با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در اردبیل؛

اولین بازار مشاغل خانگی افتتاح شد

اولین بازارچه مشاغل خانگی با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در مجتمع شوار سنتر اردبیل بهره برداری شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با هفته بهزیستی اولین بازارچه مشاغل خانگی (بوم سنتر) با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در مجتمع شوار سنتر اردبیل بهره برداری شد.


بیشتر بخوانید: خانواده‌های دارای دو معلول ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند 


در این مراسم مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: پایگاه‌های سلامت اجتماعی در دو محور اساسی از قبیل: شناسایی آسیب‌های اجتماعی محلات با حضور خود افراد محل و استفاده از ظرفیت‌های محلات، خدمات متنوع و گوناگونی به افراد کم برخوردار و حاشیه نشین ارائه می‌کنند.

 ستاری افزود: استراتژی سازمان بهزیستی در مواجه با پایگاه‌های سلامت اجتماعی حمایت طلبی از آحاد مردم و محلات بدون یاری جستن از مساعدت‌های دولتی است تا از این طریق مدیریت کسب و کار‌های خانگی را رونق بخشد.

وی با اشاره به نقش پایگاه‌های سلامت اجتماعی برای افزایش و ارتقای مشارکت شهروندی گفت: این پایگاه‌ها بستری مناسب برای ارتقای سطح سلامت اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با رویکرد توسعه و ارتقای مشارکت شهروندی است.

 ستاری افزایش دسترسی سازمان‌های مردم نهاد به منابع محلی، جهت تقویت و ظرفیت افزایی فعالیت‌های پیشگیرانه و توزیع عادلانه منابع موجود بین سازمان‌های مردم نهاد در سطح استان را از اهداف عملیاتی در پایگاه‌های سلامت اجتماع یادکرد.

پایگاه سلامت اجتماعی با اشتغال زایی ۳۰۹ نفر از اعضای گروه‌های همیار جمعیت سلامت روان اجتماعی و با محوریت حمایت یابی در ۲۲ مغازه در صنایع دستی از قبیل: خیاطی، لحاف دوزی، چرم، معرق و سنگ‌های تزئینی بسته بندی محصولات خدمات خود را عرضه می‌کنند.

 

انتهای پیام/ی

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور در اردبیل

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار