تلاش مضاعفی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین همچنین تاکید کرد: طرح‌های ملی در دست اجرای استان باید تا هفته آینده تعیین و تکلیف شوند.

انتهای پیام/

جلسه کارگروه اشتغال استان قزوین

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار