فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد

رکب پلیس به اراذل و مزاحمان نوامیس در پایتخت/ لیست 50 نفره خریداران عمده سکه در دست پلیس

سردار رحیمی از دستگیری 238 نفر از اراذل و مزاحمان نوامیس در مرحله دوم اجرای طرح دستگیری اراذل پایتخت طی 48 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با جزئیات مرحله دوم طرح دستگیری اراذل و اوباش پایتخت اظهار کرد: طی 48 ساعت گذشته تیم عملیات پلیس تهران بزرگ موفق به اجرای 58 عملیات در سطح شهر شد.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری 238 نفر از اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس افزود: متأسفانه 50 نفر از این اراذل و اوباش جوانان و نوجوانان زیر 18 سال بودند که با بررسی پرونده‌شان آن‌ها را تحویل خانواده‌شان دادیم.

دوستی//بخش اول سردار رحیمی///50 نفر از اراذل اوباش جوانان و نوجوانان زیر 18 سال هستند

سردار رحیمی در ادامه گفت: در این طرح 117 واحد صنفی قهوه‌خانه که محل تجمع این افراد بود و همچنین 62 باشگاه ورزشی و 48 پارک و تفرجگاه واقع در شهر که توسط اراذل اوباش پاتوق شده بودند، توسط پلیس شناسایی و پاکسازی شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه گفت:‌ جرایم عمده این افراد تجاوز به عنف، تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی، درگیری مسلحانه به ویژه در شهر تهران که در یکی از این درگیری‌ها که بین اراذل و اوباش صورت گرفته بود، چشم یکی از افراد دستگیر شده نیز در آسیب دیده بود.

رکب پلیس به اراذل و مزاحمان نوامیس در پایتخت/ 50 نفر از 238 فرد دستگیر شده زیر 18 سال بودند

وی گفت: موضوع برخورد با اراذل و اوباش به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و قاطعانه با این افراد برخورد خواهد شد که بسیاری از این افراد دارای سابقه شرارت و زورگیری هستند و مرتب تحت رصد پلیس قرار دارند.

دوستی//بخش اول سردار رحیمی///50 نفر از اراذل اوباش جوانان و نوجوانان زیر 18 سال هستند

سردار رحیمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اصلاح مجرمان در زندان‌ها توسط مددکاران انجام می‌شود، اما این اصلاحات در مجرمان و فعالیت آن‌ها به وضوح دیده نمی‌شود، گفت: یکی از عواملی که می‌تواند این مجرمان را اصلاح و از کار خود پشیمان کند، خانواده‌ها هستند؛ خانواده‌ها می‌توانند با نظارت بر فعالیت مجرمان و به ویژه جوانان ، نسبت به پیشگیری از وقوع جرم اقدام کنند.

رکب پلیس به اراذل و مزاحمان نوامیس در پایتخت/ 50 نفر از 238 فرد دستگیر شده زیر 18 سال بودند

وی در ادامه گفت: خود زندان‌ها نیز اقدامات تربیتی و اصلاحی مجرمان را انجام می‌دهند؛ همچنین میزان تنبیه و مجازات مجرمان متناسب با جرمی است که انجام می‌دهند و از این نظر نیز باید نگاهی جدید و ویژه در رابطه با تنبیه و مجازات مجرمان صورت پذیرد.

رکب پلیس به اراذل و مزاحمان نوامیس در پایتخت/ 50 نفر از 238 فرد دستگیر شده زیر 18 سال بودند

وی در رابطه با برخورد با دور دور کنندگان خیابانی در سطح شهر گفت: کسانی که دست به این اقدام می‌زنند، علاوه بر اینکه خودشان مورد اخطار قرار می‌گیرند، خودرو آن‌ها نیز به مدت یک ماه توقیف خواهد شد و در صورت تکرار این افراد به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

سردار رحیمی در پایان گفت: مسئولیت برقراری نظم و امنیت بر عهده پلیس است. ما وظیفه داریم که با نزاع کنندگان برخورد کنیم و امنیت تفرجگاه‌ها و پارک‌ها و دیگر نقاط شهر را برقرار کنیم.

این مقام ارشد پلیس پایتخت در خصوص کری‌خوانی‌هایی که بعد از قتل وحید مرادی در فضای مجازی به وقوع پیوست، اعلام کرد: چهار نفر از کسانی که در فضای مجازی کری‌خوانی کرده بودند، در این طرح دستگیر شدند.

سردار رحیمی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت بازار سکه و ارز اعلام کرد: 50 نفر از لیست خریداران عمده سکه در اختیار پلیس است؛ همچنین ۳۵ شرکتی که در بحث ورود موبایل به کشور اقدام کرده بودند نیز در اختیار پلیس‌اند و 3 بازپرس ویژه از طرف دادستان تهران مسئول این پرونده شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۵ تير ۱۳۹۷
درود بر نیروی انتظامی بر ای امیت کشورمون زحمت می کشند درود
آخرین اخبار