رسانه‌های هندی خبر دادند:

احتمال معافیت هند از تحریم نفتی آمریکا علیه ایران

رسانه‌های هندی از دیدار و گفتگوی مقامات واشنگتن و دهلی نو برای بررسی معافیت احتمالی هند از تحریم‌های نفتی ایران خبر دادند.

احتمال معافیت هند از تحریم نفتی آمریکا علیه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های هندی –از جمله تایمز آو ایندیا و دکان هرالد– از دیدار و گفتگوی مقامات واشنگتن و دهلی نو برای بررسی معافیت احتمالی هند از تحریم‌های نفتی ایران خبر دادند.

در گزارش دکان هرالد آمده است: آمریکا روز سه شنبه به طور ضمنی با معافیت دهلی نو از تحریم های نفتی واشنگتن علیه تهران (که در چند ماه آینده بازگردانده خواهند شد) و امکان ادامه خرید نفت خام ایران از سوی هند –البته به میزان کمتر از گذشته– موافقت کرد.

در ادامه این گزارش به نقل از منابعی که نامی از آنها برده نشده، آمده است محور گفتگوهای مقامات هند و آمریکا بر میزان نفت خامی بوده که دهلی نو قادر خواهد بود پس از بازگشت تحریم های (یکجانیه و غیرقانونی) واشنگتن علیه تهران، از ایران خریداری کند و در عین حال مشمول مجازات های آمریکا نشود.

این گزارش می افزاید ریاست هیأت آمریکایی را در این مذاکرات معاون وزیر خزانه داری این کشور در امور تروریسم بر عهده داشت. اعضای هیأت هندی را نیز مقامات ارشد وزارتخانه‌های امور خارجه، نفت و گاز طبیعی و بازرگانی و مالی این کشور تشکیل داده بودند.

انتهای پیام/

گفتگوهای واشنگتن و دهلی نو درباره معافیت احتمالی هند از تحریم‌های ایران

برچسب ها: آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار