حمایت شورای شهر شیراز از تکمیل موزه دفاع مقدس

شورای شهر شیراز از تکمیل طرح موزه دفاع مقدس حمایت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالرزاق موسوی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی واملاک شورای شهر بر شناسایی استاندارد‌های استقرارمکان‌های فرهنگی، مذهبی و ورزشی در شیراز گفت: طرح تکمیل موزه دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته و می‌تواند گردشگران ملی و خارجی را جذب کند.

وی با اشاره به حضور همه اقوام در دفاع مقدس، بیان کرد: باید به موزه دفاع مقدس جنبه ملی و عمومی داده شود و نباید محتوای موزه یک بعدی باشد.
عضو شورای شهر شیراز افزود: بررسی بخش فیزیکی موزه به کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک و کمیسیون شهرسازی ارجاع داده شد.
موسوی با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک بین معاونت فرهنگی، اجتماعی و شهرداری منطقه ۲ و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: مقرر شده درمدت یک ماه نتیجه حاصل برای بررسی به کمیسیون فرهنگی ارائه شود.

عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر شناسایی استاندارد‌های استقرار فضا‌های فرهنگی، ورزشی و مذهبی ادامه داد: با این اقدام از سلیقه‌ای عمل کردن جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اهمیت رعایت اصول طرح تفصیلی شهر برای ساخت اماکن آموزشی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی ضرورت دارد، اضافه کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی باید در راستای کمک به این نهاد‌ها چارچوبی را تعیین کند تا در شورا به تصویب برسد.

سولماز دهقانی عضو دیگر شورای شهر شیراز نیز با درخواست برگزاری فراخوان ملی و استفاده از ظرفیت هنرمندان کشور برای ساخت المان‌هایی با موضوع دفاع، ایثار و شهادت، اظهار کرد: بودجه اختصاصی برای ساخت موزه دفاع مقدس در کمیسیون گردشگری در نظر گرفته شده که باید به محتوای موزه دفاع مقدس نگاه ویژه شود.

همچنین سیروس پاک فطرت عضو دیگر شورای شهر شیراز گفت: فاز نخست مرکز هنری و موزه دفاع مقدس استان فارس که شامل بخش سخت افزاری این مجموعه از جمله تامین زمین و ساخت موزه است که در سال‌های گذشته اجرایی شده و در حال حاضر موضوع نرم افزاری مانند تجهیز گالری‌های موزه و استفاده بهینه ازاین مکان مدنظر است.

وی خواستار تشکیل کارگروه مشترک بین معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، شهرداری منطقه ۲ و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به منظور هم اندیشی، همسویی و همراهی برای تحقق اهداف و اجرای برنامه‌ها شد.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به نیاز شهرستان‌های مقیم مراکز استان‌ها به یک پایگاه مستقل گفت: شهرداری به طور مستقیم برای ساخت اماکن مذهبی وظیفه‌ای ندارد، اما اگر اهالی محل یا خیران قصد ساخت این اماکن را داشته باشند شهرداری با رعایت ضوابط حداقل می‌تواند درتامین زمین با آنان همکاری کند.
انتهای پیام/ت

حمایت شورای شهر شیراز از تجهیز موزه دفاع مقدس

برچسب ها: شورای شهر ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار