آلمان: برای بهره مندی اوکراین از ترانزیت گاز روسیه به اروپا به دنبال راه حل هستیم

آلمان و اتحادیه اروپا همزمان با پیگیری بهره برداری از خط لوله گازی «نورد استریم ۲»، گفتگو‌ها درباره ترانزیت گاز روسیه از طریق اوکراین را آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آلمان و اتحادیه اروپا همزمان با پیگیری بهره برداری از خط لوله گازی «نورد استریم ۲»، گفتگو‌ها درباره ترانزیت گاز روسیه از طریق اوکراین را آغاز کردند.

پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان در برلین اظهار داشت: «ما حساب کردیم که مذاکرات سخت و دشواری را در این زمینه پیش رو داریم، اما با این حال امکان دستیابی به راه حل وجود دارد. فراتر از سال ۲۰۲۰ میلادی این اطمینان داده می‌شود که منافع امنیتی مشروع اوکراین نیز در این حوزه تضمین شود و مساله ترانزیت گاز روسیه از طریق اوکراین برای ارسال به اروپا نیز محقق خواهد شد.»

وی در ادامه خاطر نشان کرد: «روس‌ها خواهان فروش گاز خود به اروپا هستند و در این میان اوکراینی‌ها نیز می‌خواهند از ترانزیت گاز و عوارض حاصله از این ترانزیت نفع ببرند و اروپا هم به دنبال یک تامین انرژی قابل اتکا و پایدار است. بنابراین، این نیاز‌ها به ما اجازه می‌دهد یا به بیانی بهتر ما می‌توانیم به این واسطه به خودمان این اجازه را بدهیم که به دنبال سازش و مصالحه‌ای باشیم که برای تمامی طرف‌ها قابل پذیرش باشد. این خواست البته قدری زمان بر است. در حال حاضر پنجره این فرصت باز شده است؛ بنابراین ما عامل انتظار و تاخیر در این پروژه نیستیم بلکه برعکس به دنبال حرکت رو به جلو و شتاب دهی اجرای آن هستیم و بر این باوریم که امسال، فرصت خوبی برای پیشرفت است.»

آلمان در حال میزبانی از مذاکرات میانجی گرانه اتحادیه اروپا میان مسکو و کی‌یف در خصوص آینده ترانزیت گاز روسیه از طریق اوکراین است. چون قرارداد جاری ترانزیت گاز روسیه از طریق اوکراین سال آینده منقضی می‌شود. در همین ارتباط، پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان امروز با وزیر انرژی روسیه، وزیر خارجه اوکراین و نایب رئیس کمیسیون اروپا در برلین دیدار و گفتگو کرد.

پمپاژ گاز روسیه از طریق اوکراین، برای کی‌یف، درآمدزا، اما از نظر روسیه، مشکل دار است و طرح‌های مخالفت جویانه آمریکا برای احداث و بهره برداری از خط لوله گازی موسوم به «نورد استریم ۲» که گاز روسیه را با صرف نظر کردن از اوکراین به آلمان منتقل می‌کند، به این مشکل دامن زده است.

انتهای پیام/

اتحادیه اروپا به دنبال راهی برای انتقال گاز روسیه از طریق اوکراین است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار