معاون وزیر راه وشهرسازی:

تخصیص ۲ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح باز آفرینی شهری/ اشتغالزایی ۳۰۰ هزارنفری با اجرای طرح

عشایری گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل وجوه اداره شده وزارت راه و شهرسازی به طرح باز آفرینی شهری تخصیص داده شد.

تخصیص ۲ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح باز آفرینی شهری/ اشتغالزایی ۳۰۰ هزارنفری با اجرای طرحبه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هوشنگ عشایری معاون وزیر راه وشهرسازی در اخبار شبکه یک سیما با بیان اینکه زمینه اجرای طرح باز آفرینی شهری را فراهم کرده ایم گفت: میزان نرخ سود تسهیلات سپرده گذاری صندوق پس انداز یکم برای نوسازی مناطق بافت های فرسوده از ۸ درصد به ۶ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: امروز با برگزاری جلسه اجرای باز آفرینی شهری مقرر شد از محل وجوه اداره شده ۲هزار و۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت برای اجرای این طرح شود.

عشایری اظهار کرد: طبق طرح باز آفرینی شهری باید سالانه۱۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق فرسوده شهری ساخته و در طی ۵ سال باید ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب باز آفرینی شهری و با استفاده از تسهیلات و انجام زیرساخت ها نوسازی شود.

این مقام مسئول گفت: بسیاری از توسعه گران نگران ضمانت خرید واحدهای نوسازی شده بود که اقدامات ومراحل لازم برای اجرای آن از سوی دولت انجام شد.

وی درباره ایجاد ۳۰۰ هزار شغل با تولید و ساخت واحدهای مسکونی در این طرح گفت: نوسازی هر واحد مسکونی ۸۵ متری ۱ شغل به صورت مستقیم و ۱.نیم شغل به صورت غیر مستقیم ایجاد می شود در نتیجه با ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ۲۵۰ هزار شغل ایجاد می شود‌

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ۵۰ هزار شغل نیز با ایجاد فضاهای عمومی به متراژ یک میلیون متر مربع از جمله مدرسه بیمارستان و مجتمع های تجاری در محلات ایجاد می شود.

وی توضیح داد: رييس جمهور تاكيد به اجراى بازآفرينى شهرى دارد و بر همين اساس اراضى دستگاههاى دولتى به اين امر اختصاص خواهد يافت. در همین راستا وزارت راه وشهرسازی تمامی اراضی خود در شهرهای مختلف را به این بخش اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: در مجموع با حمايت دولت و شهردارى 16هزار واحد مسكن در بافت هاى ناكارامد شهرى ساخته خواهد شد.

عشایری افزود: با استفاده از تسهيلات دولتى؛ ٢٤هزار واحد مسكونى در بافت هاى ناكارآمد شهرى توسط توسعه گران ساخته خواهد شد.

وی گفت: برنامه ملى بازآفرينى شهری يك برنامه كاملا مردمى و با رويكرد اجتماع محور است.

عشایری با بیان اینکه از بهمن ماه سال گذشته رئیس جمهور فرمان اجرایی باز آفرینی شهری را صادر کردگفت: مقدمات شروع عملیات اجرای این طرح به مدت سه ماه تهیه و آیین نامه و الزامات آن در قالب ۲۱ ماده تدوین شد.

وی افزود: این آیین نامه در ۳۰ اردیبهشت امسال در هئیت دولت تصویب و ابلاغ شد.

عشایری با بیان اینکه این برنامه مبتنی بر ۶ رویکرد جدی است افزود: در بخش خدمات زیربنایی و روبنایی دولت وشهرداری ها باید همکاری جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: اصل اجرای طرح باز آفرینی شهری محله محوری است و در این طرح باید تمامی دستگاه ها، مدیران، ساکنان بافت های فرسوده و مدیران شهری همکاری کنند.

عشایری با تاکید بر اینکه در قالب اجرای طرح باز آفرینی شهری از اول خرداد امسال ۳۰۷ هزار در حوزه روبنایی نوسازی در ۱ میلیون متر مربع مدرسه درمانگاه و فضای سبز در این محلات ساخته شده است افزود: در مجموع بیش از ۱۶ هزار واحد مسکونی در این محلات در بخش های مختلف در قالب باز آفرینی شهری اجرایی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۷ تير ۱۳۹۷
اوضاع خرید مسکن در تهران خیلی خرابه! لطفا پیگیری مستمر کنید شاید کسی به فکر افتاد! شرمنده خانواده شدم همه میگن من بی عُرضه بودم نمیگن بازار اینطوری آشفته شد و پس انداز چند ساله ام بی ارزش شد!
آخرین اخبار