اجرای ملی طرح قرآنی"سراج الله" به مناسبت میلاد امام رضا (ع)

مدیر مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: این طرح قرآنی در شب میلاد امام رضا (ع) پس از نماز مغرب و عشاء حرم مطهر رضوی به صورت همزمان در مساجد و بقاع متبرک سراسر کشور برگزار می‌شود.

اجرای ملی طرح قرآنی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت‌الاسلام سید مسعود میریان مدیر مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: در طرح "سراج الله" از سوره مبارکه زلزال تا سوره ناس به‌صورت دسته‌جمعی قرائت و پیش‌بینی می‌شود با حضور عاشقان اهل‌بیت (علیهم السلام) در محل‌های اجرای طرح بیش از 50 هزار تلاوت انجام شود.

وی گفت: بسط فرهنگ انس با قرآن کریم و مفاهیم سازنده آن و گسترش فرهنگ تلاوت و تدبر در آیات قرآن کریم از اهداف برگزاری این طرح ملی است.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی افزود: معرفی و گسترش طرح ملی 1452 (برگ زیتون) که با هدف بهره مندی مخاطبان از امکانات فضای مجازی و همگرایی نهاد‌های قرآنی و اجتماعی برای ایجاد پویش‌های معنوی ومشارکت نهاد‌های قرآنی کشور اجرا می‌شود از دیگر اهداف اجرای طرح ملی قرآنی "سراج الله" است.

میریان گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه، مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، رادیو قرآن، شبکه قرآن و معارف سیما، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و برخی موسسات فرهنگی هنری آستان قدس رضوی در این طرح مشارکت می‌کنند.

وی افزود: سراج به معنی چراغ و قرآن نیز چراغی است که گمراهان را راهنمایی و سرگشتگان را به راه راست هدایت می‌کند؛ هشتمین خورشید امامت نیز به این علت "سراج الله" لقب گرفته است که محبان و ارادتمندان حضرتش با سپردن خویش به ایشان به سرمنزل مقصود می‌رسند.

انتهای پیام//م. ن
 
 

 طرح قرآنی "سراج الله"  در سراسر کشور اجرا می شود

برچسب ها: آستان قدس ، قرآن کریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار