نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با همتایان خود مذاکره کرد

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با همتایان خود مذاکره کرد.

نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با همتایان خود مذاکره کردبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با همتایان خود از فرانسه، ایتالیا، چین، اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی دیدار و درباره همکاری‌های مشترک در سازمان‌های بین‌المللی و همچنین برجام گفت وگو کرد.

غریب آبادی در این ملاقات‌ها با اشاره به برگزاری نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران و محکومیت خروج یکجانبه آمریکا از این توافق که نقض قطعنامه های شورای امنیت و مصوبات شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی است، بیانیه مشترک وزیران مبنی بر ضرورت تداوم برجام و بررسی راهکارهای تخصصی کم اثر کردن تحمیل مجدد تحریم‌های ثانویه واشنگتن را مبین اراده تمامی طرف‌ها برای انجام اقدامات عملی خواند.

وی همچنین بر لزوم اتخاذ اقدامات عملی به‌ویژه از سوی طرف‌های اروپایی در جهت اجرای تعهدات آن‌ها در چارچوب برجام تأکید کرد.

سفیر ایران منافع برجام را بین‌المللی دانست و خروج یکجانبه آمریکا از این توافق را در صورتی ‌که مقابل آن ایستادگی نشود، ضربه بزرگی به چندجانبه گرایی خواند.

غریب آبادی از اینکه تمامی طرف‌های برجام تاکنون در برابر فشارهای آمریکا ایستادگی کرده اند، ابراز خرسندی کرد و افزود: آمریکا تاکنون به این اندازه در سطح بین‌المللی منزوی نشده است.

سفرای فرانسه، ایتالیا، چین، اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی نیز ضمن اعلام حمایت کشورهای خود از برجام، تصریح کردند، تمامی تلاش‌ها را برای تداوم اجرای توافق هسته ای، عملی شدن تعهدها، بهره‌مندی تهران از منافع این پیمان و تداوم تجارت با ایران بکار گرفته‌اند.

آن‌ها تأکید کردند که برجام یک توافق بین‌المللی است، زیرا به تصویب شورای امنیت نیز رسیده و لذا همه کشورها باید آن را اجرا کنند و خروج یکجانبه آمریکا نیز نقض حقوق بین‌الملل محسوب می‌شود.

سفرای اروپایی همچنین اذعان کردند که ایستادگی اروپا در برابر فشارها و اقدامات ضدبرجامی آمریکا در طول تاریخ اقدامات مشترک اتحادیه اروپا بی‌سابقه است و این روند ادامه خواهد داشت.

18 اردیبهشت‌ دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا بی‌اعتنا به خواست‌های مکرر متحدان اروپایی خود از توافق هسته‌ای که حاصل 12 سال مذاکره بود، خارج شد و اعلام کرد تحریم‌های ضدایرانی را که پس از آغاز اجرای برجام لغو شده بود، بازمی‌گرداند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار