مگس‌ پران عارضه‌ای كه درمان ندارد

فوق تخصص شبکیه چشم گفت:مگس پران یک علامت هشدار است که نشاندهنده جدا شدن شبکیه چشم است.

مگس‌ پران عارضه‌ای كه درمان نداردرضایی، مدیر گروه چشم بیمارستان امام خمینی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: گاهی اوقات ممکن است افراد متوجه یکسری حرکات نقاط و لکه‌ها در جلوی دید خودشان شوند که به ان‌ها مگس پران یا فلاتر می‌گویند.

رضایی گفت:معمولا وقتی آن‌ها را میبینیم که به زمینه روشن مانند دیوار و یا آسمان ابی نکاه کنیم.

وی گفت:این اشیا ممکن است به شکل نقطه خط و یا شبکه باشند به شکل بال پروانه است که سایه از تجمعات در مایع زجاجیه تجمع کردند روی شبکیه می‌افتد.

وی افزود: زجاجیه مایع ژله‌ای است که داخل چشم و پشت عدسی قرار دارد قوام که بهم بریزد یکسری تجمعات اتفاق می‌افتد که به صورت مگس پران دیده می‌شود.

رضایی بیان کرد:جرقه زدن یا مگس پران یک علامت هشدار است که می‌تواند نشان دهنده جداشدگی شبکیه یا سوراخ شبکیه باشد.

وی بیان کرد:جرقه زدن به دلیل کشش زجاجیه است و بیشتر در افراد مسن که سن ان‌ها بالای ۴۰ سال است یا ضربه زدن به سر موجب جرقه زدن چشم می‌شود.

رضایی افزود: گاهی ممکن است میگرن‌های چشمی باشد که در این حالت شبکیه سالم است نه سوراخ شدگی وجود دارد و نه جدا شدن شبکیه حتی با این حالت باید پزشک مراجعه کنند و این علامت هشدار است.

وی بیان کرد:مگس پران بیشتر با افزایش سن به دلیل تغییر غلظت زجاجیه ایجاد می‌شود در اغلب موارد مشکل ساز نیستند و علامت هشدار هستند و اگر به چشم پزشک نراجعه کنند و شبکیه دیده می‌شور و مشکل نداشته باشد می‌تواند خیالشان راحت باشد که مشکل نیست بیشتر این لکه‌ها با گذر زمان کم رنگ می‌شود و از بین می‌رود.

گاهی هم بیماران اصرار به عمل جراحی دارند که متخصص این لکه‌ها را از روی شبکیه بر می‌دارد مخصوصا وقتی مگس پران‌های بزرگ دارند جراحی برای این افراد می‌تواند مشکلات دیگری نیز ایجاد وند مگس پران یک عامل هشدار خطر است و اگر منوط به لکه‌های جدید بود یا دید محیطی کم شد باید به پزشک مراجعه کنند، اما باید به صورت دوره‌ای ماهی یکبار مراجعه داشته باشند جداشدن شبکیه مجاری تهدید کننده بینایی است و باید رسیدکی شود.

انتهای پیام /ز

مگس پران چشم ، علامت هشداری دهنده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
با سلام و خداقوت من چشمام خیلی ضعیف بود عمل پی آر کی کردم بعد از سه ماه متوجه شدم یه چیزایی توی چشمام شناور هستن اوایل خیلی کم بود جوری که اصلا متوجهشون نمیشدم کم کم زیاد شد چندتا دکتر رفتم مشکلمو گفتم بهم گفتن که قبلا اینارو داشتی ولی چون الان دیدت واضح شده این چیزا رو میبینی.خب سوال اینجاس چرا داره زیادتر میشه؟ الان بعد از یکسال زیادتر شدن.ان شاالله راه درمانی براش پیدا بشه زندگی خیلی ها رو مختل کرده
ای کاش با همون عینک بودم ولی این چیزارو نمیدیم جوری شدم که به اونایی که عینک ته استکانی میزنن حسودیم میشه حداقل اونا با عینکشون زندگی رو با کیفیت میبینن
تورو خدا قبل از عمل حذف عینک خوب تحقیق کنید
آخرین اخبار