قطعی های برق در ده سال اخیر سابقه نداشته است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: قطعی‌های برنامه‌ریزی شده برای اولین بار در 10 سال اخیر در کشور رخ داده است.

قطعی های برق در ده سال اخیر سابقه نداشته استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علیمراد مرادی‌مجد در جلسه شورای اداری شهرستان کرمانشاه که امروز (26 تیر) برگزار شد، با اشاره به قطعی‌های سراسری برق که کرمانشاه نیز درگیر آن است، اظهار کرد: طی 10 سال اخیر در کشور قطعی‌های برنامه‌ریزی شده نداشتیم و این اولین بار است که چنین قطعی‌هایی داریم.

 
وی دلیل اصلی خاموشی‌ها را کمبود آب و بارش‌های کم امسال اعلام کرد که باعث کاهش ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق‌آبی کشور شده و افزود: هر سال 9300 مگاوات از 55 هزار مگاوات برق مورد نیاز کشور در فصل تابستان توسط نیروگاه‌های برق‌آبی تامین می‌شود که امسال این میزان به کمتر از پنج هزار مگاوات رسیده و نزدیک 4500 مگاوات کمبود داریم.
 
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه رشد مصرف برق را نیز عامل دیگری برای کمبودها دانست و عنوان کرد: در شرایط معمول افزایش مصرف برق کشور در فصل تابستان حدود پنج درصد است که امسال این میزان به حدود هشت درصد رسیده است.
 
مجد نتیجه این موارد را قطعی‌های برق اعلام کرد که در کرمانشاه هم رخ‌ می‌دهد و افزود: این قطعی‌ها احتمالا تا 20 روز آینده جمع شود.
 
انتهای پیام/ز

قطعی برق  تا 20روز آینده پایان می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.