محدوده منطقه ویژه پارس تعیین تکلیف می‌شود

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: زمین‌های روستا‌هایی که در محدوده ۳۰ هزار هکتاری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار دارند، تعیین تکلیف می‌شود.

محدوده منطقه ویژه پارس تعیین تکلیف می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید مهدی عادل زاده روز سه شنبه در نشست بررسی وضعیت زمین‌های روستا‌های محدوده ۳۰ هزار هکتاری منطقه ویژه پارس افزود: در زمان حاضر پنج روستا در محدوده ۳۰ هزار هکتاری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار دارند که به دلیل اجرای طرح هادی بنیاد مسکن، زمین‌های آن‌ها باید تعیین تکلیف و سند برای مالکان صادر شود.

وی اضافه کرد: مالکان زمین‌های روستا‌های محدوده ۳۰ هزار هکتاری منطقه ویژه پارس زمان طولانی است که با مشکل ثبت صدور سند روبرو هستند و منطقه ویژه باید نسبت به حل این مشکل گام اساسی بردارد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: این اداره آماده است چنانچه زمین‌های مورد نظر در این محدوده دوباره به منابع طبیعی بازرگردد در سریعترین زمان ممکن بررسی و نسبت به تحویل، تحول و تغییر نمایندگی سند مالکیت به نام دولت با نمایندگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام تا این نهاد در اجرای وظایف خود مشکلات سکونتی و اهالی منطقه را برطرف کند.

وی، ساخت و ساز‌های غیرمجاز و اجرای ناقص طرح هادی در این زمین‌ها را از دیگر مشکلاتی عنوان کرد که ضرورت تعیین تکلیف زمین روستا‌ها در محدوده منطقه ویژه پارس را دوچندن کرده است.

عادل زاده گفت: بنیاد مسکن نیز باید طرح‌های هادی روستایی واقع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به این منطقه را ارائه تا نسبت به تحویل و تحول زمین طرح‌های هادی به بنیاد مسکن اقدام و مشکلات برطرف شود.

وی اضافه کرد: از اداره کل راه و شهرسازی نیز خواسته شده است تا در کمترین زمان نسبت به درخواست زمین‌های حریم شهر بنک براساس قوانین و مقررات موضوعه از اداره کل منابع طبیعی نسبت به ارسال مصوبات و نقشه‌های مربوط اقدام تا در دستور کار منابع طبیعی برای بررسی و تحویل و تحول قرار گیرد و اداره کل راه و شهرسازی نسبت به بازگرداندن زمین‌های خارج از حریم مصوب اقدام کند.

انتهای پیام/م

زمین‌های روستا‌هایی در محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تعیین تکلیف می‌شود

برچسب ها: محیط زیست ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.