رونمایی از برنامه دولت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا

دولت انگلیس برنامه این کشور را برای خروج از اتحادیه اروپا ارائه کرد.

رونمایی از برنامه دولت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فرانس 24، دولت ترزا مِی، نخست وزیر انگلیس، امروز از برنامه خروج این کشور از اتحادیه اروپا تحت عنوان «کتاب سفید» رونمایی کرد. این کتاب حاوی پیشنهادهای ارائه شده ترزا مِی به اتحادیه اروپاست. آزادی تبادلات کالا در حالی جزء پیشنهادهای دولت انگلیس عنوان شده است که رفت و آمد آزادانه افراد و اشخاص ممنوع است.

نخست وزیر انگلیس گفت: ما درباره پیشنهادهایی که برای ارائه به اتحادیه اروپا آماده کرده بودیم به توافقی دست یافتیم که به طور کامل به خواست تمامی رای دهندگان انگلیسی برای خروج از اتحادیه اروپا پاسخ می دهد. آنها رای دادند تا ما مجددا کنترل پول ملی و قوانین و مرزهای مان را در دست بگیریم و این همان چیزی است که ما به طور دقیق آن را انجام خواهیم داد.

ترزا مِی افزود: ما مشارکت مالی سالانه خود را با اتحادیه اروپا کاهش داده ایم و به آزادی رفت و آمد نیز پایان خواهیم داد و این تضمینی قطعی و غیرقابل مذاکره است. از سوی دیگر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در شرایطی اتفاق می افتد که دو تن از وزرای کابینه ترزا مِی که از حامیان سرسخت برکسیت بودند، از سمت خود استعفا کرده‌اند. بوریس جانسون، وزیر پیشین امور خارجه و دیوید دیویس، وزیر برکسیت، دو وزیر مستعفی کابینه ترزا می هستند که از طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به «برکسیت سخت» بودند. دیویس اختلافات زیادی با ترزا مِی بر سر طرح وی درباره اتحادیه گمرکی با اتحادیه اروپا داشت. ترزا می پیش از این نیز بوریس جانسون را تهدید به اخراج از کابینه کرده بود.

انتهای پیام/

ارائه برنامه خروج دولت انگليس از اتحاديه اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار