رئیس بهزیستی خاش:

فعالیت ۵۳ «روستا مهد» در خاش

رئیس اداره بهزیستی خاش گفت: ۵۳ مهدکودک در روستا‌ها و مناطق حاشیه شهر خاش تحت عنوان «روستا مهد» با آمار جمعیتی بیش از ۱۰۰ نفر کودک در هر مهد در حال ارائه خدمات هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ادریس تمندانی رئیس اداره بهزیستی خاش، اظهار داشت: ۹۲۴ زن سرپرست خانوار به دلایل مختلف شامل طلاق، فوت همسر و دیگر موارد تحت پوشش سازمان بهزیستی در محدوده شهرستان خاش قرار دارند.

وی افزود: در حوزه اجتماعی ۵۳ مهدکودک در روستا‌ها و مناطق حاشیه شهر خاش تحت عنوان «روستا مهد» با آمار جمعیتی بیش از ۱۰۰ نفر کودک در هر مهد در حال ارائه خدمات هستند.

رئیس اداره بهزیستی خاش خاطر نشان کرد: همچنین ۷۵ دانشجو نیز تحت پوشش بهزیستی در این شهرستان قرار دارند که به طور کامل شهریه این افراد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات اورژانس اجتماعی در خاش گفت: اورژانس اجتماعی با هدف رسیدگی به زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی و یا در معرض آسیب و همچنین رسیدگی به امور کودکان کار راه اندازی شده است.

تمندانی اذعان داشت: ۸۲۴ معلول به صورت ماهانه از اداره بهزیستی خاش مستمری دریافت می‌کنند که از این تعداد ۵۷ معلول دارای ضایع نخاعی هستند که علاوه بر دریافت حق مستمری، حق نگه داری، حق پرستاری و کمک هزینه خرید وسایل بهداشتی نیز دریافت می‌کنند.

وی یاد آور شد: با پیگیری و رایزنی نماینده مردم خاش به عنوان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ۲۰۲۶ نفر از افراد تحت پوشش نیز تعیین تکلیف شدند.

تمندانی یکی از اصلی‌ترین مشکلات معلولین را عدم مناسب سازی ادارات دولتی جهت مراجعه معلولین به ادارات دانست و گفت: عدم مناسب سازی ادارات دولتی مانع از حضور و مراجعه معلولین به ادارات می‌شود که می‌طلبد مسئولین ادارات به این مورد توجه ویژه داشته باشند و اقدامات لازم جهت تناسب سازی محیطی را انجام دهند.

وی اصلی‌ترین هدف بهزیستی را پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها برشمرد و افزود: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی کلاس‌های پیشگیری از اعتیاد برای افراد و خانواده‌ها برگزار می‌شود که الویت اجرای این کلاس‌ها در در محل‌های آسیب خیز و حاشیه شهر است.

رئیس اداره بهزیستی خاش ادامه داد: ۳ مرکز ترک اعتیاد زیر نظر این نهاد در حال فعالیت است و همچنین مرکز کاهش آسیب شفا نیز تاکنون به ۳۱۷ نفر از معتادین پر خطر خدمات ارائه کرده است.

وی یاد آور شد: با کمک دولت و استفاده اعتبارات داخلی سازمان بهزیستی و با عقد تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و بنیاد جانبازان برای خانواده‌های دارای دو معلول در محدوده شهرستان خاش تعداد ۲۹ واحد مسکونی ساخته شده است.

انتهای پیام/ع

فعالیت  روستا مهد در خاش

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار