معاون پژوهشی سازمان نظام پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگران جوان مطرح کرد؛

الکترونیکی شدن پرونده‌های سلامت بیشتر در حد حرف است/ فرهنگ خوشنویسی در نسخه‌های پزشکان باید رواج پیدا کند

نبود زیر ساخت لازم برای استفاده از پرونده الکترونیکی / لزوم برخورداری پزشکان الگوی مبتنی بر اصول مدیریتیمعاون پژوهشی سازمان نظام پزشکی تهران گفت: جامعه پزشکی باید از یک الگوی مبتنی بر اصول مدیریتی برخوردار باشند.

علی دباغ معاون پژوهشی سازمان نظام پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در تمام دنیا جامعه پزشکی از یک الگو و برنامه خاصی برخوردار هستند و در ایران نیز پزشکان باید از یک الگوی مدیریتی و منطقی برخوردار باشند.

دباغ با اشاره به اینکه بعد از هزار سال هنوز به ابوعلی‌سینا افتخار می‌کنیم، در صورتیکه امروزه نخبگان زیادی در حوزه پزشکی در کشور هستند، افزود: ما به منظور الگوسازی در جامعه پزشکی جشنواره آموزشی سازمان نظام پزشکی را در  مجموع 6 فرایند ببرگزار می کنیم که در آن قرار است حرکت‌های نوین در حوزه پزشکی بررسی و در آینده‌ نزدیک نتایج آن به صورت دستورالعمل به سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

معاون پژوهشی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه در بحث پژوهش اقدامات و ابتکارات نوینی برای اولین بار در کشور در حال انجام است، افزود: امروزه جامعه پزشکی نیازمند مدیریت علمی مبتنی بر شواهد است که در شرایط فعلی نظام سلامت همکاران پزشک ما فرصت آزمون و خطا ندارند و باید یک مدل علمی مدیریتی را مطابق با شرایط نیاز کشور پیدا کنند.

برگزاری کلاس خط برای پزکان نشان دهنده ناآگاهی از اصول آموزشی

وی ادامه داد: برگزاری کلاس خط برای جامعه پزشکی نشان‌دهنده ناآگاهی از مبنا و اصول آموزشی است و امروزه باید فرهنگ خوشنویسی در نسخه‌های تجویزی در بین همکاران ما ارتقا پیدا کنند.

دباغ در خصوص نسخه‌های الکترونیکی گفت: امروز در تمام دنیا نسخه‌ها به صورت الکترونیکی است و نظام سلامت کشورمان باید به این سمت و سو حرکت کند.

معاون پژوهشی سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: امروزه الکترونیکی شدن پرونده‌های سلامت بیشتر در حد حرف است و باید زیرساخت‌ها، آموزش و از همه مهمتر فرهنگ استفاده از این سیستم در کشور ایجاد شود.

وی گفت: اقدامات آموزشی برای ارتقای سطح علمی جامعه پزشکان جزو وظایف سازمان نظام پزشکی تعریف شده است که مقوله پژوهش به عنوان یکی از موضوعات مهم در این زمینه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار