افتخارات فینالیست‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در یک نگاه

دیدار فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از ساعت ۱۹:۳۰ امروز یکشنبه بین تیم‌های فرانسه و کرواسی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و کرواسی از ساعت ۱۹:۳۰ امروز یکشنبه ۲۴ تیر در چارچوب فینال رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف هم خواهند رفت.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی 2018 را لحظه به لحظه در اینجا( جام جهانی 2018) دنبال کنید.

تیم ملی فوتبال فرانسه:

از نکات بارز فرانسه در این جام می توان به درخشش ستارگانی چون کیلیان امباپه و آنتوآن گریزمان اشاره کرد. نفراتی که نقش تعیین کننده ای در امور تهاجمی تیمشان دارند و با توانایی های خود می توانند به راحتی گره کور بازی را باز کنند.

فرانسه با ۱۰ گل زده و میانگین ۱/۶ گل در رتبه پنجم گلزن ترین تیم های جام قرار دارد. این تیم همچنین با مجموع ۷۵ شوت در مجموع ۶ بازی شامل ۲۴ شوت داخل چارچوب، ۳۵ شوت بیرون از چارچوب در جایگاه پنجم برترین تیم ها از لحاظ خلق موقعیت گل و با دریافت ۱۰ کارت زرد در رده نهم بی اخلاق ترین تیم های جام جای گرفت.

افتخارات فینالیست‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در یک نگاه

تیم ملی فوتبال کرواسی:

حضور نفراتی چون لوکا مودریچ، ایوان راکیتیچ، دنیل سوباشبچ، دوماگوژ ویدا، دژان لوورن، ایوان پریشیچ، ودران چورلوکا، آنته ربیچ و ماریو مانژوکیچ سبب شده است کادرفنی کروات ها با بهره گیری از گنجینه طلایی جوان های مستعد و باتجربه های باکیفیت در آستانه خلق یک شگفتی بزرگ قرار بگیرد.

کرواسی بهترین تیم تدافعی جام بیست و یکم بوده است. این تیم همچنین از لحاظ گلزنی، خلق موقعیت گل و انضباطی هم وضعیت ایده آلی دارد. به ثمر رساندن ۱۲ گل، ایجاد ۱۰۰ موقعیت گل و دریافت ۱۴ کارت زرد سبب شده است کروات ها در این سه فاکتور رتبه های دوم، دوم و بیست و نهم جام را به دست آورند.

افتخارات تیم ملی فوتبال فرانسه:

پیروزی ۱۰ بر صفر مقابل آذربایجان در ۶ سپتامبر ۱۹۹۵ برترین نتیجه تاریخ این تیم است و ۲۲ اکتبر ۱۹۰۸ هم بدترین شکست تاریخ خروس ها رقم خورد. جایی که آنها با نتیجه ۱۷ بر. یک مغلوب دانمارک شدند.

فرانسه از نخستین دوره جام جهانی تاکنون در ۱۵ دوره این رقابت ها شرکت کرده که بهترین عنوان این تیم قهرمانی در جام جهانی ۱۹۹۸ به میزبانی خودش است.

افتخارات فینالیست‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در یک نگاه

قهرمانی سال های ۱۹۸۴ و ۲۰۰۰ هم بهترین عملکرد خروس ها در ۹ دوره حضورشان در رقابت های یورو از سال ۱۹۶۰ است.

آنها همچنین ۲ بار در جام کنفدراسیون ها شرکت کرده اند که هر ۲ بار در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ قهرمان شده اند. این تیم مدال طلای المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس را در کارنامه دارد.

لیلیان تورام و تیری هانری به ترتیب با ۱۴۲ بازی و ۵۱ گل ملی، رکورددار بیشترین بازی و گل ملی در این تیم هستند.

فرانسه از ماه می ۲۰۰۱ به مدت یک سال در صدر رنکینگ فیفا قرار داشت اما بدترین رتبه اش در رنکینگ فیفا سپتامبر ۲۰۱۰ و با ایستادن در جایگاه بیست و هفتم حاصل شد.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی 2018 می توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

 

افتخارات تیم ملی فوتبال کرواسی:

برتری ۱۰ بر صفر مقابل سن مارینو در ۴ ژوئن ۲۰۱۶ و شکست ۵ بر یک از انگلیس در ۹ سپتامبر ۲۰۰۹، بهترین و بدترین نتایج تاریخ تیم ملی فوتبال کرواسی است. با احتساب جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از سال ۱۹۹۸، کرواسی تاکنون در پنج دوره این مسابقات شرکت کرده است که صعود به فینال در سرزمین تزارها بهترین عملکرد این تیم محسوب می شود. شطرنجی پوشان همچنین از سال ۱۹۹۶ در پنج دوره از رقابت های یورو حاضر شده اند که موفق ترین دوره حضور آنها صعود به یک چهارم نهایی یورو ۱۹۹۶ و ۲۰۰۸ بوده است.

افتخارات فینالیست‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در یک نگاه

داریو سرنا و داوور شوکر هم به ترتیب با ۱۳۴ بازی و ۴۵ گل ملی، رکورددار تعداد بازی و تعداد گل در این تیم هستند.

فرانسه و کرواسی تاکنون پنج بار با هم بازی کرده اند که حاصل آن ۳ پیروزی برای خروس ها و ۲ تساوی بوده است. ۹ گل زده و ۳ گل خورده هم آمار گلزنی و دریافت گل آنها برابر حریف است.


بیشتر بخوانید: برنامه و ساعت دیدار‌های باقی مانده جام جهانی ۲۰۱۸


سومی ژانویه ۱۹۹۹ و صد و بیست و پنجمی مارس ۱۹۹۴ بهترین و بدترین رتبه های تاریخ کرواسی رنکینگ فیفا بوده است.

انتهای پیام/

افتخارات فینالیست های جام بیست و یکم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار