آشوری: زنگ خطر برای کاراته ایران به صدا در آمده است

دبیر فدراسیون کاراته گفت: حضور موفق تیم‌ها در رقابت‌های قهرمانی آسیا ثابت کرد زنگ خطر برای کاراته ایران به صدا در آمده است.

آشوری: زنگ خطر برای کاراته ایران به صدا در آمده استمحسن آشوری دبیر فدراسیون کاراته در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رقابت‌های قهرمانی آسیا بیان کرد: مسابقات آسیایی در اردن از سطح بالایی برخوردار بود و هیچ تیمی حکم زنگ تفریح را نداشت و باید گفت دیگر فضای امنی برای کاراته ایران و ژاپن در قاره کهن وجود ندارد.

زنگ خطر برای کاراته ایران به صدا در آمده است

او ادامه داد: باید فراموش کرد که زمانی مدال‌ها بین تیم‌های ایران و ژاپن تقسیم می‌شد و در همین مسابقات تیم اردن توانست در کومیته انفرادی ۲ مدال طلا و یک نقره بدست آورد و این اتفاق زنگ خطری برای کاراته ایران و حتی ژاپن است که تمام کشور‌ها برای حضور در مسابقات آماده هستند.

تیم ملی در ۲ بخش به رقابت‌های قهرمانی اعزام شد

آشوری درباره عملکرد تیم ملی کاراته ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: در این دوره از مسابقات دو تیم ملی را به صورت همزمان اعزام کردیم. تیمی که متشکل از جوانان بود در بخش کویته انفرادی و تیمی که متشکل از با تجربه‌ها بود در بخش کومیته تیمی شرکت کرد و خوشبختانه با قهرمانی آسیا توانستند نتایج درخشان و قابل قبولی را کسب کنند.

دبیر فدراسیون کاراته درباره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی عنوان کرد: در فرصت باقی مانده تا شروع این بازی‌ها جلسه‌ای را با حضور کادر فنی تیم‌های ملی برگزار می‌کنیم تا با تجزیه و تحلیل عملکرد تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا بتوانیم برنامه ریزی صحیحی درباره اردو‌های آمادگی داشته باشیم تا قدرتمند در بازی‌های ۲۰۱۸ اندونزی حاضر شویم.

افزایش دانش فنی داوران در قهرمانی تیم ملی کاراته موثر است

آشوری درباره حضور داوران در کلاس‌های آموزشی بین المللی و قضاوت آن‌ها در رقابت‌های قهرمانی آسیا در اردن بیان کرد: حضور داوران ما در رقابت‌های آسیایی و جهان و همچنین کلاس‌های آموزشی باعث می‌شود که بخش داوری کاراته ایران همراه با تیم ملی رشد کند و افزایش دانش فنی داوران تاثیر بسزایی در قهرمانی تیم ملی دارد چرا که قضاوت درست داوران ما دررقابت‌های انتخابی تیم ملی باعث می‌شود بهترین نفرات به رقابت‌های آسیایی و جهانی اعزام شوند و در نهایت کاراته ایران عملکرد موفقی داشته باشد.

مشکل سالن تمرین به عامل بازدارنده تبدیل شده است

او درباره مشکل تجهیزات سخت افزاری فدراسیون و نبود سالن تمرین اختصاصی برای تیم‌های ملی گفت: همچنان مشکل سالن تمرین برای تیم ملی وجود دارد و این معضل تبدیل به یک عامل بازدارنده شده است که در آینده می‌تواند تاثیرات منفی در عملکرد تیم‌های ملی داشته باشد.

وزارت ورزش نگاه ویژه‌ای به کاراته دارد

دبیر فدراسیون کاراته عنوان کرد: وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نگاه ویژه‌ای به کاراته دارند، اما با وجود توصیه‌های مکرر سلطانی فر هنوز مشکل سالن تمرین به قوت خود پا بر جا است و امیدوارم که هر چه سریعتر به این مشکل رسیدگی شود تا خللی در کسب موفقیت‌های کاراته ایران ایجاد نشود.


بیشتر بخوانید:

کاراته کا‌های ایران برای کسب ۴ طلا و ۸ برنز می‌جنگند

۳ برنز رقابت‌های آسیایی در انتظار کاتارو‌های ایران

بانوان کاتارو به نشان برنز رسیدند/تیم کاتای مردان از کسب مدال بازماندند

مدال برنز بر گردن آل سعدی

طلای سنگین وزن آسیا به عباسعلی و اباذری رسید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار