حکیم زاده گفت: اجرای سند تحول بنیادین برای دانش آموزان ابتدایی باید جزء اولویت ها قرار بگیرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش  کشور صبح امروز در جمع مدیران و مسئولان ابتدایی وعشایر سراسر کشور با اشاره به شاخص های توسعه انسانی سازمان ملل متحد گفت: رشد و یادگیری در دوران کودکی با روند توسعه کشورها رابطه مستقیم دارد به همین دلیل چاره ای جز اولویت دادن به اجرای سند تحول بنیادین برای دانش آموزان ابتدایی نداریم.

این مقام مسئول همچنین انتظار اصلی خانواده ها را آموزش فرزندان در دوره ابتدایی عنوان و اضافه کرد: ایجاد فرصت های برابر آموزشی برای ما ارزشمند است. 

حکیم زاده انتظارات نظام آموزشی کشور را در راستای عدالت آموزشی در گرو فرصت های برابر یاددهی و یاد گیری ،فرصت های برابر دسترسی به آموزش و کیفیت آموزش دانست. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ترک تحصیل در کشور افزود: بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش ترک تحصیل در دانش آموزان  از کلاس هشت و نهم آغاز می شود و  این مقاطع تحصیلی بیشترین میانگین ثبت شده ر ا دارا هستند.

وی با اشاره به نقش مهم مسئولان دوره ابتدایی با اشاره به  رقم 178هزار دانش آموز عشایری گفت:میزان گذر این دانش آموزان از دوره ابتدایی به دبیرستان روند کاهشی را نشان میدهد و  ایجاد مدارس شبانه روزی بخصوص برای دختران می تواند به بهبود وضعیت این قشر از دانش آموزان کمک کند.

حکیم زاده تاکید کرد: جذب معلمان از بین عشایر  و بوم گزینی نیز می تواند کیفیت آموزش آنان را بهبود بخشد  و از استاندار اصفهان درخواست کرد اجرای برنامه ها به منظور بهبود کیفیت آموزش عشایر را در اولویت  اقدامات خود قرار دهد.

وی افزود:ما متولی تربیت سرمایه های این کشور هستیم و اگر به دنبال افرادی مسئولیت پذیر ،صبور ،خلاق ،متعهد و پر تلاش هستیم  باید به دانش آموزان ابتدایی و آموزش آنان اهمیت بدهیم.

 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه از وجود ۹۸۸هزار دانش آموز در دوره ابتدایی خبر داد و افزود: حذف پیک نوروزی دستاورد مهم آموزش و پرورش در ابتدای سال جاری است.

وی از تلاش های  وزیر آموزش و پرورش برای حذف آزمون پیشرفت تحصیلی،هدفمند کردن تکالیف مدرسه  و انتخاب تکالیف مهارت محور قدردانی  کرد و افزود:حذف پیک های نوروزی و جایگزین کردن فعالیت های داستانی از نتایج این پیگیری ها است.

انتهای پیام/س

صحبت های معاون وزیر آموزش و پرورش در اصفهان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار